۱۴۰۳ دی ۶, پنجشنبه

درنگی در مکررات مکرمات (۱۲۷)


درنگی

از 

میم حجری

 
قوانین علمی داستان بیا و ببین است
یعنی قابل مشاهده و ازمایش است
تکرار پذیر است
ابطال پذیر است .
قوانینش مورد تآیید همه دانشمندان است
مثل قوانین علوم تجربی
عمویی


قوانین علوم طبیعی و تجربی
هم مبتنی بر مشاهده (شناخت حسی) اند
و
هم مبتنی بر شناخت عقلی 

هم مبتنی بر شناخت تجربی اند

و 

هم مبتنی بر شناحت نظری (تئوریکی).

 
مثال:
از ترکیب یک مولکول هیدروژن با نیم مولکول اکشیژن 

یک مولکول آب تشکیل می یابد.
این روند و روال شیمیایی را می توان در ازمایشگاه جامه عمل پوشاند و مشاهده کرد و اثبات کرد.

 
اما بطلان مسطح بودن زمین و گردش خورشید به دور زمین را 

نمی توان با تکیه بر شناخت حسی مثلا مشاهده و یا تماشا اثبات کرد.

 
در این زمینه به شناخت عقلی و علمی و تجربی و تئوریکی (فیزیکی) نیاز است.

 
حسی

 در دیالک یتکی عقلی و حسی
و
تجربی
در دیالک تیک تجربی و تئوریکی
وجود دارد و اعتبار دارد.

 
فرق مارکسیسم با علوم تجربی و طبیعی و غیره
عامیت گرایی و کلیت گرایی مارکسیسم است.

 
یعنی فلسفیت (فلسفی بودن) مارکسیسم است.

 
فرق مفاهیم مارکسیستی با مفاهیم فیزیکی و شیمیایی و ریاضی و غیره
کلیت و عامیت متعالی مفاهیم مارکسیستی است.

 
مثال:

مفهوم حرکت در فیزیک

فقط حرکت مکانیکی است.

مفهوم حرکت در ماتریایلسم دیالک تیکی شامل حال همه انواع حرکت و ضمنا حرکت مکانیکی است.

 

مثال:
مفاهیم ماده و روح و یا وجود و شعور
عالی ترین مفاهیم فلسفی اند که ماده و اتم ها و مولکول های شیمیایی و فیزیکی یکی از فرم های بسط و تعمیم آنها هستند.
جزئی هستند و نه کلی.

 
حقیقت هم فقط در کلیت و عامیت و ماهیت چیزها ست 

و نه در جزئیت و فردیت و خاصیت و ظاهریت آنها.

 
به همین دلیل با علوم تجربی و طبیعی و غیره نمی توان به کشف حقیقت نایل آمد.

 
مارکسیسم به همین دلیل برای کشف حقیقت صرفنظر ناذیر است.

 
بدون از آن خود کردن مارکسیسم
نمی توان حتی آدم شد.

 
به قول لنین
کسی هنوز نمی داند که مارکسیسم چیست.

 
خلایق
فقط با مارکسیسم پوز می دهند.

خیال می کنند که مارکسیسم چیزی تجملی است از قبیل گوشوراه و گردنبند و انگشتر است.

 
ما در کشورمان هنوز مارکسیستی نمی شناسیم 

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر