جمعبندی از
مسعود بهبودی
سیزیف قرن بیست و یکم
پرولتاریای «درخود» بی سر و بی سردار و بی سامان
پرولتاریای «درخود» بی سر و بی سردار و بی سامان
معجونی به نام عیرانی
1
شما نمی دانید، استالینیسم چیست،
ولی ما را استالینیست قلمداد می کنید.
2
شما حتی یک سطر از آثار مارکس نخوانده اید،
ولی ادعا می کنید که نظر ما را می توان در آثار مارکس یافت.
3
وقتی گفته می شود که عیرانی ها به جای اندیشیدن عرعر می کنند،
منظور همین است.
1
شما نمی دانید، استالینیسم چیست،
ولی ما را استالینیست قلمداد می کنید.
2
شما حتی یک سطر از آثار مارکس نخوانده اید،
ولی ادعا می کنید که نظر ما را می توان در آثار مارکس یافت.
3
وقتی گفته می شود که عیرانی ها به جای اندیشیدن عرعر می کنند،
منظور همین است.
من خودم را زندگی می کنم
برایم مهم نیست چگونه قضاوت می شوم .
چه انتظاری از مردم داری؟
آنها حتی پشت سر خدا هم حرف می زنند.
حریف
1
اصطلاح «خود را زیستن» نا مفهوم است.
2
یعنی مفهوم نیست.
3
یعنی انعکاس واقعیت عینی نیست.
4
یعنی قرینه واقعی و عینی ندارد.
5
چون احدی نمی تواند «خود را زندگی کند.»
6
حتی انگل ترین انگل ها نمی توانند «خود را زندگی کنند.»
7
چون «خود را زندگی کردن» آنها در رابطه حیاتی ـ مماتی
با «میزبان» شان است.
یعنی وابسته به میزبان اند و خواه و ناخواه با واکنش میزبان مواجه اند.
8
ضمنا هر کس دیالک تیکی از سوبژکت و اوبژکت است.
9
یعنی هم قضاوت می کند و هم قضاوت می شود.
10
همین ادعای حریف حاوی قضاوت او نسبت به توده است.
« چه انتظاری از مردم داری؟
آنها حتی پشت سر خدا هم حرف می زنند.»
11
بهتر هم همین است که قضاوت کنی و قضاوت شوی.
12
در غیر اینصورت سلب ادمیت می شوی.
13
چون کسی که قضاوت نکند، هنوز آدم نیست
و کسی که قضاوت نشود، ارزش قضاوت شدن ندارد، یعنی زباله واره است.
14
مورد قضاوت همنوع قرار گرفتن
در هر صورت
مثبت و مفید است.
حتی اگر قضاوت نادرست باشد.
15
چون هر نیشتری بیدارنده است.
چه آگاهانه باشد و چه نا آگاهانه
چه عهمدی باشد و چه سهوی
16
اگر حریف واقعا بی اعتنا به قضاوت همنوع باشد،
باید
ـ قبل از همه ـ
عکس فوق العاده زیبای خود را حذف کند.
بعد قید داد و ستد لایک را بکلی بزند.
17
چون همین داد و ستد لایک نیز نوعی قضاوت است.
البته قضاوت توخالی، بی محتوا و کشکی و الکی است.
خم شدن پیش پای خدا
تمرینی ترفندمند
برایم مهم نیست چگونه قضاوت می شوم .
چه انتظاری از مردم داری؟
آنها حتی پشت سر خدا هم حرف می زنند.
حریف
1
اصطلاح «خود را زیستن» نا مفهوم است.
2
یعنی مفهوم نیست.
3
یعنی انعکاس واقعیت عینی نیست.
4
یعنی قرینه واقعی و عینی ندارد.
5
چون احدی نمی تواند «خود را زندگی کند.»
6
حتی انگل ترین انگل ها نمی توانند «خود را زندگی کنند.»
7
چون «خود را زندگی کردن» آنها در رابطه حیاتی ـ مماتی
با «میزبان» شان است.
یعنی وابسته به میزبان اند و خواه و ناخواه با واکنش میزبان مواجه اند.
8
ضمنا هر کس دیالک تیکی از سوبژکت و اوبژکت است.
9
یعنی هم قضاوت می کند و هم قضاوت می شود.
10
همین ادعای حریف حاوی قضاوت او نسبت به توده است.
« چه انتظاری از مردم داری؟
آنها حتی پشت سر خدا هم حرف می زنند.»
11
بهتر هم همین است که قضاوت کنی و قضاوت شوی.
12
در غیر اینصورت سلب ادمیت می شوی.
13
چون کسی که قضاوت نکند، هنوز آدم نیست
و کسی که قضاوت نشود، ارزش قضاوت شدن ندارد، یعنی زباله واره است.
14
مورد قضاوت همنوع قرار گرفتن
در هر صورت
مثبت و مفید است.
حتی اگر قضاوت نادرست باشد.
15
چون هر نیشتری بیدارنده است.
چه آگاهانه باشد و چه نا آگاهانه
چه عهمدی باشد و چه سهوی
16
اگر حریف واقعا بی اعتنا به قضاوت همنوع باشد،
باید
ـ قبل از همه ـ
عکس فوق العاده زیبای خود را حذف کند.
بعد قید داد و ستد لایک را بکلی بزند.
17
چون همین داد و ستد لایک نیز نوعی قضاوت است.
البته قضاوت توخالی، بی محتوا و کشکی و الکی است.
خم شدن پیش پای خدا
تمرینی ترفندمند
برای خم شدن پیش پای سایه خدا
و
و
سایه های سایه های سایه خدا ست.
دیالک تیک حکومت و حاکمیت
1
حکومت و حاکمیت دیالک تیکی را با هم تشکیل می دهند:
دیالک تیک هیئت حاکمه و طبقه حاکمه را.
2
حکومت و حاکمیت دو روی سکه واحدی اند.
3
هیئت حاکمه متشکل از نمایندگان طبقه حاکمه است.
4
چه بسا حتی عناصری از طبقه حاکمه در هیئت حاکمه است.
5
ظاهرا در حساب سید علی و توله هایش
میلیاردها دلار بیت المال خوابیده است.
6
بنابرین
سید علی
یک پایش در زیربنا ست
یعنی جزو طبقه حاکمه است
و پای دیگرش در روبنا ست
یعنی جرو هیئت حاکمه و نماینده طبقه حاکمه است.
ادامه دارد.
1
حکومت و حاکمیت دیالک تیکی را با هم تشکیل می دهند:
دیالک تیک هیئت حاکمه و طبقه حاکمه را.
2
حکومت و حاکمیت دو روی سکه واحدی اند.
3
هیئت حاکمه متشکل از نمایندگان طبقه حاکمه است.
4
چه بسا حتی عناصری از طبقه حاکمه در هیئت حاکمه است.
5
ظاهرا در حساب سید علی و توله هایش
میلیاردها دلار بیت المال خوابیده است.
6
بنابرین
سید علی
یک پایش در زیربنا ست
یعنی جزو طبقه حاکمه است
و پای دیگرش در روبنا ست
یعنی جرو هیئت حاکمه و نماینده طبقه حاکمه است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر