۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

چاله ها و چالش ها (66)

عبدالکريم سروش به محمود دولت آبادی
سرچشمه:
خبر گویا
http://news.gooya.com

1
محمود دولت آبادی


• انقلاب فرهنگی که شیخ آن دکتر سروش بود، تقلیدی مضحک از امری سخیف بود که در چین انجام شده بود.

2
یدالله

• عبدالکریم سروش، حوزه علمیه چین و آیت الله عظمی مائوتسه تونگ: به مثابه مرجع تقلید فلاسفة المسلمین و الاجمعین؟

3
محمود دولت آبادی

• آن انقلاب فرهنگی دامن یکی از چهره های معاصر جهان را (مائو) برای همیشه لکه دار کرد.

4
یدالله

• فتوای نسنجیده ای همان و لکه دار گشتن چهره مجتهد بخت برگشته چینی ـ آنهم برای ابد الآباد ـ همان؟

5
محمود دولت آبادی

• یعنی مردی که مردم پریمیتیو کشوری را به دنیای بزرگ معرفی کرد، با آن انقلاب در چین به لکه ‌ای سیاه دچار شد.

6
یدالله

• این حکم محمود دولت آبادی حاوی کدامین مفاهیم بکر و بدیع است؟

• یعنی یک و نیم میلیارد آدمک پریمیتیو دور هم جمع شده اند و تمدن پنجهزارساله ای را پی افکنده اند؟

• یعنی هدف و آماج آیت الله عظمی مائوتسه تونگ در رأس حزب پریمیتیو «کمونیست چین» معرفی مردم پریمیتیو به دنیای بزرگ بود؟
• یعنی دنیای بزرگ از آدم های اصیل متعالی تشکیل یافته؟

• سؤالکی اما:

• این آدم های متعالی دنیای بزرگ کذائی چه تفاوت و تضادی با مردم پریمیتیو چین دارند؟

• اصل و نسب نسبت دادن صفت پریمیتیو به مردم چین به میلیتاریست های ژاپنی نمی رسد و توجیهی تئوریکی ـ فاشیستی برای پرتاب بمب های آزمایشی شیمیائی، بیوشیمیائی، بیولوژیکی و میکروبیولوژیکی خود بر سر سکنه پریمیتیو شهرها و روستاهای چین و تجاوز جنسی علنی کلکتیو بر دخترکان و نوباوگان پریمیتیو چینی و آخر سر تیرباران دسته جمعی آنها نبوده است؟


7
محمود دولت آبادی

• مسجد من کجا ست؟

8
یدالله

• در ژاپن و یا رایش سوم؟

9
محمود دولت آبادی

• بنابراین تقلید از آن انقلاب، تقلید از یک شناعت بود.

10
یدالله

• اولا از کجا معلوم است که عبدالکریم از آیت الله العظمی مائوتسه تونک تقلید کرده است؟
• ثانیا چرا سنان حمله دولت آبادی بر سینه مرجع تقلید نشانه می رود؟
• یعنی اگر مائو انقلاب فرهنگی نکرده بود، هیئت حاکمه جمهوری بدوی اسلامی
انقلاب فرهنگی نمی کرد؟
• چون مرجع تقلیدی در اقلیم چین و ماچین نمی یافت؟

• ثالثا مقصر اصلی همیشه مرجع تقلید است و نه مقلد؟


11
عبدالکریم سروش


• و باري شيخ ستاد بودن نه حسن است، نه عيب.
• آنکه عيب است دروغ زني و دريوزگي و چاپلوسي کردن و سابقه استاليني داشتن و فرصت ‌طلبانه ژست آزادي ‌خواهي گرفتن است.

12
یدالله

• عبدالکریم سروش، لرزان و ترسان از اینکه مخالفین پریمیتیوش یاوه دولت آبادی را به سکه نقد بگیرند و او را به مائوئیسم متهم کنند و حسابش را در جا کف دستش بگذارند، با همان حربه آشنا دست به حمله متقابل می زند:

• ما مفاهیم عبدالکریم را مورد حلاجی کریمانه قرار می دهیم:


1
شیخ ستاد فرهنگی

• شیخ ستاد بودن، یعنی سردسته انقلاب فرهنگی کذائی بودن، بنظر عبدالکریم نه حسن است و نه عیب.
• یعنی برای حوادث جامعه و جهان فاعل و سوبژکتی وجود ندارد.
• شیخ ستاد باشی و نباشی، یکسان است.
• سوبژکت جامعه و جهان نقشی به عهده ندارد و از هر مسئولیتی و اتخاذ تصمیمی مبرا و رها ست.
• رئیس انقلاب فرهنگی کذائی بودن امری خنثی و بی طرفانه است و کسی را حق انتظار پاسخگوئی از او نیست.

2
عیب

• حالا که شیخیت ستاد نه حسن است و نه عیب، پس عیب چیست؟

3
دروغ زنی

• اولین عیب از دیدگاه فیلسوف مائوئیست اسلامی، دروغ زنی است.
• دروغ زنی دیگر به چه معنی است؟
• یکی از اصطلاحات انقلاب فرهنگی کذائی است؟

4
دریوزگی

• دریوزگی یعنی گدائی.
• حق با عبدالکریم است، گدائی یعنی شیوه زیست انگلی.

• اما چرا دولت آبادی باید جزو جماعت انگل و گدا محسوب شود؟


• می توان با جهان بینی دولت آبادی مخالف بود، ولی هرگز نمی توان پرکارترین و زحمتکش ترین نویسنده کشور را به انگلی و دریوزگی متهم ساخت.


• صنف رسمی گدایان کسان دیگرند که از بد روزگار «معتبر» شده اند، نه خالق کلیدر و اوسنه بابا سبحان!

• چه فیلسوفی بوده این عبدالکریم!

5
چاپلوسی

• من اکثر آثار دولت آبادی را خوانده ام.
• به دولت آبادی هرگز نمی توان صفت چاپلوس داد.
• البته شاید عبدالکریم از ایشان تحلیل فلسفی ـ اسلامی به عمل آورده اند و به این نتیجه کج و معوج رسیده اند.
دولت آبادی در ضمیر من تجسم قهرمان کلیدر است، پهلوانی است از جنس پهلوانان فردوسی.

6
سابقه استاليني داشتن

• عجب مائوئیستی است، این عبدالکریم!

• کدام مائوئیستی گرایش به استالین را عیب العیوب محسوب می دارد.


• مجسمه استالین همچنان و هنوز در خطه قاره وار مردم پریمیتیو چین پا برجاست.


• اما اولا چرا تمایل به استالین عیب است، ولی شیخیت نه عیب است و نه حسن؟

• نمی شد عبدالکریم قدری تخفیف دهد و رأفت و اخوت مائوئیستی به خرج دهد؟

• ثانیا چرا عبدالکریم حتی داشتن سابقه چیزی را عیب می شمارد، آنهم در مذهب و مکتبی که به توبه ای شمر لعینی به امام امینی بدل می شود و هر جاسوس غربی به مشاور متینی؟


7
فرصت ‌طلبانه ژست آزادي ‌خواهي گرفتن

• کسی که شیخ ستاد بودن را نه حسن محسوب می دارد و نه عیب، اکنون میان ژست آزادی خواهی گرفتن اوپورتونیستی و غیراوپورتونیستی دیوار چین می کشد.

• حقا که مائوئیست اصلاح ناپذیر است، این عبدالکریم!


13
هادی غفاری

• ما همه استالینیست بوده ایم!

14
یدالله

• راست می گوئی؟
• همه تان از دم و بدون استثناء؟

• پس این استالینیست ها بودند که در دانشگاه تهران شعار می دادند:

• ما جهان را با منطق مسلمان می کنیم!

*****

• دختر نازنین بورژوائی را که مجاهد بود، ایکسیست ها کشته بودند و او برافروخته از خشم، نوکر خود را به باد دشنام و ناسزا گرفته بود، که پسرش، به امید داشتن سرپناهی و لقمه نانی برای کودکانش، لباس پاسداری پوشیده بود و به دشمن خود خدمت می کرد، بسان پدرش، که از دیرباز.


• شیوه برخورد دولت آبادی و عبدالکریم که مقصری جز در دیار زحمتکشان ستمدیده جهان نمی یابند، آدمی را به یاد شیوه آن بورژوای بخت برگشته می اندازد.


پایان
ویرایش متن از دایرة المعارف روشنگری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر