۱۳۹۹ فروردین ۱۸, دوشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۷۲)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
فانوس و سگ
تنویر و پارس
دو وسیله و دو فرم متنوع روشنگری اند.

۱
اولا فونکسیون سگ و فانوس

فقط سرقت ستیزی نیست.

۲

ثانیا سرقت ستیزی در سارق ستیزی خلاصه نمی شود.

۳

سرقت ستیزی باید با سیستم ستیزی توأم باشد

و

نقش سگ و فانونس (پارس و تنویر) ای بسا در افشای سیستم سرقت گرا ست.

۴

مثال

فانوس امکان تمیز راه از چاه را فراهم می آورد.

۵

پارس

خواب از دیده رهرو می زداید

به

هوش می آورد

و

به

تفکر برمی انگیزد

۶

پارس فرمی از مبارزه طبقاتی است

۷

به همین دلیل هم است

که

سگ

منفور است.

مشد احمد
کدام « انقلاب» در دنیا را سراغ دارید که اری (؟) از خشونت بوده ؟

۱
اولا
برای چه انقلاب را در گیومه گذاشته اید؟

۲
ثانیا عاری ای بیسواد مادرزاد و نه آری.
آری معنی دیگری دارد.

۳
ثالثا
این چه طرز جمله بندی است؟

ظاهرا در این ۴۰ سال نکبت جامعه طویله شده و سکنه اش دیگر توان حرف زدن خرکی را حتی ندارند
جمله بندی درست پیشکش.

۴
رابعا
خشونت نیست
قهر است که در دیالک تیک قهر و مهر (مسالمت) وجود دارد.

۵
خامسا
قهر
قابله هر انقلاب اجتماعی است.

۶
سادسا
قهر مساوی با خشونت نیست.

۷
قهر می تواند به طرق مختلف اعمال شود
مثلا
اعتصاب عمومی

۸
ضمنا
قهر
یکی از فرم های پیروزی انقلابات اجتماعی است.

۹
ای بسا انقلابات اجتماعی
که بی نیاز از اعمال قهر پیروز شده اند.

۱۰
مثال:
انقلاب شیلی تحت رهبری سالوادور النده
با انتخابات پیروز شد

۱۱
مثال دیگر
انقلاب سفید
بدون اعمال قهر پیروز شد

۱۲
حتی عنگلاب اسلامی
با عقب نشینی حساب شده قوای رژیم انقلاب سفید پیروز شد.

۱۳
حضرات حاضر به مقاومت نبودند.

۱۴
اعدام سران رژیم انقلاب سفید و سران و اعضای دیگر احزاب و سازمان های سیاسی و یا مذهبی
ربطی به فرم عنگلاب اسلامی نداشته است.

۱۵
یعنی اصلا قهر نبوده است.

۱۶
ترور دولتی بوده است.

۱۷
مگر جنایات ژنرال پینوچه قهر محسوب می شوند؟

۱۸
نحوه و نوع و محتوای برخورد لاشخورهای جماران به احزاب و سازمان ها و شخصیت های علمی، هنری، سیاسی باید بررسی شود.
 
شفیعی کدکنی

در هر کجای این جهان باشم
غمگینم و دلتنگ

هر جا روم روی سرم چتری است
فرسنگ در فرسنگ

چشمم سیاهی می رود زان دودِ دیو آسا
وز هول آن «یاسا».

پایان
 
اشاره ای گذرا به ماهیت جمهوری خلق چین

۱
آره.
انتقاد واجب و لازم است

۲
انتقاد اما به چه معنی است؟

۳
جمهوری خلق چین
هر چه باشد
جمهوری خلق
است
و
نه
جمهوری لاشخورها و کنسرن ها و رانتخوارها و پاچه خوارها.

۴
جمهوری خلق چین
برنامه توسعه خاص خود را دارد.

۵
جمهوری خلق چین
بنا بر این برنامه
با همه کشورها رابطه دارد.

۶
از امریکا
گرفته
تا طویله جماران.

۷
ماهیت جمهوری خلق چین
اما
قابل مقایسه با ماهیت جمهوری اولیگارشی روسیه و جمهوری کثافت جماران نیست.

۸
جمهوری خلق چین
امروزه
از
هر سو
در معرض تهدید و تخریب است

۹
حتی
کسانی که از جمهوری خلق چین
میلیون ها ماسک و البسه پزشکی و دستگاه ها و اطلاعات علمی دریافت میکنند
در هر فرصتی زهر خود را می ریزند و در جهت تخریب این امید بشریت می کوشند.

۱۰
انتقاد باید علمی و انقلابی باشد
تا
انتقاد تلقی شود

۱۱
بدترین دشمنان جمهوری خلق چین
امپریالیسم و فوندامنتالیسم اند.

۱۲
فوندامنتالیسم
جمهوری خلق چین را
از سویی با انتحارات عنقلابی تهدید می کند
و
از
سوی دیگر در صدد کشیدن آن به جنگ با امپریالیسم است.

۱۳
جمهوری خلق چین
خر نیست.
تا
فریب این دیالک تیک تخریب را بخورد.
 
فرات یزدی

به زاهد گفتم این زهد ریا تا کی بود باقی؟
بگفتا تا به دنیا مرد نادان بود پیدا

۱
اولا
زهد ریا
بیشتر از ربط داشتن به مردم دانا و نادان
به
زاهد ریاکار ربط دارد.

۲
ثانیا
نادانی و دانایی مردم
ثانوی اند
و
نه
لدنی و جبلی و ننه زادی

۳
یعنی
مثل زهد ریا و زاهد ریاکار اند.

۴
همه این محاسن و معایب معرفتی و اخلاقی
ناشی از سیستم اجتماعی حاکم اند.

۵
به قول
حکیم شیراز
در
باغ
لاله
روید
و
در
شوره زار
خس.
 
مش ممد عوض نبی زاده
ناتوانی جهان مدرن از غلبه بر ویروس کرونا

۱
نه
مش ممد
از این خبرها نیست.

۲
جمهوری خلق چین در عرض یک یا دو روز
ویروس را شناسایی کرد.

۲
ضمنا هم در آنجا و هم در المان و دیگر جاها
در
طرفة العینی
تست کرونا را توسعه دادند.

۳
برای کرونا دارو و و اکسن هم تولید خواهد شد.

۴
ما در دوران انقلاب علمی و فنی
و گذار گلوبال به کمونیسم
به سر می بریم

۵
هر مسئله ای که طرح می شود
حل می شود.

۶
به
قول حریفی
طرح هر مسئله
دال بر امکان پذیری حل آن مسئله است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر