۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

بد قِمار


محمد زهری
بد قِمار
(سنندج - اردیبهشت ۱۳۳۵)  

ز  دست طالع بد می رویم شهر به شهر
چو بد قِمار که تغییر می دهد جا را
ملا اوجی

با سپاس از
مسعود

·        آه،
·         از این طالع دمسازم
·        آه.

·        دل من، باز
·        - در اینجا - تنگ است.

·        در سفر نیست، رهی سوی خلاص.
·        آسمان همه جا،
·         یک رنگ است.

·        گفته بودم که
·        چو بر بندم رخت،
·        بخت می ماند و من می گذرم،

·        رفتم و
·        رفتم و
·        آخر دیدم:
·        هم سیه بختم و
·        هم در به درم

·        در و دیوار،
·        دیاری است غریب،
·        همه بیگانهٔ پندار من است.

·        شوق دیدار کسی،
·         در من نیست.
·        نه کسی،
·        تشنه ی دیدار من است.

·        من در اینجا،
·        تو در آنجا هستی،
·        ولی انگار که در پیش تو ام.

·        این عجب نیست که دیدی دیری است،
·        که تو، بیگانه و
·        من، خویش تو ام.

·        کرده ام باز هوای تو،
·        ولی
·        من فراموش تو هستم دیگر.

·        پیش چشم تو
·        مرا،
·        قرب نبود،
·        وای از امروز که دورم ز نظر.

 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر