۱۳۹۹ فروردین ۲۷, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۸۲)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 

هر جا سخن از خدمت است
نام سپاه می درخشد.
رئیس الجنایات الجماران

۱
روی این موضعگیری رؤسای جلاد و نئاندرتالیست ها و استالینیست ها باید کار کرد.

۲
سؤال این است که خدمت به کی مورد نظر رئیسی است؟

۳
سپاه
چیست
و
بازوی مسلح و نماینده و خادم و مزدور کیست؟

۴
برای کشف ماهیت سپاه
باید به کشف قطب دیالک تیکی سپاه در طویله جماران
نایل امد.

۵
طبقه حاکمه در طویله جماران
دو قطبی شده است:

الف
قطبی از نمایندگی طبقه حاکمه طویله را سپاه فاشیستی ـ انتی سمیتیستی - فوندامنتالیستی ـ میلیتاریستی تشکیل می دهد.

ب
قطب دیگر از نمایندگی طبقه حاکمه را امثال مشد حسن و ظریف و غیره تشکیل می دهند.

۶
اگر به دعاوی توله کوسه رفسنجان و موضعگیری های نئاندرتالیسم و استالینیسم و غیره توجه شود،
قضیه اندکی روشن می شود.

۷
دله مای (بن بست، موی دماغ) قضیه اما در جای دیگر است.

۸
کجا ست؟
 
احمد كسروى
 بر آن بود
 که
کارِ مردم یا توده تنها با گفتن و نوشتن و اظهار عقیده نمودن به جایی نمی رسد.
این یکی از گمراهی های ایرانیان است
که تنها به گفتن و اظهار عقیده کردن
بس می کنند
و
به این نمی اندیشند
که
اندیشه هر چند نیک و سودمند باشد،
تا به اجرا گزارده نشود
نتیجه ای از آن در دست نخواهد بود
و
راه اجرايش آن است
که
دسته ای از مردانِ بافهم از پیر و جوان
دست به هم دهند
و
جمعیتی گردند و اراده ها را یکی سازند
و
بعد رشتهٌ کارها را به دست گرفته
آن اندیشه های بلند و سودمند را با دست خود
اجرا گردانند.

منظور کسروی
این است
که
اظهار نظر صرف و گاهی هم نق زدن تنها
کافی نیست
باید آستین ها را بالا زد و وارد عمل شد و حکومت آخوندی را سرنگون کرد

حریف

۱
آره.
سید احمدی کسروی
روشنگر جسور دیار اتش ها بوده است.

۲
منظور او
بالاعم
علمی است:

او
دیالک تیک تئوری و پراتیک
را
دیالک تیک اندیشه و عمل
را
توصیه می کند.

۳
ایده ای که هرگز سران طویله های سیاسی چپ و راست بدان واقف نبوده اند.

۴
درست به همین دلیل
عوام فریبانی بیش نبوده اند و کماکان هم عوام فریبان چه بسا خود فریبی بیش نیستند.

۵
ایراد نظری سید احمد کسروی
اما
در تفسیر معیوب پراتیک (عمل) اجتماعی است.

۶
پراتیک اجتماعی به نظر او
تشکیل حزب نخبگان بی طبقه و یا ماورای طبقاتی است.

۷
بدین طریق
خواه و ناخواه
توده و طبقه هیچ واره و هیچکاره تصور می شود و نخبه همه کاره.

۸
توده
اما
بالاعم
معمار تاریخ
به
طور کلی
است
و
بالاخص
معمار هر جامعه معین است.

۹
آنچه که سید احمد کسروی نمی داند
سوبژکت مندی تاریخ است.

۱۰
توده
همیشه
تحت سرکردگی سوبژکت تاریخ
تاریخ و جامعه را می سازد و می تواند بسازد.

۱۱
یعنی
توده باید زیر پرچم سوبژکت تاریخ گرد آید و جامعه را زیر و رو کند.

۱۲
سوبژکت تاریخ
اما
بسته به سطح توسعه شیوه تولید جامعه
بسته به زیربنای اقتصادی جامعه
تعیین می شود.

۱۳
مثال:
اگر جامعه
جامعه ای ارباب ـ رعیتی باشد
سوبژکت تاریخ
بورژوازی خواهد بود.

۱۴
اگر بورژوازی
بسان بورژوازی طویله جماران
نیمه فئودال ـ نیمه بورژوا باشد
سوبژکت تاریخ
طبقه کارگر خواهد بود.

۱۵
این بدان معنی است
که
حزب مورد نظر سید احمد کسروی
باید
حزب سوبژکت تاریخ باشد و نه هر حزب تصادفی و دلبخواهی

۱۶
افکار و آثار کسروی
باید تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی شوند
تا خرافی زدایی شوند
 
تفاوت منبر و مستراح
و
پوشک بچه و عمامه
از
دید بهلول «دیوانه» 


چون یتیشدیم وطنه
آچما دهانون ده دیلر

آرزو

شما که آنقدر شجاع و سر زبانداری
چرا از عکس و نام مستعار استفاده میکنی؟
برای اظهار نظر هایت و دُر فشانی هایت از نام و چهرهٔ واقعی ات استفاده کن ،
مثل ما سطل ننه ات طلب ها

۱
هی
آرزوی تجدیدی.

۲
ما دیگر خر نیستیم.

۳
مادران و پدران مان خر بودند و خاورانخواب شدند.

۴
ما
از خریت مرده ایم
سگ گشته ایم
و
پارس می کنیم
تا
خلایق خفته به هوش آیند.

۵
لامصبا.
ما فقط ابراز نظر کرده ایم.

۶
جرم دیگری نداریم.

۷
مگر همه باید لایک بزنند و هورا بکشند؟

۸
آخر این چه روند و روالی است تارانتابابو؟

آرزو
مریم
بلاکش کن ،،،
از حد بدر کرده ،،،
احتمالا مواد روانگردان مصرف نموده

۱
هی
آرزوی دوچرخه سوار زیبا.

۲
تو با اینهمه کما (ویرگول ،،،،)
ما را به حالت کما (بیهوشی)
انداختی.

۳
مگر عقل نداری
تا
بدانی
که
سگ ها
مواد مصرف نمی کنند.

۴
سگ هروئینی اصلا وجود ندارد.

۵
هروئینی ها و مصرف کنندگان مواد روانگردان
همه از دم خرند.

۵
ما به استخوانی خرسندیم و به یک کاسه آب
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر