۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

شب نامه (5)


 محمد زهری
  
(۲۱)

·        شبی از  شب ها  
·        تو مرا گفتی:
·        « شب باش»  
·         
·        من که شب بودم و
·        شب هستم و
·        شب خواهم بود
·        شبِ شب گشتم،
·        به امیدی که تو فانوس نظرگاه شب من باشی.

(۲۲)

·        شبی از شب ها
·        شب من خوش بود.

·        شب تو خوش باد،
·        که نشستی و به هم پیوستی،
·        صورتِ دخترِ دردانهٔ شاه پریان را
·        در باور.

(۲۳)

·        شبی از  شب ها
·        سحری داشت که خون
·        با سرودی که نمی ‌مُرد و نخواهد مُرد،
·        خاک را رنگین ساخت
·        و سحرها، همه بعد از آن شب
·        خونین شد.

(۲۴)

کلون (کلند)
قفل‌ چوبی ‌که ‌درقدیم ‌پشت ‌در حیاط کار می گذاشتند و در را با آن ‌می‌بستند

·        شبی از شب ها
·        که درِ کوشک شب را به کلون پیوستند،
·        ای سحرگاه، تو را نازم و بازوی سپیدت را،
·        که کلید نفس خرم تو،
·        قفل هر بسته گشود.

(۲۵)

·        شبی از شب ها
·        عطشی داشتم از آتش شوق دیدار.

·        آب نوشیدم،
·        نوشیدم،
·        از کوزهٔ صبر،
·        تا پیامی از روز آمد.

ادامه دارد.
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر