۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

هماندیشی با مریم (36)


میم نون

چرا ترک خر شد؟
کوروش کبیر

مریم

وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.

·         پس از توسعه نیروهای مولده و تشدید تضاد میان نیروهای مولده و مناسبات تولیدی اشتراکی آغازین، فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی اشتراکی آغازین در مقیاس جهانی دچار بحران می گردد و توسط اشرافیت بنده دار و روحانی که همراه با رشد نیروهای مولده در بطن جامعه رشد کرده است، از درون منفجر می شود و اولین فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی طبقاتی، یعنی نظام برده داری تولد می یابد.

·        سؤال اکنون این است که دیالک تیک تربیت، دیالک تیک مربی و مربا (اهلی سازی و مفید سازی. مریم) به چه روزی می افتد؟  

1
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.

·        قبل از پاسخ به این پرسش باید شرایط پس از فروپاشی نظام اشتراکی آغازین را از پرده سینمای خاطر گذراند:
·        اقلیت روحانی که از معابد برای حفظ آتش (به مثابه وسیله صرفنظر ناپذیر تولید) و دیگر وسایل تولید جامد و جاندار استفاده می کرد، همه وسایل تولید را بی رحمانه تصرف و تصاحب می کند.
·        تحت مالکیت خصوصی خود در می آورد.

·        توده های مولد و زحمتکش می مانند با شکم گرسنه و دست خالی از وسایل تولید.

2
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.

·        طبقه حاکمه جدید، یعنی اشرافیت بنده دار و روحانی با استفاده از امکانات اقتصادی و اوتوریته مذهبی ـ معنوی ـ فکری، دولت خاص خود را پدید می آورد.
·        اولین دولت در تاریخ جامعه بشری دولت برده داران است.

·        توده های مولد و زحمتکش گرفتار در منگنه فشار اقتصادی، بر سر دو راهی زیر قرار می گیرند:  

الف
·        یا مرگ کلکتیو (با زن و بچه) از گرسنگی    

ب
·        یا گرفتن وام از اعضای طبقه حاکمه جدید  و در  صورت ناتوانی از بازپرداخت وام و ربح آن، تن در دادن به بردگی.  

3
·        در این شرایط وحشت بار، ستم بر کودکان، بویژه کودکان دختر  و زنان و پیران خانواده ـ چه زن و چه مرد ـ اوج می گیرد.
·        پیران خانواده از فرط فقر و کمبود نعمات مادی، از خانواده کنده می شوند و در قله کوهی به امید کرکسان و ددان گذاشته می شوند.

·        در ژاپن قصص و فیلم های متعددی در این زمینه تحریر و تولید شده است که با خواندن و شنیدن و دیدن شان، دود از دودمان روان آدمی بلند می شود.

4

·        در این دوره بحرانی است که کودکان و بویژه کودکان دختر و احتمالا زنان زنده به گور می شوند تا حداقل بخشی از جامعه از مرگ حتمی از گرسنگی جان بدر برد.
·        این روند و روال در قرآن کریم و  غیره نیز منعکس شده است و حضرت محمد و اسلام به عنوان پایان زنده به گور سازی زنان و کودکان قلمداد شده است.
·        بدون کمترین اشاره به اینکه خانواده ها به مقام رفیع بنده و غلام و کلفت و کنیز ارتقا یافته اند.
·        یعنی سلب آدمیت شده اند.
·        به قول ارسطو علیه الرحمه، ابزار سخنگو شده اند.

·        اکنون می توان به پرسش فوق، پاسخ داد:  

5
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.

·        دیالک تیک تربیت، دیالک تیک مربی و مربا (اهلی سازی و مفید سازی. مریم) از جامعه بی طبقه آغازین به جامعه طبقاتی جدید (جامعه برده داری) منتقل می شود:
·        به دلیل خصلت پاتریارشیکی (مبتنی بر پدرسالاری) طبقه حاکمه برده دار، پدرسالاری دست نخورده می ماند، حفظ می شود و توسعه و تحکیم می یابد.

·        مردان، خواه برده و خواه آزاد، فونکسیون تربیت کودکان ـ چه دختر و چه پسر ـ را حفظ می کنند.
·        این بدان معنی است که ستم بر کودکان و زنان تداوم می یابد و تعمیق و تشدید می شود.

·        دیالک تیک تربیت، دیالک تیک مربی و مربا (اهلی سازی و مفید سازی) اکنون ماهیت و خصلت جدیدی کسب می کند.

·        چگونه؟    

6
وجه مشترک همه اين حيوانات،
مفید شدن و اهلي شدن آنها توسط بشر است.

·        اکنون معلوم می شود که اوتوریته (قدرت) واژه ی گل و گشادی است و حاوی دو محتوای بکلی متضاد است:

الف
·        اوتوریته می تواند، مبتنی بر عشق بی غل و غش باشد.
·        مبتنی بر یخرخواهی باشد.
·        اوتوریته مادر (در مرحله مادر سالاری نظام کمونیستی آغازین) و اوتوریته پدر (در مرحله پدر سالاری همان نظام اجتماعی) مبتنی بر عشق محض والدین به فرزند است.
·        مادر و پدر عاشق ترین عاشقان زمین و زمان اند و استثمار فرزندان خود را و ستم بر آنان را حتی به مخیله خود نمی توانند خطور دهند.

ب
·        اوتوریته جوامع سوسیالیستی و کمونیستی نیز اوتوریته مبتنی بر خدمت به جامعه و بشریت است.
·        داوطلبانه است.
·        مبتنی بر برخورداری و استثمار و ستم نیست.
·        مأموریت است.
·        اوتوریته ای است که قابل عزل است و به هنگام عزل دست خالی است.
·        اریش هونکر نمونه بارز این اوتوریته انقلابی بوده است.
·        با دست خالی اوتوریته شد و با دست خالی سلب اوتوریته شد تا با چندر غازی به عنوان حقوق بازنشستگی ادامه حیات در غربت دهد و بمیرد.
·        اوتوریته جامعه کمونیستی آغازین و جوامع سوسیالیستی در عصر حاضر، موروثی نیست.
·        فرزندان استالین و لنین و این و آن، اوتوریته آنها را به میراث نمی برند.

پ

·        اوتوریته در جوامع طبقاتی اما مبتنی بر بهره کشی و برخورداری است و ضمنا می تواند موروثی باشد.
·        به همین دلیل رؤسای جمهور و سیاستمداران در جوامع طبقاتی علاوه بر برخورداری غول آسا و انباشت ثروت کلان به رفت و برگشت از عرصه های فرهنگی به اقتصادی، از عرصه های اقتصادی به سیاسی، از عرصه های سیاسی به نظامی و غیره مشغول اند.

·        بنیان این اوتوریته مبتنی بر برخورداری در جامعه برده داری گذاشته شده است.

·        حالا می توان به پرسش فوق پاسخ داد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر