۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (188)


جمعبندی از
مسعود بهبودی


دولت ایالات متحده امریکا
سرکرده دول امپریالیستی است.

1
ولی دول امپریالیستی دیگر
علیرغم تفاوت ها و تضادهای فی مابین
بهتر از آن نیستند.

2
آلمان 15 سال دیگر
به قول رؤسای کنسرن ها (انحصارات امپریالیستی آلمان) 
به 800 هزار نیروی کار نیاز دارد تا به اعجاز اقتصادی نایل آید.

3
استقبال آلمان از آوارگان چه بسا تحصیلکرده سوری و عیرانی و غیره
بی دلیل نیست.

4
سیستم سرمایه داری
سیستم به هم پیوسته منسجمی است.

5
میان دول امپریالیستی مختلف
تقسیم کار بین المللی وجود دارد.

6
امپریالیسم فرانسه در امارات عربی خلیج
اکادمی نظامی دایر کرده است.

7
حمله بر لیبی
فقط توسط امریکا نبوده است.

8
خلبان های امارات عربی
آموزش دیده توسط امپریالیسم فرانسه
نیز در آن شرکت داشته اند.

این حرف ها چیه؟
گوشت مرغ و تخم مرغ
حاوی ارزش بیولوژیکی صد در صد است.
تنها نکته ای که قابل توجه است
وجود کلسترین در تخم مرغ است
(در کره هم هست)
همین و بس.

طبقه حاکمه انگل
برای تحمیل ایده ئولوژی خود به خلایق
 اینشتین را هم حتی آلت دست قرار می دهد.
این جفنگ نمی تواند از اینشتین از سر تا پا خردگرا باشد.
این جفنگ به ایراسیونالیسم (خردستیزی)  سرشته است.

یعنی در کشور عه «هورا»
قلقلک دهندگان میلیونرند؟

1
ضمنا خنداندن یتیمی درمان چه درد الیمی است؟

2
قاعده از دیرباز بر این است که
یتیم اگر نر باشد باید نانش داد و بعد مینش داد
تا به سینه فشارد و به زیر تانکی رود
تا از دید رهبر جماران، رهبر شود.

3
و یا قولش داد تا از مین زارها بگذرد و به بهشت برین رود.

4
یتیم اگر دختر باشد، باید دخترخوانده اش کرد و
پس از رسیدن به هفت ـ هشت سالگی عقدش کرد 
و کیف خر کرد.

انسان دوستان ایلام
البسه کهنه خود را بفروشند و جو بخرند
و جلوی کوسه ها و ددان و دیوان بریزند  
 بیچاره ها
ـ بر خلاف امیر المؤمنین معروف ـ
نان جو حتی گیر نمی آورند تا از گشنگی نجات یابند.
کوسه را با میرحسین دیده اند که در بهشت زهرا گدائی می کنند.

باران که در لطافت طبعش دریغ نیست
 در باغ لاله روید و در شوره زار، خس.


1
حزب توده
قبل از هر چیز
باید حزبی فلسفی شود
 تا بتواند حزب توده شود
در غیر این صورت
و دربهترین حالت
«حفظ دوده»
 خواهد شد.
فلسفه یعنی خرد اندیشنده.
دوده یعنی دودمان.


 پیری
ـ بر خلاف پندار بعضی ها ـ
گذار رنجبار از خطه خریت به خطه خرد است.
پیری نعمت بزرگی است.
ولی
این حقیت امر را 
ـ به قول پیران ـ
«عاقلان دانند.»

ممنون.
آره. حق با شما ست.

1
ولی میراث مادی و فکری گذشتگان بهتر است که نقد شود.

2
نفی دیالک تیکی شود:
تا جنبه های مثبت آن حفظ شوند و توسعه داده شوند
و جنبه های منفی آن حذف شوند.

3
ضرب المثل ها هم به همین سان.

4
ضعف ضرب المثل ها انتزاعیت آنها ست.

5
یعنی اول باید لباس مشخص درخوری برای شان پیدا کرد
تا بتوان شروع به نقد کرد.

6
ضمنا شکست، علل و دلایل عینی و ذهنی دارد.

7
شکست اما حتما نباید دال بر نادرستی خط (راه) و خط مشی (اندیشه، علم راه، راه شناسی) باشد.

8
شکست می تواند به دلیل تناسب منفی قوا در میدان رزم هم صورت گیرد.

9
شکست اسپارتاکوس که دال بر حقانیت سیستم برده داری روم نبوده است.

10
نابودی حزب کمونیست اندونزی با یک میلیون قربانی
که دال براشتباه بودن راه آن حزب نبوده است.
جنگ داخلی است.
اگر تناسب قوا به نفع خیر باشد، خیر پیروز می شود
اگر به نفع شر باشد، شر.

11
ولی در رابطه با پیگیری و شروع از نو
حق با شما ست:
در یکی از کوتاهقصه های محمود دولت آبادی جوان
مبارزی شعاری دارد:
«ما به قمارباز شباهت داریم.
اگر در دوری از بازی باختیم
باکی نیست.
از نو شروع به بازی می کنیم
تا برنده شویم.»
(نقل به مضمون)     

معنی تحت اللفظی انتزاع همین است که شما نوشته اید:
جدا کردن و دور انداختن

1
تجرید و یا انتزاع اما یک مفهوم و روند فکری است:

2
با حلاجی فکری بید و سرو و صنوبر و غیره مفهوم «درخت» در ذهن تشکیل می شود

3
مجرد و انتزاعی چیزی بسان مفهوم درخت است که فقط در کدوی کله آدمی وجود دارد.

4
در بیرون از کله بید و سرو  وصنوبر وجود دارند.

5
مثال:
پسر نوح با بدان بنشست
خاندان نوبتش گم شد

مفهوم «بد» انتزاعی است.

الف
اول باید به «بد» کذائی، جامه مشخص پوشاند
و بعد این ضرب المثل را درک و تحلیل کرد.

ب
منظور سعدی از بدان، می تواند افراد خوداندیش، آزاده، علمی اندیش و انقلابی هم باشد.
مسئله همینجا ست.

6
  با طناب ضرب المثل ها نمی توان به چاه عمیق زندگی
اندر شد و در چاه نماند و جان به جان آفرین نداد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر