پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
خلاقیت
۹
· خلاقیت، همیشه حاوی دو
جنبه زیر است:
الف
· جنبه بی واسطه ای که سمت و سویش توسعه هر چه
بیشتر معارف (معرفت ها، شناخت های) فردی و کردوکار فردی است.
ب
· جنبه جامعتی عامی که سمت و
سویش توسعه هر چه بیشتر معارف جامعتی و کردوکار جامعتی است.
۱۰
· این دو جنبه خلاقیت، پیوند
تنگاتنگی با هم دارند.
۱۱
· معیار تعیین کننده برای کارکرد خلاق عبارت است از تأثیر آن بر غنای معارف جامعتی و
بر ارضای هر چه بهتر مایحتاج مادی و فکری و هنری و غیره جامعه.
۱۲
· تعیین کننده تفکر و عمل
خلاق افراد و گروه ها و شکوفایی و آماج آنها، عمدتا شرایط جامعتی موجود، به ویژه
مناسبات تولیدی حاکم اند.
۱۳
· سیستم جامعتی سوسیالیستی برای اولین بار در
تاریخ بشری در کلیه حوزه های توسعه جامعتی، امکان رئال لازم برای شکوفایی توده گیر
مهارت ها و استعدادهای خلاق توده های زحمتکش را فراهم می آورد.
۱۴
· شکوفایی آماجگرای خلاقیت خلق، خط اصلی و شرط اصلی توسعه جامعه
سوسیالیستی را و شخصیت های همه جانبه تشکیل گشته آن را تشکیل می دهد.
۱۵
· خلاقیت در روند تشکیل جامعه سوسیالیستی به خط
اصلی کارکرد سوسیالیستی و به نیاز خلق تبدیل می شود.
۱۶
· فرم های توسعه موفق خلاقیت به جنبش توده ای به
شرح زیرند:
الف
·
مسابقه سوسیالیستی
· مراجعه کنید به مسابقه
سوسیالیستی
ب
·
کار مشترک
(همبودین) سوسیالیستی
· مراجعه کنید به کار مشترک
سوسیالیستی
پ
· جنبش نوتر
ت
· مشاوره تولید
ث
·
کار توده ای ـ فرهنگی
·
و
· غیره
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر