۱۳۹۹ آبان ۴, یکشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۹۳)

Bild  
 

میم حجری
 
۴۵۶ 
 سنگ سخنگو
 
دلم خیلی گرفته ، خیلیااا 
به حدی که فک میکنم قلبم میخواد وایسته 
خدایا اگه هستی و میبینی خیلی نامردی
 
سگ سخن جو 
 
می خواستم که بهتر از  اینها ببینمت.
 
دلیل دلتنگی علافی است.
 
به همین دلیل شاعر گفته است:
برو کار میکن، مگو چیست کار.
که سرچشمه دلگشایی است، کار.
 
۴۵۷
 سنگ سخنگو
 
عشق رو به بهترین شکل تعریف کنید
 
سگ سخن جو  
 
عشق 
مفهوم معروف
ولی
مبهمی است.
 
عشق خورجینی است که هر کس هر چه می خواهد در آن می تپاند
و
دل خود را بدان خوش می دارد.
 
بهترین تعریف از مقوله عشق
را
فروغ فیلسوف کرده است.

   

تأملی در مقوله عشق

(بخش اول)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6062

 

 تأملاتی راجع به سکس و عشق

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2068

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2069

 

پایان


 
۴۵۸
 سنگ سخنگو
 
صبر کردن با تحمل کردن خیلی فرق داره.
 صبر میکنی 
چون دوس داری،
 تحمل میکنی 
چون مجبوری
 
سگ سخن جو 
 
صبر کردن
هزار و یک دلیل دارد.
دلیل هزار و یکم
دوست داشتن است.

قدمای ما هم می دانستند:
مثال
چون صبر کنی
ز غوره حلوا سازم.

تحمل 
هم
به همین سان.
 
مثلا
تحمل فرزند خر توسط مادر و پدر
می تواند
به دلیل عشق مادر و پدر به او باشد.
و
نه
به دلیل اجبار.
 
 
۴۵۹
من اگه سبزی خوردن بودم ، 
قطعا تره میشدم
 که هیچکس دوسش نداره
 سنگ سخنگو


 ۴۶۰
سگ سخن جو 
 
 اولا
کسی یافت نمی شود که کسی دوستش نداشته باشد.
 
در فرنگستان ترانه ای هست که حاکی از این حقیقت امر است:
 
every body love some body
 
ثانیا
تو فرزانه ترین کسی در جهان مجازی هستی که ما تا کنون به اش برخورد کرده ایم. 

ثالثا
تره
چه کم از اسفناج و گشنیز و کرفکس و نعنا دارد؟

تره مهم ترین سبزی در اغذیه سکنه خیلی از روستاهای ایران است.
یعنی
صرفنظر ناپذیر است.
به همین دلیل خشک می کنند و برای زمستان ذخیره می کنند.

رابعا
تو و همه همنوعان تو
روزی تره بوده اند.

مولوی هم می دانست:
 
از جمادی مردم و نامی (تره) شدم
وز نما مردم به حیوان سر زدم
مردم از حیوانی و آدم (افرا) شدم.
کی ز مردن کم شدم؟

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر