۱۳۹۳ آذر ۱, شنبه

حاکمیت طبقاتی (11)


دولت
(بخش اول)
 پروفسور دکتر ولفگانگ ایش هورن
برگردان شین میم شین

4
وظایف دولت سوسیالیستی

·        توجه اصلی دولت سوسیالیستی در این مرحله مبذول وظایف زیرین خواهد بود:

الف
·        «تسریع توسعه نیروهای مولده و تشویق کار دسته جمعی سوسیالیستی.

ب
·        پاسداری از دستاوردهای سوسیالیستی بوسیله ارگان قدرت دیکتاتوری پرولتاریا.

ت
·        گذاشتن کلیه امکانات لازم در اختیار فرد فرد اعضای جامعه برای آشنائی بهتر با مسئولیت اجتماعی خود، برای برخورداری کامل از حقوق و آزادی های شهروندی شان و برای بکار بستن استعداد و توانائی های شان در همبود سوسیالیستی به نفع خودشان و به نفع جامعه.»
·        (والتر اولبریشت)

پ
·        خصلت، نقش و ساختار دولت سوسیالیستی در تشکیل سیستم اجتماعی پیشرفته سوسیالیستی در قانون اساسی دولت سوسیالیستی تعیین می شوند.

5
درک اوپورتونیستی و آنارشیستی از دولت

·        مارکسیسم ـ لنینیسم همواره هم بر ضد درک اپورتونیستی راستگرا از دولت و هم بر ضد درک آنارشیستی از آن، سرسختانه و قاطعانه مبارزه کرده است.

الف
درک اوپورتونیستی از دولت

·        درک اپورتونیستی راستگرا از دولت خصلت طبقاتی دولت های سرمایه داری و امپریالیستی را پرده پوشی می کند و ضرورت درهم شکستن این دولت و جایگزین ساختن آن با دیکتاتوری پرولتاریا را منکر می شود.
·        نتیجه منطقی و تاریخی این موضعگیری را می توان در رهبری سوسیال ـ دموکراسی آلمان به عیان دید.
·        این حزب از دولت امپریالیستی در مقابل مبارزات انقلابی و جنبش های دموکراتیک بمدافعه می پردازد و بر ضد سازمان سیاسی ـ انقلابی زحمتکشان و قبل از همه بر ضد دولت های سوسیالیستی مبارزه می کند.

ب
درک آنارشیستی از دولت

·        آنارشیسم با شعارهای انقلابی توخالی بر ضد هر نوع دولت و بر ضد هر نوع سازمان سیاسی مستحکم مبارزه می کند.

1
·        آنارشیسم ـ بدین طریق ـ در پی بی اعتبار کردن سلاح اصلی طبقه کارگر و اقشار زحمتکش است.
·        سلاح اصلی طبقه کارگر و همه زحمتکشان عبارت است از قدرت سازمان و قدرت دولت سوسیالیستی که بوسیله طبقه کارگر اداره می شود.

2
·        اپورتونیسم راستگرا و آنارشیسم تنها بلحاظ ظاهر دو جریان مخالف یکدیگر بنظر می رسند.
·        آندو با یکدیگر تماس می یابند، به یکدیگر مبدل می شوند و در مورد انکار ضرورت دولت سوسیالیستی  و مبارزه بر ضد آن با همدیگر تقاطع می یابند.

3
·        اپورتونیسم راستگرا و آنارشیسم با حملات اصلی ایدئولوژیکی و سیاسی قدرت های امپریالیستی بر ضد سوسیالیسم نیز تقاطع پیدا می کنند.
·        زیرا لبه تیز این حملات در وهله اول بر ضد قدرت دولت سوسیالیستی و بر ضد  فونکسیون رهبری طبقه کارگر و حزب مارکسیستی ـ لنینیستی آن متوجه است.

4
·        حملات بورژوائی، رویزیونیستی و آنارشیستی ـ سندیکالیستی بر دولتیت در کشورهای سوسیالیستی در عصر حاضر نیز در این چارچوب صورت می گیرند.

5
·        در این حملات، اداره دولتی ـ مرکزی جامعه با بوروکراتیسم یکسان قلمداد می شود و جایگزینی آن بوسیله باصطلاح خودگردانی  طلب می شود.

6
·        در این حملات بویژه جدائی میان کردوکار ارگان های دولتی و حزب مارکسیستی ـ لنینیستی خواسته می شود.

7
·        پیشنهاداتی از این نوع با توجه به مبارزه سرسختانه میان دو سیستم اجتماعی در عرصه جهانی و با توجه به انقلاب علمی ـ فنی، بلحاظ تئوریکی باطل و بی پایه و بلحاظ سیاسی فوق العاده خطرناک اند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر