۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

شکست او، شکست من


محمد زهری
شکست او، شکست من
(شهریور 1336)

از مجموعه 
«برای هر ستاره»
(تهران ـ فروردین ۱۳۴۱)

با سپاس از
مسعود
 سینه ریز
به گردن بند فراخ مزین به سکه های زر و غیره اطلاق می شود.

·        شب،
·        چو سینه ریزِ گریه اش گسست،
·        چشم تشنهٔ من،
·         از غمش،
·         گریست.

·        گریه بر شکست دیگری که هست،
·        گر مرا بهانه های گریه نیست.

·        من اگر چه آفتاب روشنم،
·        در غروب دیگری نشسته ام.

·        خون من ز زخمِ او چکیده است
·        من ز سنگِ آه او شکسته ام.

·        این بهار جاودان
·        اگر مرا ست
·        با همه شکوفه های نازنین،
·        یک نگاه تلخ ناشناس او،
·        پیش من نهد خزان واپسین.

·        سایه اش منم،
·        اگر چه می رود،
·        با من از فراز و پستِ کوره راه

·        می خورد سرم به سنگِ سنگلاخ،
·        تنشکسته می رسم به هر پناه.

·        گر شود گرفته، روشنان (ستارگان روشن)  من
·        تیره، آب عمر من، که می کند؟

·        این منم برابرش، چو آینه:
·        هر چه می کنم:
·        هر چه می کند؟

·        گویم ار منم که
·        زخمه می زنم،
·        باورم مکن که
·        زخمه دست او ست.

·        گر مرا شبی عزای خویش بود،
·        این زمان، شکست من،
·        شکست او ست. 

 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر