۱۳۹۵ خرداد ۳۱, دوشنبه

شعری از محمد زهری (49)



 آن از تبارِ دیگر

با سپاس از
مسعود

تمت
یعنی به پایان رسید.
تمام شد.


 ·        آدم (پدر)،
·        آه و دم است.

·        از صُلب او بودم:
·        او از تبار آدم بود.

·        یک دم،
·        بود،
·        اما دم دگر،
·        آه و دمی و تَمَّت.

·        و من،
·        چل روز، جامه، نیلی کردم 
.


·        آدم (مادر)،
·        آه و دم است.

·        از بطن او بودم:
·        او از تبار آدم بود.

·        یک دم،
·        بود،
·        اما دم دگر،
·        آه و دمی و تَمَّت.

·        و من،
·        چل روز، جامه، نیلی کردم.

·        آدم،
·        آه و دم است.


·        از صُلب و بطن آنانم ( پدر ـ مادر)  
·        من نیز از تبار آدمیانم
·        من هم،
·        یک دم،
·        هستم،
·        اما دم دگر،
·        آه و دمی و تَمَّت.

·        شاید کسی،
·        چل روز، جامه، نیلی سازد.

·        این سرگذشت آدم و فرزند آدم است.

·        آدم،
·        آه و دم است،
·        اما
·        آن از تبار دیگر،
·        آه و دمی و... بعد،
·        در جنبش همیشه،
·        با باد و خاک و آب و آتش.
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر