پروفسور دکتر ویلهلم رایموند بایر
(۱۹۰۲ ـ ۱۹۹۰)
فیلسوف حقوق
حقوقدان آلمانی
مارکسیست ـ لنینیست
مؤسس انجمن بین المللی هگل
در سال ۱۹۷۴
مانع شرکت یورگن هابرمس
در کنگره هگل در دانشگاه لومونوسف
در مسکو شد.
برگردان
شین میم شین
III
جریانات مختلف حقوقفلسفه
ادامه
ث
حقوقفلسفه اکلکتیسیستی
ادامه
تعالیم عدالتی حقوق
۱
·
تعالیم عدالتی، حقوق را بمثابه تحقق عدالت می دانند و در
مفهوم عدالت متفاوت ترین کیفیات را می گنجانند.
۲
خیم پرلمان
(۱۹۱۲ ـ ۱۹۸۴)
استاد دانشگاه در رشته های منطق،
متافیزیک و اخلاق
از مؤسسین نئو رتوریک
لهستانی ـ بلژیکی
·
اثبات عقلی (راسیونال) برای آن را بمثابه پرهیز از هر نوع قضاوت
مبتنی بر حقوق اخیرا خیم پرلمان در
کتابی تحت عنوان «راجع به عدالت» (۱۹۶۷)
ارائه داده است.
۳
·
کلیه طرح های بنیادی حقوقفلسفی را می توان تراوشاتی از
«عدالت» محسوب داشت که در درون این مفهوم صورت می گیرند.
۴
·
در تعالیم عدالتی حقوق ـ اغلب ـ خطوط نیرومندی از
ترادیسیونالیسم (سنتگرایی) اعتبار کسب می کنند.
·
مراجعه کنید به ترادیسیونالیسم در تارنمای دایرة المعارف
روشنگری
۵
·
عدالت مادی بسته به نقطه نظر جهان بینانه ی فلاسفه مربوطه،
بطرزی مه آلود و یا صریح، بازگو می شود.
الف
تعلیمات لگازی لاکامبرا
لوئیس لگاز لاکامبرا
(۱۹۰۶ ـ ۱۹۸۰)
فیلسوف اسپانیای در حقوق
عالم علوم سیاسی و ایده ئولوژی و مترجم
اسپانیایی
۱
·
این تعلیمات، بسیاری از جریانات بورژوائی را در کاسه گل و
گشاد مفهوم عدالت مبتنی بر حقوق طبیعی، می ریزد.
۲
·
اجتماعیت انسان (اجتماعیت یک «انسان» انتزاعی و نه اجتماعیت
کارگر!) همراه با جنبه های حقوقی دیگر از قبیل هنجاریت حقوق، به صورت یک تصویر تام
و تمام (توتال) در آورده می شود.
·
آنسان که در حقوق «ابعاد بنیادی» اجتماعی و اخلاقی هستی
انسانی به کار می افتند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر