میم حجری
سید مصطفی تاجزاده
(زادهٔ ۹ شهریور ۱۳۳۶، تهران)
سیاستمدار اصلاحطلب ایرانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران است.
او در دولت سید محمد خاتمی معاون سیاسی وزیر کشور و سرپرست این وزارتخانه پس از استیضاح عبدالله نوری بود.
او در
دولت میرحسین موسوی نیز معاون امور بینالملل وزیر ارشاد وقت، سید محمد
خاتمی، بود
سخنان چند سال پیش تاجزاده و پیش بینی این روزها.
تاجزاده:
من رهایی بخش در جمهوری اسلامی را در تحلیل نهایی مسله زنان میدانم.
ما هیچ قشری را در جامعه باندازه زنان تحقیر نمیکنیم.
ما داریم ۲۴ ساعته زنان را تحقیر میکنیم.
ما داریم در زنان عقده ای را ایجاد میکنیم که انها را برانگیزیم که یک جایی اعتراض خودشان را بصورت ملیونی نشان دهند.
نشانه ان را هم در سطح جامعه میبینم ولی این روزی منسجم میشود و بصورت ملیونی خود را نشان میدهد.
۱
تاجرزاده:
من
رهایی بخش در جمهوری اسلامی را در تحلیل نهایی مسله زنان میدانم.
رهایی بخش؟
منظور تاجر زادگان
از
رهایی بخش،
تنها راه نجات جمهوری اسلامی از نابودی است.
کسی که ۴۰ سال در عالی ترین مقام سیاسی جن قوری بوده است،
عاجز از تمیز «هر» از «بر»
است.
مسئله زنان در قاموس اجامر هیئت حاکمه جن قوری
چیست؟
۲
ما هیچ قشری را در جامعه باندازه زنان تحقیر نمیکنیم.
ما داریم ۲۴ ساعته زنان را تحقیر میکنیم.
تفاوت اجامر جن قوری با اجامر امپریالیستی و اولیگارشیستی
هم در همین فرمالیسم است:
اجامر امپریالیستی
۲۴ ساعته
هندوانه زیر بغل زنان می چپانند
و
عصیان های عنقلابی زنان
مثلا
می تو
(به من هم تجاوز جنسی شده)
را
دامن می زنند
و
اجامر جن قوری
حجاب من در آوردی زنان
را
زیر ذره بین عنقلابی می گذارند
و
عصیان عنقلابی زنان
مثلا
روسری سوزی
را
دامن می زنند
و
نتیجه هر دو یکی است.
۳
ما داریم در زنان عقده ای را ایجاد میکنیم
که
انها را برانگیزیم که یک جایی اعتراض خودشان را بصورت ملیونی نشان دهند.
نشانه ان را هم در سطح جامعه میبینم ولی این روزی منسجم میشود و بصورت ملیونی خود را نشان میدهد.
سرکوب و ستم بر زنان
به بهانه های بند تنبانی و فرمالیستی
را
سیاستمدار جن قوری
به مثابه عقده ای سازی زنان و به اعتراض میلیونی کشیدن آنان
تحریف
می کند
و
محرومیت نصف جمعیت جن قوری از ابتدایی ترین حقوق بشری
را
و
مقاومت و مبارزه آنان بر ضد فرمالیسم جماران
را
ماست مالی.
آیا واقعا اساسی ترین مسئله جن قوری
مسئله فرمالیستی و بند تنبانی روسری و حجاب است؟
ضمنا
محتوای طبقاتی این فرمالیسم چیست؟
چرا اجامر امپریالیستی و فوندامنتالیستی
فرمالیسم های بند تنبانی
را
دامن می زنند
و
محتوای طبقاتی این فرمالیسم ها را ماست مالی می کنند؟
زیر این کاسه
چه نیمکاسه ای هست؟
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر