۱۳۹۹ آبان ۶, سه‌شنبه

هماندیشی به عوض مانی پولاسیون و روشنگری به عوض عوامفریبی (۲)

Altbürgermeister Josef Kirschner feierte in Roding 85. Geburtstag - Region  Schwandorf - Nachrichten - Mittelbayerische

 

ژوزف کیرشنر

(۱۹۳۱ ـ ۲۰۱۶)

روزنامه نگار اطریشی

نویسنده

مجری تلویزیون

سردبیر کنسرن المانی مطبوعاتی در اطریش

مؤلف آثار متعدد.

 

مانی پولیزه کنید

ولی درست و حسابی.

  قانون مانی پولاسیون افراد)

 

درنگی

از

میم حجری 


قانون اول مانی پولاسیون   

 

۱۸


ما

استر ویلار

را

به

برنامه خود دعوت کردیم.

 

عصر همان روز من او را برای تدارک برنامه به رستورانی در وین دعوت کردم.

 

من بلافاصله متوجه تفاوت رفتار استر ویلار در کتاب و در جامعه شدم.

 

استر ویلار

که

در کتاب فردی مهاجم بوده، با ترس و لرز به من گفت:

«لطفا به من بگویید که در برنامه از گفتن چه چیزهایی باید خودداری کنم تا به بینندگان برنامه نیش نزده باشم.»

 

من زنی را با ایده های خارق العاده در مقابل خود دیدم

که نمی دانست که این ایده ها را چگونه باید به بینندگان بفروشد.

 

۱۹

استر ویلا

در تفکرش تحریک کننده بی نظیری بود،

ولی نمی دانست که افراد را از چه طریقی باید تحریک کند.

 

۲۰

او حریف را به مثابه حریفی نمی دید که باید متقاعدش کند.

 

۲۱

او به طرز مستأصلی دوباره گفت:

«لطفا به من بگویید که در برنامه از گفتن چه چیزهایی باید خودداری کنم تا به بینندگان برنامه نیش نزده باشم.»

 

۲۲

من به او توصیه کردم:

«اگر می خواهید که خلایق راجع به شما حرف بزنند و راجع به نظرات تان بحث کنند،

باید درست ضد آن چیزی را که قصد انجام ندادنش را دارید، انجام دهید.

یعنی

باید نیش بزنید.»

 

۲۳

او

هم

به

توصیه من عمل کرد.

آنهم چه عملی.

 

آنسان که خیلی از زنان  تماشاچی برنامه

تلفن زدند و خط نشان کشیدند:

«این عجوزه را باید به ضرب مشت و لگد از شهر بیرون انداخت.»

 

۲۴

روزنامه ها

ماه های متوالی راجع به او مقاله نوشتند.

چه بسا خانواده ها

که

موضوعی جز شرکت او در برنامه ما برای بحث نداشتند.

کتاب او هزارهزار به فروش رفت و به یکی از پر فروش ترین کتب تبدیل شد و کلی پول به جیب نویسنده اش ریخته شد.

 

۲۵

این مثال را برای تان ذکر کردم

تا

به

اهمیت تحت تأثیر قرار دادن (مانی پولاسیون) همنوعان پی ببرید

و

مانی پولاسیون همنوع

را

به

امید تصادف

رها نکنید.

 

بلکه آگاهانه و آماجگرایانه انجام دهید.

 

۲۶

قبل از همه

اما

باید بدانید که حریفان شما کیانند

که

هر روز رو به روی شان قرار دارید.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر