سیری
از
میم حجری
مادر و پدر
اگر زنده باشند
خود گرسنه می زیند
تا فرزند شان گرسنه نخوابد.
ای بسا مادران و پدران
که در سی سالگی
شصت ساله می نمایند.
پوستی و استخوانی و دیگر هیچ.
عشق مولد به مولود
اصیلترین و یکجانبه ترین و بی رحم ترین عشق ها ست
حکایتی جالب و خواندنی.
مسافری در شهر بلخ،جماعتی را دید که مردی را زنده در تابوت انداخته و به سوی گورستان می برند.
و آن بیچاره مرتب داد و فریاد می زند و خدا و پیغنبر را به شهادت می گیرد که والله،بالله من زنده ام!چطور می خواهید مرا به خاک بسپارید؟
اما چند ملّا که پشت سر تابوت هستند،بی توجه به حال و احوال او،رو به مردم کرده می گویند:
پدر سوخته ملعون دروغ می گوید.مرده!
مسافر حیرت زده حکایت را پرسید،گفتند:
این مرد ، فاسق و تاجری ثروتمند و بدون وراث است.
چند مدت پیش که به سفر رفته بود، چهار شاهد عادل و خداشناس،در محضر قاضی بلخ،شهادت دادند که مرده!و قاضی نیز به مرگ او گواهی داد.
پس یکی از مقدسین شهر،زنش را گرفت! و یکی دیگر اموالش را تصاحب کرد!
حالا بعد از مرگ برگشته و ادعای حیات می کند.
حال آنکه ادعای مرد فاسق در برابر چهار عادل خداشناس مسموع و مقبول نمی افتد.
اینست که به حکم قاضی،به قبرستانش می بریم.زیرا که دفن میّت، واجب است و معطل نهادن جنازه،شرعاً جایز نیست!!
احمد شاملو،کتاب کوچه.
یکی از مقدسین شهر،زنش را گرفت؟
اگر حریف زن داشته، چگونه شاملو و شرکاء ادعا می کنند که «این مرد بدون وراث است.»
مگر زنش آدم نیست و به عنوان وارث ثروت همسر محسوب نمی شود؟
لعنت بر هروئین که خلایق را حواسپرت و از مرحله پرت می کند
مسافری در شهر بلخ،جماعتی را دید که مردی را زنده در تابوت انداخته و به سوی گورستان می برند.
و آن بیچاره مرتب داد و فریاد می زند و خدا و پیغنبر را به شهادت می گیرد که والله،بالله من زنده ام!چطور می خواهید مرا به خاک بسپارید؟
اما چند ملّا که پشت سر تابوت هستند،بی توجه به حال و احوال او،رو به مردم کرده می گویند:
پدر سوخته ملعون دروغ می گوید.مرده!
مسافر حیرت زده حکایت را پرسید،گفتند:
این مرد ، فاسق و تاجری ثروتمند و بدون وراث است.
چند مدت پیش که به سفر رفته بود، چهار شاهد عادل و خداشناس،در محضر قاضی بلخ،شهادت دادند که مرده!و قاضی نیز به مرگ او گواهی داد.
پس یکی از مقدسین شهر،زنش را گرفت! و یکی دیگر اموالش را تصاحب کرد!
حالا بعد از مرگ برگشته و ادعای حیات می کند.
حال آنکه ادعای مرد فاسق در برابر چهار عادل خداشناس مسموع و مقبول نمی افتد.
اینست که به حکم قاضی،به قبرستانش می بریم.زیرا که دفن میّت، واجب است و معطل نهادن جنازه،شرعاً جایز نیست!!
احمد شاملو،کتاب کوچه.
یکی از مقدسین شهر،زنش را گرفت؟
اگر حریف زن داشته، چگونه شاملو و شرکاء ادعا می کنند که «این مرد بدون وراث است.»
مگر زنش آدم نیست و به عنوان وارث ثروت همسر محسوب نمی شود؟
لعنت بر هروئین که خلایق را حواسپرت و از مرحله پرت می کند
سهراب سپهری
ترک مونو ته ئیسم ( خدای واحد انتزاعی پرستی)
می کند
و
به پلی ته ئیسم (چندین خدای مشخص پرستی و همه خدا پرستی) می گرود و می گراید.
دلیل سفر و اقامتش به هند و در هند هم همین گروش و گرایش به عرفان بوده است.
سهراب
خدا را در همه چیز محیط زیست می بیند:
من خدایی دارم که در این نزیدیکی است
لای این شب بوها ....
قرآن کتاب الله نیست.
قرآن را ما آیه به آیه تحلیل و منتشر میکنیم تا خلایق بخوانند و دست از هارت و پورت بردارند.
قرآن تداوم انقلابی (نفی دیالک تیکی) تورات و انجیل و دیگر کتب دینی است
بخش اعظم قرآن قصه اند و نثر آن شعرگونه است
یعنی
قرآن
نه تنها اثری فقهی و سیاسی، بلکه اثری هنری است
متد فکری کریم (مؤلف قرآن) چه بسا دیالک تیکی ـ ماتریالیستی است
قرآن
مانیفست حزب الله (حزب اشراف برده دار و روحانی ویا آل عبا) است
قران را باید از نو شناخت
می کند
و
به پلی ته ئیسم (چندین خدای مشخص پرستی و همه خدا پرستی) می گرود و می گراید.
دلیل سفر و اقامتش به هند و در هند هم همین گروش و گرایش به عرفان بوده است.
سهراب
خدا را در همه چیز محیط زیست می بیند:
من خدایی دارم که در این نزیدیکی است
لای این شب بوها ....
قرآن کتاب الله نیست.
قرآن را ما آیه به آیه تحلیل و منتشر میکنیم تا خلایق بخوانند و دست از هارت و پورت بردارند.
قرآن تداوم انقلابی (نفی دیالک تیکی) تورات و انجیل و دیگر کتب دینی است
بخش اعظم قرآن قصه اند و نثر آن شعرگونه است
یعنی
قرآن
نه تنها اثری فقهی و سیاسی، بلکه اثری هنری است
متد فکری کریم (مؤلف قرآن) چه بسا دیالک تیکی ـ ماتریالیستی است
قرآن
مانیفست حزب الله (حزب اشراف برده دار و روحانی ویا آل عبا) است
قران را باید از نو شناخت
بهزاد نبوی اخیراً در مصاحبه ای گفته: «اسرائیل در سطوح بالای ایران نفوذ دارد !!؟؟»
گفتن چنین حرفی در شرایط فعلی، عجیب است.
خوب با این ترتیب دوستان و هم حزبی های او که در سر کار هستند که در مظان اتهام قرار میگیرند. چرا او نمیگوید که آنها کیستند؟
آیا کسیکه تحت نفوذ اسرائیل باشد میتواند آزاد بچرخد و ایران را آسیب پذیر کند.
در مثل مناقشه نیست:
دزدی برای اینکه گرفتار نشود، با مردم محله هم آواز شد و با مردم شروع به فریاد کرد،
آی دزد ، آی دزد…..
این موضوع بهزاد نبوی میتواند برای ایز گم کردن باشد. تا مذاکرات را تحت
الشعاع قرار بدهد و مردم را که منتظر نتیجه مذاکره هستند توجه شان را بطرف
دیگر تغییر بدهد.
اصولاً
این عده، همه چیز را پای تحریم ها گذاشته اند. ممکن است که تحریم ها باعث
خیلی مسائل در ایران باشد ولی اگر حتی تحریمها هم روزی برداشته بشوند، با
بودن رانت و فساد و اختلاس و نهایتاً قوانین نئولیبرالی، مانع ایجاد یک
جامعه سالم خواهد شد.
عده ای به هیچ اصولی معتقد نیستند، هدف فقط برای راضی کردن خود و خانواده شان است.
این
بخور بخور ها در بالا، بمردم اینطور القاء خواهد کرد که عدالت واقعی وجود
ندارد و همه میدانند، که تبعیض و بی عدالتی چه بر سر جوامع میاورد.
حالا هی پوزشیان بنشیند و با دیدن عکس زنش های های گریه کند، این فقط میتواند اطرافیان خود او را تغییر بدهد.
مردم
ایران، در همین سوریه بعد از رفتن اسد، میبینند چطور از افراد زندانی و یا
دروغهای دیگر حرف میزنند و از قبل هم یاد گرفته اند که دیگر هیچ چیز را
باور نکنند.
مطالبی
را هم که من مینویسم، بیشتر بخاطر اینست که جوانها را میبینم که در ایران
با بیرون دادن ویدئوهای جالبی، پته دروغگوها و ریاکاران را بیرون میریزند.
روی همین اصل است که من هم وضعیت اینجا را می ننویسم و هم با آموختن شرایط فعلی ایران، سعی میکنم این جوانان را با نوشتن همراهی کنم.
بهزاد نبوی اخیراً در مصاحبه ای گفته:
«اسرائیل در سطوح بالای ایران نفوذ دارد.»
«اسرائیل در سطوح بالای ایران نفوذ دارد.»
خوب.
دلیلش چیست؟
برای پیدا کردن جواب به این سؤال باید پرسید:
طرز و طریق و ترفند دول دیگر برای نفوذ در هیئت حاکمه کشورهای دیگر چیست؟
مثال:
سازمان اطلاعاتی اوکراین دیروز ژنرال روسی را با اتفجار بمبی در مسکو ترور کرد.
نفوذی او ظاهرا ازبکی بوده که ۱۰۰۰۰۰ دلار دستمزد گرفته است.
یعنی
پولپرست بوده است.
پول اما چیست؟
پول = کالای کالاها = وسیله ای برای خرید هر کالایی
پس پولپرستی = کالا پرستی
یعنی در سطوح بالای ج.ا. جای خداپرستی را کالاپرستی گرفته است
یعنی کالا شده خدا
این آیا به معنی ورشکستگی ایده ئولوژیکی فوندامنتالیسم شیعی نیست؟
دلیلش چیست؟
برای پیدا کردن جواب به این سؤال باید پرسید:
طرز و طریق و ترفند دول دیگر برای نفوذ در هیئت حاکمه کشورهای دیگر چیست؟
مثال:
سازمان اطلاعاتی اوکراین دیروز ژنرال روسی را با اتفجار بمبی در مسکو ترور کرد.
نفوذی او ظاهرا ازبکی بوده که ۱۰۰۰۰۰ دلار دستمزد گرفته است.
یعنی
پولپرست بوده است.
پول اما چیست؟
پول = کالای کالاها = وسیله ای برای خرید هر کالایی
پس پولپرستی = کالا پرستی
یعنی در سطوح بالای ج.ا. جای خداپرستی را کالاپرستی گرفته است
یعنی کالا شده خدا
این آیا به معنی ورشکستگی ایده ئولوژیکی فوندامنتالیسم شیعی نیست؟
نه.
ماهیت طبقاتی سعدی و حافظ
یکی است:
هر دو روشنفکران ارگانیک نظامات بنده دارا و فئودالی اند.
حافظ
خواجه (بنده دار) است.
عضو و جزو طبقه حاکمه است.
مرتجع خردستیزی به تمام معنی است.
بهترین رفیقش
تیمور لنگ است.
سعدی
فقط ایده ئولوگ نظامات بنده داری و فئودالی است.
سعدی
خردگرا ست.
در میراث سعدی
همه عناصر همه مکاتب فلسفی و سیاسی و غیره تبلور یافته است.
سعدی
شبیه مارکس در قرون وسطی فئودالی است.
سعدی
محشر است.
مراجعه کنید به خوداموز خوداندیشی
ماهیت طبقاتی سعدی و حافظ
یکی است:
هر دو روشنفکران ارگانیک نظامات بنده دارا و فئودالی اند.
حافظ
خواجه (بنده دار) است.
عضو و جزو طبقه حاکمه است.
مرتجع خردستیزی به تمام معنی است.
بهترین رفیقش
تیمور لنگ است.
سعدی
فقط ایده ئولوگ نظامات بنده داری و فئودالی است.
سعدی
خردگرا ست.
در میراث سعدی
همه عناصر همه مکاتب فلسفی و سیاسی و غیره تبلور یافته است.
سعدی
شبیه مارکس در قرون وسطی فئودالی است.
سعدی
محشر است.
مراجعه کنید به خوداموز خوداندیشی
جورج سیمل:
فرزانه کسی است
که
از جای پیدا کردن آنچه که نمی داند، خبر دارد.
هی حریف جامعه شناس بورژوایی هپیلی هپو
چیزی را می توان در جایی پیدا کرد
که قبلا داشته باشی و یا دیده باشی ویا شنیده باشی و گم کرده باشی.
تنها طریق و ترفند کسب دانش
پراتیک (تجربه، عمل، آزمون، آزمایش) است:
Praxiss
بی دلیل نیست که در زبان المانی
واژه واحدی برای تجربه و دانش تجربی (دانش منتج از تجربه) وجود دارد:
Erfahrung
فرزانه کسی است
که
از جای پیدا کردن آنچه که نمی داند، خبر دارد.
هی حریف جامعه شناس بورژوایی هپیلی هپو
چیزی را می توان در جایی پیدا کرد
که قبلا داشته باشی و یا دیده باشی ویا شنیده باشی و گم کرده باشی.
تنها طریق و ترفند کسب دانش
پراتیک (تجربه، عمل، آزمون، آزمایش) است:
Praxiss
بی دلیل نیست که در زبان المانی
واژه واحدی برای تجربه و دانش تجربی (دانش منتج از تجربه) وجود دارد:
Erfahrung
در این شعر مختصر و موجز سعدی
جنگ ایده ئولوژیکی ـ فئودالی او و تحت رهنمودهای تئوریکی او توسط حافظ
تئوریزه می شود:
سعدی
اهل طریقت و عرفان را
اهل عبادت و اگوئیسم (خودپرستی) جا می زند
و
فقها و شعرا و ادبای فئودالی ـ بنده داری (امثال خود و حافظ و غیره را)
اهل علم و جامعه پرستی و خدمت به خلق و حتی منجی خلق.
حافظ هر چه دارد و داند از سعدی دارد و داند.
حافظ خط فکری ضد عقلی سعدی را تداوم و تکامل می بخشد و خط فکری عقلی سعدی را دور می اندازد
جنگ ایده ئولوژیکی ـ فئودالی او و تحت رهنمودهای تئوریکی او توسط حافظ
تئوریزه می شود:
سعدی
اهل طریقت و عرفان را
اهل عبادت و اگوئیسم (خودپرستی) جا می زند
و
فقها و شعرا و ادبای فئودالی ـ بنده داری (امثال خود و حافظ و غیره را)
اهل علم و جامعه پرستی و خدمت به خلق و حتی منجی خلق.
حافظ هر چه دارد و داند از سعدی دارد و داند.
حافظ خط فکری ضد عقلی سعدی را تداوم و تکامل می بخشد و خط فکری عقلی سعدی را دور می اندازد
خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ،
ولی آنها فقط خندیدند ...!
چارلی چاپلين
چارلی جان
مردم خر نیستند تا محتوای فیلم های تو را نفهمند.
تو مو می بینی
مردم
پیچش مو
رفیقت چرچیل
همه فیلم های تو را در سیتمای خانگی ـ خصوصی اش مرتب می دید و می فهمید.
خنده به فیلمی
خود نشاندهنده فهم محتوای فیلم است.
فیلم های تو باید تحلیل مارکسیستی شوند تا هم تو بفهمی و هم چرچیل
ولی آنها فقط خندیدند ...!
چارلی چاپلين
چارلی جان
مردم خر نیستند تا محتوای فیلم های تو را نفهمند.
تو مو می بینی
مردم
پیچش مو
رفیقت چرچیل
همه فیلم های تو را در سیتمای خانگی ـ خصوصی اش مرتب می دید و می فهمید.
خنده به فیلمی
خود نشاندهنده فهم محتوای فیلم است.
فیلم های تو باید تحلیل مارکسیستی شوند تا هم تو بفهمی و هم چرچیل
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر