۱۳۹۹ تیر ۲, دوشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۶۱)



Helle Panke e.V. - Rosa-Luxemburg-Stiftung Berlin
 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 
خلاقیت
 
۹
·    خلاقیت، همیشه حاوی دو جنبه زیر است:

الف
·     جنبه بی واسطه ای که سمت و سویش توسعه هر چه بیشتر معارف (معرفت ها، شناخت های) فردی و کردوکار فردی است.

ب
·    جنبه جامعتی عامی که سمت و سویش توسعه هر چه بیشتر معارف جامعتی و کردوکار جامعتی است.

۱۰
·    این دو جنبه خلاقیت، پیوند تنگاتنگی با هم دارند.

۱۱
·     معیار تعیین کننده برای کارکرد خلاق  عبارت است از تأثیر آن بر غنای معارف جامعتی و بر ارضای هر چه بهتر مایحتاج مادی و فکری و هنری و غیره جامعه.

۱۲
·    تعیین کننده تفکر و عمل خلاق افراد و گروه ها و شکوفایی و آماج آنها، عمدتا شرایط جامعتی موجود، به ویژه مناسبات تولیدی حاکم اند.

۱۳
·     سیستم جامعتی سوسیالیستی برای اولین بار در تاریخ بشری در کلیه حوزه های توسعه جامعتی، امکان رئال لازم برای شکوفایی توده گیر مهارت ها و استعدادهای خلاق توده های زحمتکش را فراهم می آورد.

۱۴
·    شکوفایی آماجگرای  خلاقیت خلق، خط اصلی و شرط اصلی توسعه جامعه سوسیالیستی را و شخصیت های همه جانبه تشکیل گشته آن را تشکیل می دهد. 

۱۵
·     خلاقیت در روند تشکیل جامعه سوسیالیستی به خط اصلی کارکرد سوسیالیستی و به نیاز خلق تبدیل می شود.

۱۶
·     فرم های توسعه موفق خلاقیت به جنبش توده ای به شرح زیرند:

الف
·     مسابقه سوسیالیستی

·    مراجعه کنید به مسابقه سوسیالیستی

ب
·     کار مشترک (همبودین) سوسیالیستی

·    مراجعه کنید به کار مشترک سوسیالیستی

پ
·     جنبش نوتر

ت
·     مشاوره تولید

ث
·     کار توده ای ـ فرهنگی
·    و
·    غیره
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر