۱۳۹۴ مهر ۲۶, یکشنبه

زمین باطل

   سیاوش کسرائی 
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)   
زمین باطل 
از مجموعه شعر با دماوند خاموش

با سپاس از
مسعود


·        ساحلی بودم که دریایی میان بازوان استوار من شنا می کرد
·         زیر چشمم، موج هایش بال های شوق، وا می کرد
·        گاه می خندید
·         گاه می رقصید
·        نغمه می گسترد از گرداب
·        قصه می آورد از نرم و درشت آب
·        در تلاش پر تکاپویش هیاهوها به پا می کرد.

·        جان بی آرام او را همنشین و همدلی بودم
·        سرخوش و سیراب و سنگینساحلی بودم.
·        آسمان چشم تنگ٘، از شور ما آشفت
·        بر زمین، باران نفرین ریخت
·         جانِ دریا سوخت.

·        در میان بازوان من
·        خفته٘ آن آوازه خوان٘ دریا
·         بی تکان، آبی است
·         بی نفس افتاده مردابی است.

·         در کنار او
·        بی نوازش های دست مهربار او
·        من زمین باطلی هستم
·        خاک پرت افتادهٔ سر در گلی هستم
·         سر به سر، خاموش
·         ساحلی هستم.

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر