۱۳۹۹ آبان ۶, سه‌شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۹۸)

Bild  
 

میم حجری

۴۸۱
 سنگ سخنگو
 
اگه ببخوای نصیحتم کنی 
چی میگی بهم ، 
توصیه ات چچیه؟
 
سگ سخن جو 

نصحیت از شیوه های تربیتی نظامات برده داری، فئودالی ـ قرون وسطایی است.
 
ما از نصحیت کردن و نصحیت شدن بیزاریم.
 
نصحیت کردن کسی 
به 
معنی تحقیر او از هر لحاظ 
است.
نصحیت کردن کسی 
ضمنا 
به
 معنی پربها دادن به خویشتن خویش از هر لحاظ 
است.
 
نصیحت کردن 
فرمی از خودستایی 
و 
دال بر خودخشنودی است.
 
ما به برابری همنوعان باور داریم
و
به
 فراگیری مدام و مستمر نیازمندیم.
 
ما
اهل انتقاد علمی و انقلابی هستیم  
 
انتقاد
دیالک تیکی از انتقاد از خود و انتقاد اجتماعی
است.

۴۸۲
سنگ سخنگو
 
اگر هزار غمست از جفای او بر دل 
هنوز بنده اویم که غمگسار من است
 
 درون خلوت ما غیر، درنمی‌گنجد 
برو که هر که نه یار من است، بار من است 
سعدی
 
سگ سخن جو 
 
این موضع فکری سعدی
اگوئیستی (خودپرستی) ـ بنده واری است:
هر کس غمگسارش باشد، سعدی بنده او ست.

این با خط مشی چگوارا در تضاد آشکار قرار دارد.
 
چگوارا
خصم آشتی ناپذیر بندگی و وابستگی (نظامات بنده داری، فئودالی و بورژوایی) بوده است و مبرا از خودپرستی
  
۴۸۳
 سنگ سخنگو
 
به امتحان داشتم الان رد شدم دارم دق میکنم اینقدر گریه کردم کور شدم
 
سگ سخن جو 
 
گریه نکن
بیاموز و قبول شو.
 
تحصیل در دیار غربت
صد برابر تحصیل در وطن
 دشوار است.
 
ما ازموده ایم در این باره بخت خویش

اگر کمکی خواستی و از دست ما برآمدنی است
خبر کن
 
۴۸۴
 سنگ سخنگو
 
بس كه واژه، ساختن از خودشون 
كشتن مارو! 
  آوردگاه جنگ اقتصادي
 
سگ سخن جو 
 
این واژه ایراد دارد.
 
به
 عوض غر زدن
ایرادش را کشف کن و ابلاغ کن.

آوردگاه یعنی میدان جنگ
ویرایش:
آوردگاه اقتصادی
 
کلمه «جنگ» زاید است:
می شود
میدان جنگ جنگ اقتصادی

اجامر طبقه حاکمه اما باسوادتر از افراد فضای مجازی اند 
که واژه های عجیب و غریب از قبیل سین و جاج و دایرکت دارند.
  
۴۸۵
 سنگ سخنگو
 
 این خرمذهبیا انقدر حشری و سست عنصرن 
که حتی با دیدنِ عکسِ روی سنگِ قبرِ یه زن هم 
تحریک میشن 
که رفتن با رنگ عکس رو کاور کردن تا به گناه نیفتن :
 کافور بخور پدسگ
 
سگ سخن جو 
 
عجب تحلیلی.
دلیل تخریب عکس روی قبر زنی
که حتما نباید بند تنبانی باشد.

زن ستیزی در جماران
در واقع
نه 
زن ستیزی
بلکه تجدد ستیزی (مدرنیته ستیزی) است.
به
 معنی سنت گرایی
 است.

جنقوری جماران
تشکیل شده تا جامعه را به صدر اسلام برگرداند
بخشا هم برگردانده است.
 
 ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر