۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (292)


جمعبندی از
مسعود بهبودی

آثار سعدی و هر کس دیگر
ابزار آموزش فوت و فن تفکرند.

1
افکار سعدی تحلیل می شوند.

2
دربست پذیرفته نمی شوند.

3
هدف
تمرین فوت و فن تفکر است.

4
همانطور که کسی مثلا خیاطی می آموزد:
فوت و فن نخ کردن سوزن و کار با چرخ خیاطی و آشنائی با پارچه و الگو و اطور وغیره را می آموزد.

4
هر واژه معنامند و یا هر مجموعه واژه ی معنامند
یک مفهوم است:

5
انسانیت
طرفداری از انسانیت
سگ
سرو
ستاره و سار نتیجه گفتگوئی بود
فرصت اندک است و کار لاتحد و لاتحسی

6
یادگیری هر زبان جدید
خیلی مهم است.

7
البته بستگی به غنای زبان دارد.

8
ولی کار کمر شکنی است.
بویژه اگر آدم در دیار غریب بیاموزد.
در خانه نا مأنوس بخوابد.

9
مثال
فوتبالیستی که در میدان فوتبال غریبی بازی کند
عملا مغبون است تا بازی کنی که در میدان فوتبال آشنا
بازی می کند.

10
مسئله آموزش زبان بخشا پسیکولوژیکی است

11
زبان را اصولا نمی توان یاد گرفت

12
زبان با شیر مادر در اندام آدمی جاری می شود
تشکیل مفهوم «زبان مادری» بی دلیل نیست. 
 
 
محتوای شناخت سیب کجا ست،
سهیلای روانشناس و روانکاو و رواندرمان؟
1
محتوای شناخت سیب
در کله سهیلا ست و یا در خود سیب؟

2
خریت خر کجا ست؟

3
خریت خر
در خرسوار و یا در خود خر؟

4
تخریب سوریه و لیبی و سومالی و عراق و افغانستان و یوگوسلاوی و غیره
اگر توطئه نقشه ریزی شده نیست،
پس چیست؟

5
تخریب کشور ها
ای سهیلا
بیماری نیست،
توطئه است.

6
دسیسه پیش برنامه ریزی شده است.
تو کجائی تا شود او چاکرت
مغزکت شوید، کند شانه سرت؟

باتيستا اورلاندو
بزرگترين ضعف اغلب انسان ها ترديد آنها ست
در اينكه به ديگران
هنگامیكه هنوز زنده هستند
بگويند چقدر دوست شان دارند.

1
دلیل نگفتن «دوستت دارم» چیست؟

2
اینکه ضعف نیست؟

2
این اولا نشانه ژرف اندیشی است:

ای فروغ اسدپور
فوندامنتالیسم هبرادر خوانده ی فاشیسم است.

1
فاشیسم
امپریالیسم برهنه و عریان و بی رنگ و نیرنگ است.

2
فوندامنتالیسم و امپریالیسم خردستیزند
و زن و نر اصلا سرشان نمیشه

3
هدف هر دو تخریب است.
4
سؤال این است که تخریب چی؟

از کوزه همان برون طراوت
که در او ست.
حریف

1
ایها الناس
در این سامان بی سامان
کلاس اکابر هم نیست؟

2
از کوزه همان برون تراود (تراوش می یابد)
که در آن است.

3
اگر زهر در کوز ه باشد، زهر از آن بیرون می زند
و اگر شهد باشد، شهد.

1
اولا عیران و نه ایران.

2
ثانیا فقط در ایران است که
عوام فریب عامی
یعنی شیاد بی شعور یافت می شود
و نه در جای دیگر.

3
کسی که دور عبدالکریم جمع شود،
خر تر از خر است.

4
بهتان بزنی یا نزنی
برای خرجماعت فرقی ندارد.

5
ضمنا
آیین تشیع
آیین تقلب و تقیه و تقلید است.

6
همه کاری در این آیین بی آیین
مجاز و مشروع است.

7
نه اصل و اصولی در آن یافت می شود
و نه اثری از پرنسیپ و انضباط و رسم و راهی.

این سیمون دو دیوار
عوامفریب تر از شوهر لاشخورش
ـ جان بول ساتر ـ
است.

1
فیلمی راجع به زندگی این علامه تهیه شده است.

3
سیمون دو دیوار
ـ ضمن ادعای اینکه «عاشق» شوهرش است ـ
با هر نری که گیر می آورد، به تختخواب می پرد.

4
بسان شوهرش
که نه رحمی به نرجماعت می کند
و نه زنی را به حال خود رها می کند.

ای سار انقلابی
فدات شود الهی
به مریم بگو ، بداند
ره و رسم رهائی

فکر و ذکر شعرای علاف عیرانی
رفع حاجات بند تنبانی است.

1
به همین دلیل عشعارشان خالی از شعور است.

2
در این زمینه هیچ ملتی به گرد این ملت نمی رسد.

3
بیچاره شعر
که روزی در این سامان بی سامان ارج و عزتی داشت.

رسم بر این است که فردای عیرانیان
بدتر از امروز شان و حتی بدتر از دیروزشان باشد
به همین دلیل این ملت
در حسرت رجعت به
 صدر کوروش و صدر اسلام و صدر گوگوش 
بسر می برند.

این که چیزی نیست.

1
از کلینتون تا سارکوزی
از رئیس اف دی پی تا برلسکونی
از اخوندها تا کشیش ها
ماجراهای سکس داشته اند و در رسانه ها منعکس شده است.

2
نیهلیسم اخلاقی
یکی از عناصر مهم ایده ئولوژی امپریالیسم (فاشیسم) و فوندامنتالیسم است.

3
مؤسس نیهلیسم اخلاقی
لاشخوری به نام فریدریش نیچه است.

4
مراجعه کنید به  
نیهلیسم اخلاقی
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

آره.
تفکر دیالک تیکی همینه.
سیاه مطلق و سفید مطلق وجود ندارد.

1
در دیالک تیک فرم و محتوا
نقش تعیین کننده از آن محتوا ست
فرم ولی هیچ واره نیست.

2
بحث بر سر این است.

3
هم مطلق کردن فرم و سقوط به منجلاب فرمالیسم باطل است
و هم مطلق کردن محتوا و هیچ انگاری فرم.

بیایید
ـ اگر می خواهید ـ
با هم روی مسئله زنان
هماندیشی کنیم.

1
ما مدت ها ست که این مسئله را مورد تأمل قرار می دهیم

2
مشکل ما دوری از وطن
و فقدان فاکت های عینی و مشخص کافی است.

مسئله را بهتر است
در عالم عام حل کنیم و نه در خطه خاص

1
فقط سلیم دچار بیماری فرمالیسم نیست.

2
فرمالیسم در مقیاس جهانی یکه تاز میدان است.

3
فرمالیسم فقط محدود به صورت و قد و قامت و چشم و دندان نیست.

4
فرمالیسم طرز تفکر بشریت را
تعیین و علما تحریف و تخریب می کند.

5
فرمالیسم روح و روان جامعه را به گند می کشد.

ایرادش این است که نمی داند که برای تفکر
زحمت و جرئت و جسارت خارق العاده ای لازم است.

1
احتمالا معنی تفکر را نمی داند.

2
تفکر اولین نیست.

3
تفکر درخود
وجود ندارد.

4
تفکر نتیجه کار است.

5
نتیجه کار است که متقابلا به خدمت کار کمر می بندد.

6
تفکر
فرزند کار است
و خادم متقابل مادر ـ پدر خویش است.

اسماعیل خوئی
با اکثریت قریب به اتفاق شعرای ایران
این تفاوت بزرگ را دارد
که خردگرا ست.
عمرش درازتر از عمر نوح نبی باد.

اسرار گوزل را
تو می دانی و بس

1
این بحث، راجع به مفاهیم اربعه ی
آشنائی، عشق، دوستی و رفاقت
بحث شورانگیزی است.

2
دوستی آن نیست که حریف تصور می کند.

3
دوستی حامل فرم نیرومندی از علاقه، عاطفه و عشق است.

4
رفاقت حاوی فرم بمراتب نیرومند تری از علاقه، عاطفه و عشق است.

5
دوستی می تواند عشق یکطرفه را دوطرفه سازد.
تحکیم بخشد.

6
در تشکیل دوستی
عقل اندیشنده فعال مایشاء است.

7
دوستی در روند همکاری مادی و یا فکری تشکیل می شود:

الف
مثلا در روند همین کلنجار فکری حریف با رهگذران
رابطه دوستی قوام می یابد.

ب
در روند همین کلنجار فکری
رابطه ای قوام می یابد که حتی سال ها پس از پایان کلنجار فکری
 ادامه حیات می دهد.

پ
چون
کار
سرچشمه شناخت همکار و هماندیش و موضوع کار و موضوع بحث و خویشتن خویش است.

8
نه.
اشتباه
واژه درستی نیست.

9
این مفاهیم هنوز تعریف فلسفی نشده اند.

10
معروف اند، ولی نامعلوم و مبهم اند.

11
هر کس ازظن خود آنها را به کار می برد.

12
این مفاهیم
هر چه بیشتر مورد تأمل قرار می گیرند
روشنتر می شوند.

13
مثلا عشق.

الف
کسی با کسی دیگر بنا بر حوایج جنسی رابطه برقرار می کند:
رستورانی و بعد هتلی و بعد ساعتی «عشق» بازی
این اصلا عشق نیست.
اگرچه رفع نیاز است

ب
ولی هر رفع نیازی عشق محسوب نمی شود.

پ
مفهوم عشق
اما
بدین طریق
به گند کشیده می شود.

ت
بعد با عشق مادر به فرزند
مورد مقایسه قرار می گیرد.

ث
عشق اگر عشق باشد
نباید با عشق مادر به فرزند فرق داشته باشد.

ج
اکنون سؤال این است که این چیست؟

14
بعضی ها ادعا می کنند
که دوست دختر و یا دوست پسر دارند.

15
این آیا به معنی داشتن دوست است
و یا فرمی و یا بهانه و عنوان و نامی
برای رفع حاجات بند تنبانی است.

16
در فیلم های معروف قدیم ایتالیا
با نقشبازی ماسترویانی
حریف دوست دختر دارد.

17
در سخنانی که میان زن و مرد
رد و بدل می شوند
شنونده و بیننده فیلم به این نتیجه می رسد
که دوست دختر حریف ثروتمند
(ماسترویانی در نقش او)
بنا بر سخنانش
فرقی با فاحشه ای از فاحشه خانه ندارد:
18
بشنویم از دهن حریف
«به جنده پول نقد می دهم، به تو هدیه می دهم.
ساعتی، گردن بندی و غیره می دهم.»

19
کجای این رابطه دوستی است؟

20
اسم این رابطه واره چیست؟

21
مسئله
مسئله ی زن و یا مرد نیست.
این مثال بود.

22
زن هم با مرد می تواند همین رابطه را داشته باشد
همین رابطه را هم داشته و دارد.

23
این مسئله با مفاهیم فمینیستی
جنس اول و دم و سوم
قابل توضیح نیست.

24
فقط با مفاهیم فلسفی قابل توضیح است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر