از افراط بیژن تا تفریط میهن!
یدالله سلطان پور
بیانیه دفتر تحیکم وحدت (۸ دی ۱۳۸۸)
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند، تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.
یدالله سلطان پور
بیانیه دفتر تحیکم وحدت (۸ دی ۱۳۸۸)
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند، تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.
• برای بررسی اوبژکتیف این رهنمود دفتر تحکیم وحدت باید مفاهیم آن را مورد تأمل قرار داد:
• «ملت سبز ایران» «اعتراضات در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز» «تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.»، «دولت سرسپرده ی خشونت و ترور»
• بررسی این بیانیه «دفتر تحکیم وحدت» از دو نقطه نظر اهمیت دارد:
1
• برای آشنائی با سطح شعور رهبری جنبش سبز
2
• برای حیرت از تشابه معرفتی و نظری سازمان های کذائی چپ با تشکل های مذهبی
الف
مفهوم «ملت سبز ایران»
مفهوم «ملت سبز ایران»
• دفتر تحکیم وحدت بدون کمترین دغدغه خاطری از ملت سبز ایران سخن می گوید.
• این فرمولبندی اما به چه معنی است؟
1
• سبز تلقی کردن ملت ایران، قبل از همه بازتعریف ملتی بر مبنای سمتگیری سیاسی معینی است.
• این بازتعریف به معنی وداع از تعریف استاندارد فلسفی از مفهوم ملت است:
• ملت عبارت است از فرم ساختاری و فرم توسعه جامعه بشری که به عنوان همبود حیات اقتصادی، سرزمینی، زبانی و فرهنگی پدید می آید و محتوای آن بوسیله روابط طبقاتی درونی جامعه تعیین می شود.
• این به معنی تحریف آشکار مفهوم ملت است.
• این به معنی عوامفریبی است.
• این در عین حال نشانه فقدان صداقت مدنی در دفتر تحکیم وحدت است.
• ملت ایران از مجموعه طبقات اجتماعی ساکن در سرزمین ایران تشکیل می یابد و نه از سبزیون طرفدار جناحی از لاشخوریسم حاکم.
2
• این به معنی سلب ملیت از کلیه اقشار و طبقات اجتماعی است که به جنبش سبز تعلق ندارند.
• طنز زندگی را باش!
• دفترداران «تحکیم وحدت»، در بیانیه خویش به تخریب وحدت ملی مبادرت می ورزند.
3
• این اما از سوی دیگر بدان معنی است که دفتر تحکیم وحدت تمامی افراد جامعه را که طرفدار جنبش سبز نیستند، به بهانه ایدئولوژی خویش، سلب ملیت می کند.
• این جور مرزبندی ها آدمی را به یاد مرزبندی های فاشیسم و ناسیونال ـ سوسیالیسم و صهیونیسم می اندازند.
• چندش آوری مسئله آنجا ست که جنبش سبز تحت حمایت همه جانبه امپریالیسم جهانی است.
• کسانی که عملا و چه بسا علنا به ساز امپریالیسم می رقصند، اقشار و طبقات اجتماعی کشور را سلب ملیت می کنند.
4
• این جور طبقه بندی ها اما بلحاظ معرفتی ـ نظری (تئوری شناخت) با همان سوبژکتیویسم انطباق دارند که در موارد پیشین دیده ایم:
• اگر دکتر نقره کار مفهوم خشونت را بر مبنای نیت سوبژکت، تعریف و عملا تحریف می کردند، دفتر تحکیم وحدت مفهوم ملت را بر مبنای پیروی از جنبش سبز (یعنی بر مبنای موضعگیری سیاسی) تعریف و عملا تحریف می کند.
• ظاهرا وجه مشترک و گشتاور وحدت میان سران اوپوزیسیون ضد نظام به اصطلاح اسلامی (طاهری پور) فقر فلسفه است، ناتوانی از تفکر مفهومی است، بیسوادی تئوریکی است.
• شعور تئوریک را، فلسفه و خرد را باید آموخت.
•اما برای تفکر سوبژکتیوستی کسی به آموزش تئوری و فلسفه نیاز ندارد!
• شاید یکی از علل موفقیت چشمگیر عوامفریبان در طول تاریخ، طرز تفکر عوامانه و عوام واره آنها بوده است.
• بلحاظ جهان بینی (فلسفه، خرد) فرق چشمگیری میان عوام و سران اوپوزیسیون از راست تا چپ وجود ندارد.
• و نگرانی دردناک درست در همین جا ست!
ب
مفهوم «اعتراضات در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز»
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند.
مفهوم «اعتراضات در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز»
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند.
• دفتر تحکیم وحدت نیز بسان سران فدائی به پرهیز از خشونت دعوت می کند.
• دفتر تحکیم وحدت نیز فرم مبارزه را پیشاپیش تعیین می کند:
• پرهیز از خشونت و قناعت به مسالمت!
• خنده دار و در عین حال سؤال انگیز این است که از کی فرم قهرآمیز مبارزه از چارچوب مدنی جامعه بشری خارج شده است؟
• کسانی که بر سر هیچ و پوچ چاقو می کشند و خون می ریزند، در مبارزه برای تحول اجتماعی ماهاتما گاندی شده اند و مقاومت منفی را موعظه می کنند.
• امپریالیسم با تمامت زشتی و تنفرانگیزی اش، رشک انگیز جلوه می کند!
• چرا؟
• چون در مدت کوتاهتر از آهی به تزریق رهنمودهای ایدئولوژیکی خود در تمامت سران اوپوزیسیون ضد رژیم نایل آمده است.
• چون به آسانی آب خوردن، همه بیژن ها از همه جناح های سیاسی را به میهن بدل کرده است:
• دیگر کسی برای قهر مسلحانه تره خرد نمی کند!
• زنده باد مقاومت منفی!
• زنده باد ماهاتماگاندی و یا عیسی مسیح!
ت
• مفهوم «تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.»
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند، تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.
• مفهوم «تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.»
از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را در چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند، تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است، بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.
• دفتر تحکیم وحدت، در این مفهوم به تئوریزه کردن تئوری مسالمت خود می پردازد:
• «تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند.»
• به این استدلال دفتر تحکیم وحدت باید اندکی دقت کرد:
1
• اگر گاندی این استدلال «ملت سبز» را می شنید، با تمامت انرژی منفی خود منفجر می شد و دست به حمله مسلحانه می زد:
• ملت سبز بنا بر این فرمولبندی، اصلا و اصولا مخالفتی با خشونت ندارد.
• دلیل اصلی پرهیز از خشونت، بهانه تجاوز به جان و حیثیت مردم ندادن به رژیم حاکم است.
• این همان شیوه استدلال بزرگان پیشین است:
• فرم مبارزه «ملت سبز» را نه رهبری کذائی آن، بلکه رژیم حاکم تعیین می کند.
• اینجا هم استنباط تجربی و درست فؤاد تابان نادیده گرفته می شود:
ف. تابان
در حکومت اسلامی هر خواسته ی مسالمت آمیز با خشونت سرکوب شده است و ربطی به «ساختار شکنی» نداشته است.
در حکومت اسلامی هر خواسته ی مسالمت آمیز با خشونت سرکوب شده است و ربطی به «ساختار شکنی» نداشته است.
• بیچاره ملت سبز که چنین سران سراپا حواس پرتی دارد!
2
• دفتر تحکیم وحدت اما ضمنا رژیم حاکم را تبرئه می کند:
• دلیل ترور و سرکوب رژیم نه در ماهیت طبقاتی آن، نه در ایدئولوژی فوندامنتالیستی آن که همشیره فاشیسم است، بلکه در شیوه رفتار «ملت سبز» است:
• اگر «ملت سبز» سر به زیر و مسالمت جو باشد، «پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا هم دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند» بلند نخواهد کرد!
3
• نکته پنهان از نظرهای این دلیل دفتر تحکیم وحدت اما حقیقت امر تکاندهنده و هراس انگیز دیگری است:
• دادن شعار مسالمت و نهفتن چماق و تفنگ در پشت سر!
• اخیرا شاعر بیدارنده ی بیداری به نام علی سالکی، با تیزهوشی خارق العاده ای از این بابت، هشدار و بیدارباش می دهد:
• آن تیغ تیز را اما
• فراموش نکن
• هنوز در کالبد است!
• گواه بر اینکه رواداریِ سازش بر قهر مقدم است!
• آن تیغ تیزِ سازگاری، سقط کنندگی
• ضدِ «زنده باد انقلاب!»
• هنوز در کالبد است!
• گواهیِ دروغ می دهد،
• خلسه گون
• چماق به پشت دارد
• وقتش باشد، تیغِ تیز می کشد،
• بعد می گوید:
• «سازش بر قهر، مقدم است!
• تا آن تیغ هنوز
• در کالبد فرو ماند.»
• فراموشش مکن!
(ضد انقلابِ آینده، چماقِ پاینده)
http://hadgarie.blogspot.de/2012/04/blog-post_30.html
پ
مفهوم «دولت سرسپرده ی خشونت و ترور»
• دفتر تحکیم وحدت اکنون به بازتعریف دولت حاکم می پردازد و از ماهیت عوامفریب خود پرده برمی دارد:
• مفاهیم هرکس آئینه جهان بینی او ست.
• مفاهیم هرکس ماهیت طبقاتی او را برملا می سازد.
• عوامفریبی همیشه و همه جا با تحریف مفاهیم آغاز می شود:
• دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه خود، مقوله دولت را با بی خیالی تمام تحریف می کند و از دولت «سرسپرده خشونت و ترور» دم می زند و نه از دولت طبقات اجتماعی معین.
• دولت اما به چه معنی است؟
• دولت عبارت است از ابزار قدرت سیاسی تعیین کننده در دست طبقات معینی برای پیشبرد منافع شان و برای سرکوب طبقات دیگر.
• دولت عبارت است از دستگاه حاکمیت برای اجرای سیستماتیک و منظم دیکتاتوری طبقه معینی بر طبقات دیگر.
• وسایل تعیین کننده برای اعمال این قدرت به شرح زیرند:
1
• ارتش2
• پلیس و شهربانی3
• دستگاه کارمندان و مستخدمین دولتی4
• سیاست مالیاتی و مالی5
• قوه مقننه6
• قوه قضائیه• دولت بمثابه دولت استثمارگران پدید آمده است.
• بنابرین، دولت یک محصول تاریخی است، محصول تجزیه جامعه به طبقات است و به عبارت دقیقتر، محصول تجزیه جامعه به طبقات متخاصم آشتی ناپذیر است.
دولت را نمی توان سرسپرده مسالمت و یا خشونت تلقی کرد.
دولت را نمی توان به فرم واکنش آن در شرایط معینی خلاصه و عملا تحریف کرد.
این معنائی جز عوامفریبی ندارد.
ادامه دارد
دولت را نمی توان به فرم واکنش آن در شرایط معینی خلاصه و عملا تحریف کرد.
این معنائی جز عوامفریبی ندارد.
ادامه دارد
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر