۱۳۹۹ تیر ۸, یکشنبه

درنگی در تحلیلات و تأملات و تصورات این و آن (سنت قتل ناموسی در طویله های جهان و جماران) (۲۴)

 
محمد فاضلی
(متولد ۱۳۵۳ در اراک)
جامعه‌شناس ایرانی، استادیار دانشگاه شهیدبهشتی،
مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی است.
او از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بود.
 
ویرایش و درنگ
از
ربابه نون 
 
۱۳ سؤال درباره قتل رومینا ۱۳ ساله
 
 دوازده. 
 
۱
سیاست و جامعه ایران امروز
 تا چه زمانی می‌خواهد یا می‌تواند 
 وضعیت «سکس» و «امر جنسی» 
را 
زیر فرش جارو کرده 
و 
چنان با آن روبه‌رو شود 
که
 گویی وجود ندارد 
یا 
به‌سامان 
است؟ 
 
عجب جامعه شناسی، جماران دارد
که
نه
مغز اندیشنده در کاسه سر
 دارد،
نه
اندیشه به درد بخوری در کله 
و
نه 
سخن سنجیده ای در چنته.

اولا
سیاست 
سوبژکت نیست تا جارو کند.

ثانیا
جامعه
دیالک تیکی از طبقه حاکمه و توده
است
و
توده
در
کف طبقه حاکمه 
مثل موم است.

توده
از 
هزاران سال پیش
با
از دست دادن وسایل تولید مایحتاج مادی اش
وسایل تولید مایحتاج فکری اش
را
یعنی
مفاهیمش
را
از دست داده است
و
با
مفاهیم طبقه حاکمه «می اندیشد.»

طبقه حاکمه
مربی نسل اندر نسل توده است
و
یک تنه
  می برد و می دوزد و می خورد و می تازد.

۲
سیاست و جامعه ایران امروز
 تا چه زمانی می‌خواهد یا می‌تواند 
 وضعیت «سکس» و «امر جنسی» 
را 
زیر فرش جارو کرده 
و 
چنان با آن روبه‌رو شود 
که
 گویی وجود ندارد 
یا 
به‌سامان 
است؟

 
ضمنا
طبقه حاکمه طویله جماران
سکس 
را
«زیر فرش جارو نکرده است»،
بلکه سانترالیزه کرده است.

مشخصه مهم فاشیسم و فوندامنتالیسم
همین است:
سانترالیزاسیون سکس.

البته
سکس سلب سکسیت شده.

چون
سکس بدون عشق
اصلا
سکس نیست.

 
مهم ترین و استراتژیکی ترین پرسشی
که
ری شهری
در
بازپرسی برای پرونده سازی
 از
 فرخ رو پارسا
 وزیر، پداگوگ و پزشک رژیم انقلاب سفید
می پرسد،
این است
که
با
پسر شاه سکس داشته است و یا نه.
 
فرخ رو
به
ری شهری فقیه
نگاه عاقل از سفیه
می اندازد
و
می گوید:
اولا
شازده کودکی ۷ ـ ۸ ساله است.
ثانیا
هی فقیه خربنده
من
وزیرم، پداگوگ و پزشکم،
نه
جنده.
 
همه
جار و جنجال بر سر حجاب
محتوایی جز سانترالیزاسیون سکس ندارد.
 
بیشترین فیلم های پورنو
در آلمان
در
دوره حکومت نازی ها
تولید شده است.
 
کسب و کار فاشیسم و فوندامنتالیسم
تبدیل جامعه
به
جنده خانه 
است.
 
تو چه جامعه شناسی هستی
که
از
نیهلیسم اخلاقی در طویله جماران خبر نداری؟
 
به تویت و تلگراف و تلفن بیا
که
ببینی
 که 
جوانان جماران 
جز کلمات کافدار ندانند و بر زبان نرانند.

سکس
نقل و نبات و مقصد و مقصود هر آخوند دریده ای است.
 
الغای حوزه های لواطیه
کسب و کاری جز سکس ندارند.
 
۳
نظریه سیاست بدن و مواجهه با امر جنسی در این کشور 
که 
سیاست اجتماعی و فرهنگی
 بر اساس آن
 تدوین می‌شود 
چیست؟
 
اولا
سیاست اجتماعی و فرهنگی طویله
از
آیات و روایات و عخبار و احادیث
استخراج می شود
و
نه
از
نظریه سیاست بدن و مواجهه با امر جنسی.
 
ثانیا
مگر در طویله به فکر وفرهنگ
نیازی است؟
 
کسب و کار اجامر طبقه حاکمه،
شب و روز
تبلیغ خرافات رنگارنگ است و بس.
 
مگر به مسجد نمی روی و پای منبر لاشخوران جماران نمی نشینی
تا
عرشاد شوی؟
 
ثالثا
تراژدی رومینا
چه ربطی به سیاست بدن و مواجهه با امر جنسی
دارد.
 
کودک ۱۳ ساله
مگر
از
لذات جنسی
خبر دارد؟
 
مگر خودت کودک نبوده ای و تجربه نکرده ای؟
 
۴
کجا 
در
باره آن 
بحث شده 
و 
جامعه در جریان آن قرار گرفته است؟
 
اجامر
را
فقط و فقط
سخن از پایین تنه است و بس.
 
اخوندها 
در
منبر و مدرسه فوت و فن جفتگیری به کودکان مردم می آموزند.
پورنو تبلیغ و تدریس می کنند.
آیین جفت یابی
آموزش می دهند.
 
دیل کارنگی
کجا ست؟
 
جامعه جماران
فکر و ذکری جز بند تنبان ندارد.
 
۵
 بنیاد خِرَد جنسی این جامعه 
چیست 
و 
کجا و چگونه
 این خرد
 بررسی می‌شود؟ 
 
خرد جنسی؟
 
حالا خودت به سؤال خرکی خودت جواب بده تا خلایق ببینند 
که بنیاد خرد جنسی در تنبان است.
 
ضمنا
قرآن کریم
فوت و فن خرد جنسی
را
در
قصص قدیمه
مثلا
قصه زلیخا و یوسف
بررسی کرده است.
 
خلایق 
را
همین قرآن کریم کافی است.
 
کتب علمی در طویله 
مثل هیزم اند و به درد آتش می خورند.
 
راستی
معمر قذافی
رفیق سید علی و مؤلف خرافه سبز
کجا ست؟
 
۶
سیاست اجتماعی امر جنسی در جامعه ایرانی 
چگونه وضع می‌شود؟
 
سیاست اجتماعی امر جنسی؟
 
این مزخرف ـ مفاهیم
را
از
کدام گوری استخراج کرده ای؟
 
طویله 
هزاران مجتهد ریز و درشت دارد.
مجلس خبرگان دارد.
شوربای نگهبان دارد.
هرچه بخواهی از آیات و روایات و عخبار و احادیث
استخراج می کنند
و
وضع می کنند و وعظ می کنند.
 
برای اجامر جماران
هر کردوکاری شدنی است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر