۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

سیری در جهان بینی دکتر علی شریعتی (5)

دموکراسی می گوید:

رفیق، حرفت را خودت بزن، نانت را من می خورم!

مارکسیسم می گوید:

نانت را خودت بخور ، حرفت را من می زنم!

فاشیسم می گوید :

نانت را من می خورم ، حرفت را هم من می زنم ، تو فقط برای من کف بزن!
اسلام حقیقی می گوید:

نانت را خودت بخور ، حرفت را هم خودت بزن ، من برای اینم که به حق برسی!
اسلام دروغین می گوید:
تو نانت را بیاور بده به ما، ما قسمتی از آن را جلویت می اندازیم و تو حرف بزن، اما حرفی را که ما می گوییم. 
دکتر شریعتی

سرچشمه:

وبلاگ شب

تحلیلی از شین میم شین


مارکسیسم می گوید:

نانت را خودت بخور ، حرفت را من می زنم!

·        بعد از تحریف دموکراسی، نوبت به تحریف مارکسیسم می رسد:
·        مارکسیسم هم بسان دموکراسی در چارچوب دیالک تیک حرف و نان تحریف می شود:
·        دموکراسی به مردم آزادی حرف زدن می دهد و نان شان را می بلعد.
·        مارکسیسم به بنی بشر اجازه خوردن نان می دهد، ولی فقط خودش یکریز و بی وقفه حرف می زند و به دیگران مجال حرف زدن نمی دهد

1
·        بدین طریق، مارکسیسم یعنی وارونه دموکراسی.
·        فقط کافی است که دموکراسی دکتر شریعتی را پا در هوا کنیم، تا در طرفة العینی به مارکسیسم دکتر شریعیت تبدیل شود.
·        ترفند بدی نیست.
·        هر مارکسیستی را اگر پا در هوا کنند، تغییر ماهیت می دهد و به دموکراتی استحاله می یابد و برعکس.

2
·        بی دلیل نبوده و نیست که رژیم شاه و شیخ مارکسیست ها را پا در هوا می آویخت و می آویزد.
·        بیشک و تردید هر دو رژیم پرورده مکتب دکتر شریعتی بوده اند.

3
·        به همین دلیل هم است که امروزه تا چشم کار می کند مارکسیستی در دیدرس نیست، ولی تا دل تان بخواهد دموکرات هست.
·        دموکرات سیاه، دموکرات سبز، دموکرات صورتی و حتی دموکرات سلطنتی.

·        اما منظور از نان و حرف چیست که یکی می خورد و دیگری نمی خورد؟

الف
·        مفهوم نان، نتیجه تجرید مایحتاج اولیه بنی بشر است:
·        خوراک و پوشاک و مسکن و بهداشت و آموزش و پرورش و دیگر نیازهای اساسی بشری در مفهوم نان تجرید می شوند.
·        بزعم دکتر، دموکراسی مایحتاج اولیه را از بنی بشر دریغ می دارد و تصاحب می کند، ولی مارکسیسم، به مایحتاج اولیه کسی دست نمی زند.
·        در این زمینه  مارکسیسم بهتر از دموکراسی است.

ب
·        مفهوم حرف، نتیجه تجرید همه انواع حقوق و آزادی ها ست.
·        آزادی داشتن و بیان و شنیدن عقیده و نظر، انتشار و مطالعه مطبوعات، انتخاب محل سکونت و زندگی و کار، حق تشکیل حزب و سازمان و اتحادیه صنفی و سیاسی، حق عضویت در آنها، حق شرکت در انتخابات پارلمانی و در اداره جامعه و غیره.
·        دموکراسی بزعم دکتر همه این آزادی ها و حقوق را به بنی بشر ارزانی می دارد.
·        مارکسیسم اما بنی بشر را از همه این آزادی ها و حقوق محروم می سازد.

ت
·        مارکسیسم بدین طریق با استبداد مطلقه بمراتب بدتر از برده داری قابل مقایسه می گردد.
·        بنی بشر در قاموس مارکسیسم مورد نظر دکتر شریعتی فرقی با جانوران و حشرات الارض ندارد.

پ
·        بزعم دکتر، در قاموس مارکسیسم، انسان و خر یکی است:
·        هر دو حق خور و خواب و خشم و شهوت دارند، ولی هیچکدام حق بیان عقیده و نظر، تشکیل حزب و تشکیلات، انتشار مطبوعات، سخنرانی در ملأ عام و غیره ندارند.

 ث
·        اگر مته به خشخاش بگذاریم، در قاموس مارکسیسم دکتر شریعتی، خر بمراتب آزادتر و حق و حقوق مندتر از بنی بشر است.
·        مارکسیسم هرگز نمی تواند جلوی عرعر خری را، زوزه گرگی را و عوعوی سگی را بگیرد.
·        مارکسیسم در این زمینه ول معطل است.


·        مارکسیسم زورش فقط به بنی بشر می رسد و نه به حشرات الارض.
·        مارکسیسم می تواند بر پوزه انسان ها پوزه بند زند، تا حرف نزنند، برگوش های شان پنبه بتپاند تا حرف نشنوند و بر چشم های شان چشم بند زند تا قادر به مطالعه کتاب و جزوه و مطبوعات نباشند.

·        ولی هرگز نمی تواند بر پوزه جیرجیرکی پوزه بند زند تا سمفونی شورانگیزش را ننوازد.

ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر