۱۳۹۴ مهر ۱۲, یکشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (31)


ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی

آیه 41
سوره بقره
وَآمِنُواْ بِمَا أَنزَلْتُ مُصَدِّقاً لِّمَا مَعَكُمْ وَلاَ تَكُونُواْ أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَناً قَلِيلاً وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ
و به آنچه نازل كرده ‏ام ايمان بياوريد
 كه نشانه‏ هاى آن، با آنچه در كتاب هاى شما ست، مطابقت دارد
 و نخستين كافر به آن نباشيد
 و آيات مرا به بهاى ناچيزى نفروشيد!
و تنها از من بترسيد.  

·        از این آیه معلوم می شود که منظور خدا از بنی اسرائیل واقعا یهودی ها و مسیحی ها بوده است و نه حوا و آدم و هابیل و قابیل.
·        خدا واقعا از این شاخه به آن شاخه پرنده است.
·        بیچاره جبرئیل.
·        آدم اندک اندک دلش به حالش می سوزد.

1

·        اول آیه ای راجع به طرد ابلیس می آورد.
·        هنوز خستگی رفت و برگشت از تن بدر نکرده، خدا آیه ای دیگر مبنی بر طرد حوا و آدم تحویلش می دهد تا راه آمده را به هر مصیبت و ذلت در باد و باران دوباره برگردد.
·        هنوز از راه نرسیده، آیه ای دیگر تحویلش می دهد که خطاب به بنی اسرائیل است.

2
و به آنچه نازل كرده ‏ام ايمان بياوريد

·        منظور خدا «از آنچه که نازل کرده»، قرآن کریم است.
·        یهودی ها و مسیحی ها باید بدان ایمان بیاورند.

·        چرا؟  

2
 كه نشانه‏ هاى آن، با آنچه در كتاب هاى شما ست، مطابقت دارد

·        دلیلش این است که آیات قرانی، منطبق با آیات توراتی و انجیلی اند.

·        حتما یهودی ها و مسیحی ها خواهند گفت:
·        اگر قضیه از این قرار است، ما پیشاپیش بدان ایمان آورده ایم.
·        ایمان مجدد برای چیست؟

3
و نخستين كافر به آن نباشيد

·        این آیه به چه معنی است؟
·        ضمنا کافر به چه معنی است؟

2
کافر
یعنی ضد مؤمن
بی دین
 بی کتاب
ناگرونده
ناگرویده
فرهنگ لغات دهخدا

·        وقتی از حواسپرتی خدا سخن می رود، به همین دلایل است:
·        بنی اسرائیل اهل کتاب هستند.
·        دین دار هستند.
·        اگر هم به اسلام ایمان نیاورند، مؤمن اند و خداپرست.

3
و نخستين كافر به آن نباشيد

·        حواسپرتی خدا و یا کریم و جبرئیل و پیامبر و غیره اکنون بیشتر آشکار می گردد:
·        این آیه بدان معنی است که قبل از اهل کتاب، کافری وجود نداشته است.
·        اگر آنها احیانا به آیات قرآن ایمان نیاورند، اولین نسل کافرین تشکیل می شود.

·        ظاهرا تا کنون احدی نبوده که بپرسد:

الف

·        پس بت پرستان که خانه کعبه را به بتکده تبدیل کرده بودند و در جوار بت موسوم به الله (بت اکبر بتکده کعبه) هزاران بت دیگر قرار داشتند و پرستیده می شدند، کافر و بی کتاب و بی دین نبوده اند؟

ب

·        آتش پرستان زرتشتی مگر هزاران سال قبل از اسلام وجود نداشته اند که در کافر بودن شان شکی نیست؟

4
و آيات مرا به بهاى ناچيزى نفروشيد!

·        منظور خدا این است که به آیات قرآن کریم، کم بها داده نشود.

·        این مطالبه خدا حاکی از چیست؟

·        این آیه احتمالا دال بر آن است که گروهی از مردم، آیات ضد منطقی قرآن کریم را مسخره کرده اند و برای آنها تره حتی خرد نکرده اند.

5
و تنها از من بترسيد.  

·        این دومین بار است که خدا از بنی اسرائیل ترس می طلبد.
·        منظور خدا احتمالا این است که یهودی ها و مسیحی ها از خدای سابق خود دیگر نترسند و فقط از خدای اسلام بترسند.

6
آیه 42
سوره بقره
وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
و حق را با باطل نياميزيد و حقيقت را با اينكه مى ‏دانيد كتمان نكنيد  

·        در این آیه، دیالک تیک حقیقت و باطل به شکل دوئالیسم حق و ناحق بسط و تعمیم می یابد.
·        خدا از اختلاط حق با باطل و از کتمان حقیقت نهی می کند.
·        خدا فکر می کند که هر که هارت و پورتش قوی تر باشد، به همان اندازه محق تر است و جفنگیات او حقیقی ترند.

7

آیه 43
سوره بقره
وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّكَاةَ وَارْكَعُواْ مَعَ الرَّاكِعِينَ
و نماز را بپا داريد و زكات را بپردازيد و همراه ركوع كنندگان ركوع كنيد.

·        بنی اسرائیل بدبخت، هنوز ایمان نیاورده مجبور به اقامه نماز، پرداخت زکات و رکوع به همراه راکعین می شوند.
·        دستور پشت سر دستور.

·        منطق خدا همان منطق اربابان برده دار است:
·        تعویض دین عملا به معنی تعویض ارباب است.
·        این بدان معنی است که توده مولد و زحمتکش، برده و وابسته می ماند و فقط ارباب عوض می شود.
·        تعویض دین عملا به معنی تعویض ارباب است و یا برعکس.

·        سعدی شاید از قول همین قرآن کریم و یا خود کریم است که می گوید:
·        خلایق به دین ملوک شان می گروند.

·        یعنی با تعویض شاه، دین خود را عوض می کنند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر