۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

که من تمام شب نخفته ‌ام


سیاوش کسرائی
 پاییز

 )کابل، 1362)
 
·       دگر مرا صدا مکن
·       مرا ز جام باده‌ ام جدا مکن

·       که جام من به من جواب می ‌دهد
·       به من کلید شهر خواب می ‌دهد

·       درون خواب‌ های من
·       تویی و دست ‌های مهربان

·       تویی و عهدهای استوار
·       و هر چه هست عاشقانه،  پایدار

·       برو مرا صدا مکن
·       ز  کوچه‌ خواب‌ های سایه پرورم
·       دگر مرا جدا مکن
·       صدا مکن

·       چو سایه، بگذر از سرم
·       مرا ز سایه‌ های دوستی سوا مکن

·       چه حاصلی ز شمع‌ های بی ‌فروغ،

·       ز خنده‌ ها؟
·       چه حاصلی ز گفته ‌های سر به سر دروغ ؟

·       تو از روندگان راه عشق نیستی
·       تو نیستی ز دل ‌شکستگان

·       بگیر راه خویش و تن رها کن از بلا
·       چو من، دل رمیده، طالب بلا مکن
·       تن سلامتت به درد مبتلا مکن

·       مرا به قصه‌ های کودکانه در شبان هول
·       جدا مکن از این غم قدیم
·       از این غم ندیم

·       صدا مکن
·       دگر ترانه، سر در این شبان دیرپا مکن



·       بخواب نازنین من، به خواب ناز
·       که من تمام شب نخفته ‌ام
·       تمام شب به جام و جان
·       جز این سخن نگفته ‌ام:

·       «وفا کن ای دل جفا کشیده، باز
·       ولی وفا به یار بی ‌وفا مکن!»
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر