۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

قصه های خانم گاف (77)



گاف سنگزاد
  
·        «هوا امروز هم هم بارانی است.
·        برویم شهر.
·        من باید غربت را ببینیم.
·        نمیشه که اینهمه پول هدر دهم و با دست خالی به دوزخ برگردم.»
·        فرشته گفت.

·        «تو مگر نگفتی که برای دیدن من آمده ای؟
·        ضمنا دیدن شهری و یا کسی و یا چیزی هرگز به معنی شناخت آن شهر و کس و چیز نیست.»
·        اندیشنده گفت.  

·        «تو هیچ چیز جز مشتی واژه نداری.
·        در این طویله زندگی ات را در نهایت تهیدستی و تنهائی تلف می کنی.
·        نه ماشین داری که ببری مرا بگردانی و نه پول و پله داری که نایت کلاب بروی، زیبا روئی صید کنی و از زندگی لذت ببری.
·        بار اول که به غربت آمدم در هواپیما با فرشته ای آشنا شدم که پیش برادرش می رفت.  
·        از من خیلی خوشش آمد و مرا به برادرش در غربت معرفی کرد.
·        وقتی وارد خانه مجلل شان شدم، دیدم عکس بلند بالائی از شاه و شهبانو دارند.
·        شاهپرست بودند.
·        کشتی داشت.
·        مرا جاهائی برد که با خود گفتم:
·        اگر اکنون بمیرم، غمی نخواهم داشت.
·        چه جنتلمنی بود!
·        شب پیش شان خوابیدم و صبح مرا با ماشین مدل بالائی به هتلم برگرداند.
·        کنار دریا وقتی زن ها لخت می شدند، به من گفت:
·        اینها مرا «استریپ تیز» می کنند.»
·        فرشته گفت.

·        «زن ها لخت می شوند و او  استریپ تیز می شود؟»
·        اندیشنده خندید.
·         «استریپ تیز یعنی لخت شدن.
·        این حیوان ها غیر از شعور همه چیز دارند.
·        به همین دلیل، حرف زدن حتی بلد نیستند.»
·        اندیشنده با لحنی لبریز از نفرت گفت.  
·        «چرا با هاش ازدواج نکردی؟»

·        «نمی دانم.
·        چون تصمیم داشتم با شوهر دومم ازدواج کنم.»
·         فرشته گفت.

·        «فرشته های این طبقه ی دوزخ واقعا تماشائی اند.
·        با سلطنت طلبه هم خوابیدی؟»
·        اندیشنده پرسید.

·        «تو دیگر به این کارها کار نداشته باش.»
·        فرشته گفت.

·        اندیشنده سکوت کرد.
·        تمام غم های عالم بر سرش آوار می شد.

·        «فرشته های این طبقه دوزخ، دیالک تیکی از جنده و جاکش اند؟
·        دیالک تیکی از جنده و جاکش.»
·        اندیشنده اندیشید.

·        «این اما به چه معنی است؟»
·        اندیشنده بی اختیار بر لب راند.

·        «چی به چه معنی است؟»
·        فرشته حیرت زده پرسید.
·        «مطمئنی که سیم هایت قاطی نشده اند؟»

·        «سیم ها؟
·        سیمی باقی نمانده که قاطی شود.
·        سیم ها همه از هم گسیخته اند.
·        به همین دلیل «چراغ رابطه ها خاموش است»
·        فروغ را می شناسی؟»
·        اندیشنده سعی کرد رد گم کند و موضوع را به خط دیگر اندازد.

·        «نه.
·        فروغ چه ربطی به سیم های قر و قاطی تو دارد؟»
·        فرشته پرسید.

·        «حق با تو ست.»
·        اندیشنده اندوهگین گفت.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر