۱۳۹۶ اردیبهشت ۱, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۴۳۷)

جمعبندی از 
مسعود بهبودی

حسین پناهی
 
می‌ آیی 
در
 «وا» می‌ شود
 

می‌ روی
 در  
«بسته» می‌ شود
 

می‌ بینی 
حتی
 در 
هم
«وابسته» می‌ شود

 
پایان

بر طبق قانون انتخابات 
 هر فرد رد صلاحیت شده 
حداقل
 فاقد یکی از شرایط زیر است:
 
ماده ۳۵ 
 انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
 
۱
 از رجال مذهبي ، سياسي باشند.
 
۲
 ايراني الاصل باشند.
 
۳
تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران را داشته باشند.
 
۴
 مدير و مدبر باشند.
 
۵
داراي حسن سابقه و امانت و تقوي باشند.
 
۶
 مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور باشند.
 
میم
 
 
بنابرین
کسانی که شیعه اثنی عشری (معتقد به مذهب رسمی) نباشند
صلاحیت حتی کاندید شدن به
 سمت ریاست جمهوری جهنم جماران 
را نخواهند داشت.
یعنی افسار ملت به دست روحانیت خواهد ماند.
این یعنی تئوکراسی در قنداق دموکراسی
 
بیژن نجدی  
 
به خاطر کندن گل سرخ
 ارّه آورده اید ؟!
چرا ارّه ؟!
فقط به گل سرخ بگویید:
«تو، هی تو»
خودش می افتد و می میرد 
 
۱
اولا کسی برای چیدن گل اره نمی آورد.
 
۲
ثانیا گل سرخ به های و هوی این و آن تره خرد نمی کند.
 
۳
گل سرخ مسلح به تسلیحات خار خونخوار است.
بهتر هم همین است.
 
۴
تو گل قاصدک را با گل سرخ عوضی گرفته ای
که به فوتی کنده می شود و در اقصا نقاط جهان پراکنده می شود.
 
 
در پای یک رود

در زمینی که همه دشمن هم هستند
و کسی را به کسی مهری نیست
بی قرارم امروز.


برگی از شاخه فرو می افتد
و نگاهم با آن،
می رود با امواج


باز برگی و نگاهم با آن
می رود تا آن دور
می رود تا دریا.


کاش این رود که در دره به خود می پیچد
بی قراری مرا هم با خود،
تا دلِ تیرهٔ دریا می برد
در دل تیرهٔ دریا می ریخت.
 
پایان
 
ماشاء الله به زن عردوغان. 

۱
همیشه نوکری را به دنبال می کشد 
با ساکی مملو از کلاه 
در دست. 

۲
نوکر 
هر از گاهی
کلاهی
 از ساک بیرون می آورد و به دست عربانو می دهد
و عربانو
ـ بسان پوپ استاری ـ
کلاهش را به خیل عظیم مشتاقان (فن و هوادار) می اندازد 
و خلایق برای به دست آوردن کلاه عربانو 
همدیگر را لت و پار می کنند
و عیرانی ها را به یاد روح الله می اندازند

مولانا
 
از سبب‌ دانی شود کم، حیرتت
حیرت تو ره دهد در حضرتت


میم
 
وقوف به سبب قضایا
یعنی شناخت مسبب آنها (خدا)
موجب کاهش حیرت (حیرانی، سرگردانی) تو می شود.


می توان گفت که

 حیرت که تو را به وقوف به سبب قضایا واداشته،
موجب وصل تو (شرفیابی به حضرت حق) 

با اصل تو (حق، خدا) 
می شود.

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر