۱۳۹۳ آبان ۱۸, یکشنبه

بلور رؤیا

تندیس رؤیای همبستگی
فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
عصیان 
(۱۳۳۶)

·        ما تکیه داده نرم به بازوی یکدگر
·        در روحمان طراوت مهتاب عشق بود
·        سرهای مان چو شاخه سنگین ز بار و برگ
·        خامش بر آستانه محراب عشق بود

·        من همچو موج ابر سپیدی، کنار تو
·        بر گیسویم نشسته گل مریم سپید
·        هر لحظه می چکید ز مژگان نازکم
·        بر برگ دست های تو آن شبنم سپید

·        گویی فرشتگان خدا در کنار ما
·        با دست های کوچک شان چنگ می زدند
·        درعطر عود و ناله ی اسپند و ابر دود
·        محراب را ز پاکی خود رنگ می زدند

·        پیشانی بلند تو در نور شمع ها
·        آرام و رام بود چو دریای روشنی
·        با ساق های نقره نشانش نشسته بود
·        در زیر پلک های تو رؤیای روشنی

·        من تشنه ی صدای تو بودم که می سرود
·        در گوشم آن کلام خوش دلنواز را
·        چون کودکان که رفته ز خود گوش می کنند
·        افسانه های کهنه ی لبریز راز را

·        آنگه در آسمان نگاهت گشوده گشت
·        بال بلور قوس قزح های رنگ رنگ
·        در سینه، قلب روشن محراب می تپید
·        من شعله ور در آتش آن لحظه درنگ

·        گفتم ـ خموش ـ «آری»  و همچون نسیم صبح
·        لرزان و بی قرار وزیدم به سوی تو
·        اما تو هیچ بودی و دیدم هنوز هم
·        در سینه هیچ نیست، به جز آرزوی تو

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر