۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

از راهی دور


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
عصیان 
(۱۳۳۶)
( 8 ژانويه 1957 – مونيخ)  

·        ديده ام سوی ديار تو و اندر کف تو
·        از تو ديگر نه پيامی، نه نشانی
·        نه به ره، پرتو مهتاب اميدی
·        نه به دل، سايه ای از راز نهانی

·        دشت تف کرده و بر خويش نديده
·        نم نم بوسه ی باران بهاران
·        جاده ای گم شده در دامن ظلمت
·        خالی از ضربه ی پاهای سواران

·        تو به کس مهر نبندی، مگر آندم
·        که ز خود رفته، در آغوش تو باشد
·        ليک چون حلقه ی بازو بگشایی
·        نيک دانم که فراموش تو باشد

·        کيست آنکس که تو را برق نگاهش
·        می کشد سوخته لب در خم راهی؟
·        يا در آن خلوت جادوئی خامش
·        دستش افروخته فانوس گناهی

·        تو به من دل نسپردی که چو آتش
·        پيکرت را ز عطش سوخته بودم
·        من که در مکتب رؤیائی زهره
·        رسم افسونگری آموخته بودم

·        بر تو چون ساحلِ آغوش گشادم
·        در دلم بود که دلدار تو باشم
·        «وای بر من که ندانستم از اول»
·        «روزی آيد که دل آزار تو باشم»  

·        بعد از اين از تو دگر هيچ نخواهم
·        نه درودی، نه پيامی، نه نشانی
·        ره خود گيرم و ره بر تو گشايم
·        ز آنکه ديگر تو نه آنی، تو نه آنی


پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر