درنگی
از
از
شین میم شین
کیا فرید
۳
با
فرمولهای مورد نطر شما آن فرماسیون ( ماتریالیسم تاریخی) روند تحولات در
شوروی از زمان لنین به استالین و از استالین به خروشچف و گورباچف و پوتین
چگونه قابل توصیف است ؟
معنی تحت اللفظی:
آیا با مفاهیم و احکام و قوانین و نظریات ماتریالیسم تاریخی،
می توان گذار جامعه روسیه از روسیه تزاری به روسیه شوروی را «توصیف» کرد؟کیا فرید
اصلا نمی داند که تفاوت توضیح با توصیف و موضوع ماتریالیسم تاریخی چیست.
به همین دلیل
مفاهیم و قوانین و قانونمندی ها و نظریات ماتریالیسم تاریخی
را
مشتی فرمول تصور می کند.
ضمنا
از تمیز ماهیت روندهای انقلابی و ارتجاعی جامعه بشری عاجز است.
به همین دلیل میان پیروزی انقلاب اکتبر تحت رهبری لنینیسم،
انحراف آن تحت تأثیر استالینیسم و شکست آن به دستیاری گرباچف و یلسین و پوتین و شرکاء
و
جایگزینی جامعه سوسیالیستی با طویله اولیگارشیستی
علامت تساوی می گذارد.
۴
این مسیر از ارتجاعی به انقلابی است یا از انقلابی به ارتجاعی؟
این مسیر از ارتجاعی به انقلابی است یا از انقلابی به ارتجاعی؟
تمامی تلاش حق پرست
جواب به این سؤال کیا فرید بوده است:
گذار جامعه روسیه از جامعه نیمه سرمایه داری ـ نیمه فئودالی تزاری استعمارگر به جامعه سوسیالیستی ضد سرمایه داری و ضد استعماری تحت رهبری پرولتاریا و متحدین دهقانی اش و تحت رهبری حزب کمونیست شوروی
انقلابی
و
شکست آن و روی کار آمدن اولیگارش ها
ارتجاعی
بوده است.
۵
در ایران
بعد از قاجار به پهلوی و از پهلوی به خمینی چی ؟؟
در ایران نیز انقلاب ۲۱ آذر تحت رهبری فرقه دموکرات آذربایجان و انقلاب ضد فئودالی ـ ضد روحانی سفید،
انقلابی
و
شکست آن و تشکیل جن ـ قوری فوندامنتالیستی شیعی تحت رهبری روحانیت و بازار
ارتجاعی
بوده است.
معلوم نیست که کیا فرید و امثالهم حرف های حق پرست را می خوانند و بعد به منبر می روند و یا بدون افکندن نظری سرسری حتی به آنها
پرت و پلا می بافند.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر