۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (148)


جمعبندی از
مسعود بهبودی

محبوبیت کسی دلیل بر حقانیت او نیست.
هیتلر و هس و موسولینی و خمینی و بن لادن و غیره هم محبوب بوده اند و کماکان هستند.
طبقه حاکمه اگر بخواهد
به
سوسکی حتی
محبوبیت جهانی می بخشد.

 ای عیرانی حواس پرت

1
موضوع علم تاریخ چیست؟

2
مارکس شناسی و لنین شناسی
که جزو موضوعات علم تاریخ و مورخین نیست
تا با طناب تحلیل آنها به چاه تشکیل نظر اندر شوی.

3
تو شعورت کجا ست؟

4
ضمنا شعور تاریخی مورخینت و خودت کجا ست؟

5
حزب توده می تواند اشتباه کند
به قول عیرانی هایی که ذره ای مغز در کدوی کله داشته اند:
«آدم جایز الخطا ست»

6
ولی تف حزب توده و رهبران آن
بر همه شخصیت های همه تاریخ عیران شرف دارد.

7
توده ای ها می توانند عزیز ترین رهبران خود را و حتی خود را
به نقد کشند و پیش روند و درجا نزنند.

8
این واکنش عصبی نیست.
این تحلیل علمی و عینی است.

9
به قول حریف خردگرا و خردمندی:
«برای خروج از خریت،
راهی جز از آن خود کردن آموزش مارکسیسم ـ لنینیسم
وجود ندارد.»

10
ما هر آنچه شرط بلاغ بود با هر الاغی در میان نهادیم 
خواه از سخن ما پند گیرد و خواه ملال.

هنر عیرانی ها
از دیرباز
امام زاده سازی از هر خری بوده است.

1
به همین دلیل تعداد زیارتگاه ها بیشتر از کودکستان ها ست.

2
 تدارک ایده ئولوژیکی  بینندگان همین ذلت فکری و فرهنگی
همین آل احمد و احمد شاملو و امثال آنها بوده اند.

3
این جرثومه ها
مرتجع تر از امامان جمعه قم و کاشان و رشت و زنجان بوده اند.

از اثر پروانه بی خبریم.

1
فقط می دانیم که دارایان ببرکت نادارا کردن دیگران
 دارا می شوند.

2
کوسه و سید علی و توله های شان
ثروتی میلیاردی در سی سال به هم زده اند.

3
از دسترنج شان که نیست.

4
از غارت و تصاحب ثروت این و آن است.

5
این و آنی که حتی هزاران کفن پوسانده اند.

6
ریاضی خوانده ایم:
ثروت
در پاک ترین صورت
نتیجه تصاحب اضافه ارزش حاصله از زحمت زحمتکشان است.

7
یعنی 
تراکم ثروت در قطبی
به معنی تراکم ذلت در قطب دیگر است.

8
ثروت نتیجه استثمار طبقات ستمکش است.

9
حریفی به نام لئو تولستوی ثروت زیادی داشت
هومانیست بود و نه کوسه و نهنگ و لنگ
همه ثروتش را به فقرا بخشید
خود خانه خراب شد،
فقر اما ریشه کن نشد.

الف
چون ریشه فقر زیربنائی است.

 ب
چون ریشه فقر
سیستماتیک است

ت
    بسته به سیستم اجتماعی است.

پ
چون فقر علت فرماسیونی ـ اجتماعی ـ اقتصادی دارد.
این خود بحث شورانگیزی است.

ویرایش:
ای زندگی و تن و توانم همه تو
صفحه فیسبوک حریف فحاشی


1
زحمت بیهوده  نکشید.

2
مولانا اهل حساب و کتاب نیست.
   
3
عارفان خردستیز هستند و نه خردگرا

4
دشمن عقلند.

5
پای استدلالیان را چوبین می پندارند.

6
    شما اسم شاعر را بالا و یا پایین شعر ننوشته بودید
و
    ما فکر کردیم که شعر از خودتان است.

7
«زندگی تن»  را هم اگر به ضرب شلاق اجامر بپذیریم،
«زندکی توان» را اصلا نمی توان پذیرفت.

شازده کوچولو

1
این اثر سنت اگزوپری مملو از سم ایده ئولوژیکی است
و باید نقد شود.

2
سخنانی که در «شازده کوچولو» زیبا می نمایند،
فریبا هستند.

3
سموم ایده ئولوژیکی اند.

4
به همین دلیل به همه زبان ها ترجمه شده
و در فرم های مختلف تکثیر.

5
اگر اندیشه های این اثر استخراج شوند
می توان آنها را یکی پس از دیگری مورد تحلیل قرار داد
 و از توطئه ایده ئولوژیکی ضد بشری طبقه حاکمه
پرده برداشت.

5

مثل
 «زبان سرچشمه سوء تفاهم ها ست»


1
زبان نه سرچشمه سوء تفاهم
بلکه اسباب تشکیل تفاهم است.

2
البته اگر زبان باشد و نه زبان واره ای.

3
آدمیت آدمیان با تکلم گره خورده است،
تکلمی که جفت دیالک تیکی تفکر است.

4
هر مفهومی همزاد واژه ای است که بر «زبان»  می نشیند
و هر فکری همزاد جمله ای است.

5
زبان پل پیوند میان آدمیان است و نه خصم آدمیان.

6
زبان اسباب مادیت یابی روح است.

7
با زبان است که اندیشه و احساس و خشم و مهر و غیره تبیین می یابد.

8
اگر زبان (تکلم)  را از آدمی بگیرند
منفجر می شود.

9
بیان محتوای دل (ضمیر) به معنی تخلیه روان است.
مفرح ذات است.
آسایش انگیز است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر