میم نون
چرا ترک خر شد؟
کوروش کبیر
مریم
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.
·
پس از توسعه نیروهای مولده و تشدید تضاد میان نیروهای
مولده و مناسبات تولیدی اشتراکی آغازین، فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی اشتراکی آغازین
در مقیاس جهانی دچار بحران می گردد و توسط اشرافیت بنده دار و روحانی که همراه با
رشد نیروهای مولده در بطن جامعه رشد کرده است، از درون منفجر می شود و اولین فرماسیون
اجتماعی ـ اقتصادی طبقاتی، یعنی نظام برده داری تولد می یابد.
·
سؤال اکنون این است که دیالک تیک
تربیت، دیالک تیک مربی و مربا (اهلی سازی و مفید سازی. مریم) به چه روزی می افتد؟
1
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.
·
قبل از پاسخ به این پرسش باید شرایط
پس از فروپاشی نظام اشتراکی آغازین را از پرده سینمای خاطر گذراند:
·
اقلیت روحانی که از معابد برای حفظ
آتش (به مثابه وسیله صرفنظر ناپذیر تولید) و دیگر وسایل تولید جامد و جاندار
استفاده می کرد، همه وسایل تولید را بی رحمانه تصرف و تصاحب می کند.
·
تحت مالکیت خصوصی خود در می آورد.
·
توده های مولد و زحمتکش می مانند
با شکم گرسنه و دست خالی از وسایل تولید.
2
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.
·
طبقه حاکمه جدید، یعنی اشرافیت
بنده دار و روحانی با استفاده از امکانات اقتصادی و اوتوریته مذهبی ـ معنوی ـ فکری،
دولت خاص خود را پدید می آورد.
·
اولین دولت در تاریخ جامعه بشری
دولت برده داران است.
·
توده های مولد و زحمتکش گرفتار در
منگنه فشار اقتصادی، بر سر دو راهی زیر قرار می گیرند:
الف
·
یا مرگ کلکتیو (با زن و بچه) از
گرسنگی
ب
·
یا گرفتن وام از اعضای طبقه حاکمه جدید و در
صورت ناتوانی از بازپرداخت وام و ربح آن، تن در دادن به بردگی.
3
·
در این شرایط وحشت بار، ستم بر
کودکان، بویژه کودکان دختر و زنان و پیران
خانواده ـ چه زن و چه مرد ـ اوج می گیرد.
·
پیران خانواده از فرط فقر و کمبود
نعمات مادی، از خانواده کنده می شوند و در قله کوهی به امید کرکسان و ددان گذاشته
می شوند.
·
در ژاپن قصص و فیلم های متعددی در
این زمینه تحریر و تولید شده است که با خواندن و شنیدن و دیدن شان، دود از دودمان
روان آدمی بلند می شود.
4
·
در این دوره بحرانی است که کودکان
و بویژه کودکان دختر و احتمالا زنان زنده به گور می شوند تا حداقل بخشی از جامعه از
مرگ حتمی از گرسنگی جان بدر برد.
·
این روند و روال در قرآن کریم و غیره نیز منعکس شده است و حضرت محمد و اسلام به
عنوان پایان زنده به گور سازی زنان و کودکان قلمداد شده است.
·
بدون کمترین اشاره به اینکه
خانواده ها به مقام رفیع بنده و غلام و کلفت و کنیز ارتقا یافته اند.
·
یعنی سلب آدمیت شده اند.
·
به قول ارسطو علیه الرحمه، ابزار
سخنگو شده اند.
·
اکنون می توان به پرسش فوق، پاسخ
داد:
5
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.
·
دیالک تیک تربیت، دیالک تیک مربی و
مربا (اهلی سازی و مفید سازی. مریم) از جامعه بی طبقه آغازین به جامعه طبقاتی جدید
(جامعه برده داری) منتقل می شود:
·
به دلیل خصلت پاتریارشیکی (مبتنی
بر پدرسالاری) طبقه حاکمه برده دار، پدرسالاری دست نخورده می ماند، حفظ می شود و توسعه
و تحکیم می یابد.
·
مردان، خواه برده و خواه آزاد، فونکسیون
تربیت کودکان ـ چه دختر و چه پسر ـ را حفظ می کنند.
·
این بدان معنی است که ستم بر
کودکان و زنان تداوم می یابد و تعمیق و تشدید می شود.
·
دیالک تیک تربیت، دیالک تیک مربی و
مربا (اهلی سازی و مفید سازی) اکنون ماهیت و خصلت جدیدی کسب می کند.
·
چگونه؟
6
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.
·
اکنون معلوم می شود که اوتوریته (قدرت)
واژه ی گل و گشادی است و حاوی دو محتوای بکلی متضاد است:
الف
·
اوتوریته می تواند، مبتنی بر عشق
بی غل و غش باشد.
·
مبتنی بر یخرخواهی باشد.
·
اوتوریته مادر (در مرحله مادر
سالاری نظام کمونیستی آغازین) و اوتوریته پدر (در مرحله پدر سالاری همان نظام اجتماعی)
مبتنی بر عشق محض والدین به فرزند است.
·
مادر و پدر عاشق ترین عاشقان زمین
و زمان اند و استثمار فرزندان خود را و ستم بر آنان را حتی به مخیله خود نمی
توانند خطور دهند.
ب
·
اوتوریته جوامع سوسیالیستی و کمونیستی
نیز اوتوریته مبتنی بر خدمت به جامعه و بشریت است.
·
داوطلبانه است.
·
مبتنی بر برخورداری و استثمار و
ستم نیست.
·
مأموریت است.
·
اوتوریته ای است که قابل عزل است و
به هنگام عزل دست خالی است.
·
اریش هونکر نمونه بارز این اوتوریته
انقلابی بوده است.
·
با دست خالی اوتوریته شد و با دست
خالی سلب اوتوریته شد تا با چندر غازی به عنوان حقوق بازنشستگی ادامه حیات در غربت
دهد و بمیرد.
·
اوتوریته جامعه کمونیستی آغازین و
جوامع سوسیالیستی در عصر حاضر، موروثی نیست.
·
فرزندان استالین و لنین و این و آن،
اوتوریته آنها را به میراث نمی برند.
پ
·
اوتوریته در جوامع طبقاتی اما
مبتنی بر بهره کشی و برخورداری است و ضمنا می تواند موروثی باشد.
·
به همین دلیل رؤسای جمهور و
سیاستمداران در جوامع طبقاتی علاوه بر برخورداری غول آسا و انباشت ثروت کلان به
رفت و برگشت از عرصه های فرهنگی به اقتصادی، از عرصه های اقتصادی به سیاسی، از
عرصه های سیاسی به نظامی و غیره مشغول اند.
·
بنیان این اوتوریته مبتنی بر برخورداری
در جامعه برده داری گذاشته شده است.
·
حالا می توان به پرسش فوق پاسخ داد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر