۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

سیری در فرمایشات رهبران ملت ایران (19 )


ویرایش و تحلیل از
یدالله سلطانپور
  
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        معنی تحت اللفظی:
·        از عزای تو خشم امت جوشید و رهبر در غیاب تو جامه سیاه پوشید.

1
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        اصطلاح ایرئالیستی ـ ایراسیونالیستی «جوشش خشم» را شاعر فئودالیسم و فوندامنتالیسم به تقلید از اصطلاح رئالیستی ـ راسیونالیستی «جوشش  خون» به کار برده است.

·        این دال بر ایرئالیسم و ایراسیونالیسم طرفداران فئودالیسم و فوندامنتالیسم است.
·        مؤسس ایراسیونالیسم، فیلسوف فاشیسم ـ نیچه ـ بوده است.
  
·        چرا اصطلاح جوشش خون رئالیستی ـ راسیونالیستی است، ولی اصطلاح جوشش خشم  ایرئالیستی ـ ایراسیونالیستی است؟

2
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        اصطلاح جوشش خون نتیجه تجرید تجارب روزمره آدمیان است:
·        هر چیزی که فرم مایع داشته باشد، مثلا آب، شیر و غیره حاوی دمای جوش است و پس از رسیدن به دمای خاص خود می جوشد.
·        یعنی تبخیر می شود.

·        این به معنی گذار از کیفیت مایع به کیفیت بخار و گاز است.
·        خون هم فرم مایع دارد.
·        از این رو اصطلاح به جوش آمدن خون هم رئالیستی است و هم راسیونالیستی است.
·        یعنی هم با تجربه زنده زندگی انطباق دارد و هم با عقل و منطق بشری.

3
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        خشم اما حالتی پسیکولوژیکی است.
·        خشم چیزی غیرمادی است و به جوش آمدن چیزهای غیرمادی، هم با تجربه بشری ناسازگار است، یعنی ایرئالیستی (مبتنی بر رئالیسم ستیزی) است و هم با عقل بشری ناسازگار است، یعنی ایراسیونالیستی (مبتنی بر خردستیزی) است.

4
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        شاعر فئودالیسم و فوندامنتالیسم در این نوحه و مدیحه، از واژه فوندامنتالیستی امت استفاده می کند.

·        امت اما به چه معنی است؟

5
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        امت یعنی پیروان پیامبری.
·        امت برای فوندامنتالیسم، همان ارزش مفهومی ـ ایده ئولوژیکی را دارد که نژاد برای فاشیسم دارد.

·        این اما به چه معنی و به چه نیتی است؟

6
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        نیت هر دو ـ خواه فاشیسم و خواه فوندامنتالیسم ـ از  ترویج مفاهیم ایده ئولوژیکی نژاد و امت، انکار ماهیت طبقاتی متفاوت و متضاد اعضای جامعه است.

·        اجامر فاشیست و فوندامنتالیست با این ترفند ایده ئولوژیکی، میان ارباب و رعیت، کارگر و سرمایه دار، کنیز و کدبانو صلح سوبژکتیو، کشکی و الکی برقرار می کنند و مبارزه میان طبقات اجتماعی را به مبارزه میان نژادهای مختلف و یا به مبارزه میان امت های مختلف مبدل می سازند.

7

خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        با ترویج راسیسم و امتیسم، کارگر مسلمان خون کارگر بهائی را، مسیحی را، یهودی را می ریزد و یا کارگر سفید پوست تشنه به خون کارگر سیاه پوست، زرد پوست و سرخ پوست می شود.

·        بدین طریق، زحمتکشان جامعه بشری به دنبال نخود سیاه فرستاده می شوند و اعضای انگل طبقه حاکمه ـ فارغ از خشم توده ها و در امان از مبارزات رهائی بخش ملی و اجتماعی ـ در ویلاهای مصفای خود می نشینند و عیش و نوش می کنند و کیف خر می کنند.

·        فرق فاشیسم با فوندامنتالیسم در نخود سیاه است:
·        نخود سیاه فاشیسم، نژاد کذائی و نخود سیاه فوندامنتالیسم، امت کذائی است.
   
8
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        این نخودسیاه های راسیستی و امتیستی، فاشیستی و فوندامنتالیستی برای طبقه حاکمه مائده ای است:

الف
·        به بهانه تئوری برتری نژادی می توان دار و ندار بخشی از جمعیت کشور و یا حتی جهان را غصب و غارت کرد و خود این بخش از مردم را به یوغ بردگی کشید و شیره جسم و جان شان را مکید و آخر سر اسکلت شان را سوزاند و کود شیمیائی برای کشاورزی تهیه کرد.

ب
·        به بهانه برتری مذهبی، برتری امتیستی، می توان دار و ندار هر دگر مذهب و هر دگر اندیش را غصب و غارت کرد و خودش را شقه شقه کرد و در خاوران ها جلوی ددان درنده افکند و یا دربدر از یار و دیار کرد و به گدائی در غربت واداشت.
 
9
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        ملت ایران در نهایت بی شرمی، به امت عیران استحاله می یابد.
·        باور مذهبی بخشی از مردم عیران به معیار معیارها بدل می شود.
·        بدین طریق و با این ترفند ایده ئولوژیکی ـ فوندامنتالیستی تاریخ ملتی تحریف می شود و به صورت چیز تهوع آوری در می آید.

10
خشم امت ز سوگ تو جوشید
بی تو رهبر سیه جامه پوشید

·        اوج تملق و چاپلوسی شاعر فئودالیسم و فوندامنتالیسم در مصراع دوم این بیت نوحه و مدیحه است:
·        بدین طریق با تیر واحدی چندین نشان ایده ئولوژیکی زده می شود:
·        هم مرتضی مطهری تطهیر و تجلیل و ایدئالیزه می شود و هم روح اله خمینی.

·        فرمالیسم فئودالی ـ فوندامنتالیستی را در این بیت شعر به وضوح می توان شاهد بود:
·        شاعر از سیه پوشی خمینی برای ارج و ارزش و اهمیت مرتضی مطهری، معیار می سازد و به خورد جماعت بی خبر از خرد و خرما می دهد.

·        فرمالیسم از تسلیحات دیرین و دیر آشنای عوامفریبان جهان است و امروزه رواج بی چون و چرا کسب کرده است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر