۱۳۹۴ مهر ۲۹, چهارشنبه

کبوترِ پاک




محمد زهری
 کبوترِ پاک
(خرداد 1336)

با سپاس از
مسعود

·        مرا به خویش رها می کنی،
·        نمی دانی،
·        که رنجه از نفسِ ناشناسِ خویشتنم.

·        اگر دریچهٔ زنهارِ خویش نگشایی،
·        کسِ دگر نشناسد که
·        این غریب،
·        منم.

·        مرا ز خلوت آغوش تو،
·        گریزی نیست،
·        به هر کجا که گریزم،
·        حصارِ خانهٔ تو ست.

·        نوازش از دل بیمار من،
·        دریغ مدار،
·        دلم لبالب پیمان جاودانهٔ تو ست.

·        چه روز ها و
·        چه شب ها
·        که در شکست نیاز،
·        وجود خستهٔ من
·        در لهیب حسرت سوخت.

·        من از تو باز نگردم،
·        که چشم بیدارت،
·        به من حکایت شب های عاشقی آموخت.

·        گمان مدار که
·        بر خویشتن فریفته ام،
·        به هر دیار که باشم،
·        تو آشنای منی.

·        من آن شوم که
·        تو از روزگار می خواهی،
·        اگر چه راهِ درازی است،
·        پا به پای منی.

·        خراب باده اگر نیستم،
·        دریغی نیست،
·        که از شراب نگاه تو،
·        مست مستم من.

·        به هر چه از تو به جانم رسد،
·        نیندیشم،
·        که من ز خویش جدا هستم و
·        «تو» هستم من.

·        گذشته را به دمِ بادِ سرد دادم و باز،
·        چو آن کبوتر از هر گناهِ دل پاکم.

·        مرا به خویش رها، گر کنی،
·        گنه کاری،
·        که بی تو گر گلِ مهتاب هم شوم،
·        خاکم.

·        ترانه سازِ دلِ هیچ کس نخواهم شد،
·        که با زبان کسی،
·        گفت و گوی نتوانم.

·        برای تو ست که
·        می خوانم این همه آواز
·        اگر تو هم نپسندی،
·        خموش می مانم!

 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر