جمعبندی
از
مسعود بهبودی
هر جا سخن از خدمت است
نام سپاه می درخشد.
رئیس الجنایات الجماران
۱
روی این موضعگیری رؤسای جلاد و نئاندرتالیست ها و استالینیست ها باید کار کرد.
۲
سؤال این است که خدمت به کی مورد نظر رئیسی است؟
۳
سپاه
چیست
و
بازوی مسلح و نماینده و خادم و مزدور کیست؟
۴
برای کشف ماهیت سپاه
باید به کشف قطب دیالک تیکی سپاه در طویله جماران
نایل امد.
۵
طبقه حاکمه در طویله جماران
دو قطبی شده است:
الف
قطبی از نمایندگی طبقه حاکمه طویله را سپاه فاشیستی ـ انتی سمیتیستی - فوندامنتالیستی ـ میلیتاریستی تشکیل می دهد.
ب
قطب دیگر از نمایندگی طبقه حاکمه را امثال مشد حسن و ظریف و غیره تشکیل می دهند.
۶
اگر به دعاوی توله کوسه رفسنجان و موضعگیری های نئاندرتالیسم و استالینیسم و غیره توجه شود،
قضیه اندکی روشن می شود.
۷
دله مای (بن بست، موی دماغ) قضیه اما در جای دیگر است.
۸
کجا ست؟
احمد كسروى
بر آن بود
که
کارِ مردم یا توده تنها با گفتن و نوشتن و اظهار عقیده نمودن به جایی نمی رسد.
این یکی از گمراهی های ایرانیان است
که تنها به گفتن و اظهار عقیده کردن
بس می کنند
و
به این نمی اندیشند
که
اندیشه هر چند نیک و سودمند باشد،
تا به اجرا گزارده نشود
نتیجه ای از آن در دست نخواهد بود
و
راه اجرايش آن است
که
دسته ای از مردانِ بافهم از پیر و جوان
دست به هم دهند
و
جمعیتی گردند و اراده ها را یکی سازند
و
بعد رشتهٌ کارها را به دست گرفته
آن اندیشه های بلند و سودمند را با دست خود
اجرا گردانند.
منظور کسروی
این است
که
اظهار نظر صرف و گاهی هم نق زدن تنها
کافی نیست
باید آستین ها را بالا زد و وارد عمل شد و حکومت آخوندی را سرنگون کرد
حریف
۱
آره.
سید احمدی کسروی
روشنگر جسور دیار اتش ها بوده است.
۲
منظور او
بالاعم
علمی است:
او
دیالک تیک تئوری و پراتیک
را
دیالک تیک اندیشه و عمل
را
توصیه می کند.
۳
ایده ای که هرگز سران طویله های سیاسی چپ و راست بدان واقف نبوده اند.
۴
درست به همین دلیل
عوام فریبانی بیش نبوده اند و کماکان هم عوام فریبان چه بسا خود فریبی بیش نیستند.
۵
ایراد نظری سید احمد کسروی
اما
در تفسیر معیوب پراتیک (عمل) اجتماعی است.
۶
پراتیک اجتماعی به نظر او
تشکیل حزب نخبگان بی طبقه و یا ماورای طبقاتی است.
۷
بدین طریق
خواه و ناخواه
توده و طبقه هیچ واره و هیچکاره تصور می شود و نخبه همه کاره.
۸
توده
اما
بالاعم
معمار تاریخ
به
طور کلی
است
و
بالاخص
معمار هر جامعه معین است.
۹
آنچه که سید احمد کسروی نمی داند
سوبژکت مندی تاریخ است.
۱۰
توده
همیشه
تحت سرکردگی سوبژکت تاریخ
تاریخ و جامعه را می سازد و می تواند بسازد.
۱۱
یعنی
توده باید زیر پرچم سوبژکت تاریخ گرد آید و جامعه را زیر و رو کند.
۱۲
سوبژکت تاریخ
اما
بسته به سطح توسعه شیوه تولید جامعه
بسته به زیربنای اقتصادی جامعه
تعیین می شود.
۱۳
مثال:
اگر جامعه
جامعه ای ارباب ـ رعیتی باشد
سوبژکت تاریخ
بورژوازی خواهد بود.
۱۴
اگر بورژوازی
بسان بورژوازی طویله جماران
نیمه فئودال ـ نیمه بورژوا باشد
سوبژکت تاریخ
طبقه کارگر خواهد بود.
۱۵
این بدان معنی است
که
حزب مورد نظر سید احمد کسروی
باید
حزب سوبژکت تاریخ باشد و نه هر حزب تصادفی و دلبخواهی
۱۶
افکار و آثار کسروی
باید تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی شوند
چون یتیشدیم وطنه
آچما دهانون ده دیلر
آرزو
شما که آنقدر شجاع و سر زبانداری
چرا از عکس و نام مستعار استفاده میکنی؟
برای اظهار نظر هایت و دُر فشانی هایت از نام و چهرهٔ واقعی ات استفاده کن ،
مثل ما سطل ننه ات طلب ها
۱
هی
آرزوی تجدیدی.
۲
ما دیگر خر نیستیم.
۳
مادران و پدران مان خر بودند و خاورانخواب شدند.
۴
ما
از خریت مرده ایم
سگ گشته ایم
و
پارس می کنیم
تا
خلایق خفته به هوش آیند.
۵
لامصبا.
ما فقط ابراز نظر کرده ایم.
۶
جرم دیگری نداریم.
۷
مگر همه باید لایک بزنند و هورا بکشند؟
۸
آخر این چه روند و روالی است تارانتابابو؟
آرزو
مریم
بلاکش کن ،،،
از حد بدر کرده ،،،
احتمالا مواد روانگردان مصرف نموده
۱
هی
آرزوی دوچرخه سوار زیبا.
۲
تو با اینهمه کما (ویرگول ،،،،)
ما را به حالت کما (بیهوشی)
انداختی.
۳
مگر عقل نداری
تا
بدانی
که
سگ ها
مواد مصرف نمی کنند.
۴
سگ هروئینی اصلا وجود ندارد.
۵
هروئینی ها و مصرف کنندگان مواد روانگردان
همه از دم خرند.
۵
ما به استخوانی خرسندیم و به یک کاسه آب
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر