۱۳۹۴ آبان ۹, شنبه

گزندِ گریز


محمد زهری
گزندِ گریز
(کرمانشاه - فروردین 1335)  

با سپاس از
مسعود

·        دلِ من
·        جایِ دیگری
·        بند است. 
·        با تو
·        ـ ای مهربان ـ
·         نمی جوشم.

·        در دلم یاد کس نمی گنجد.
·     هر چه جز او ست،   
·        شد فراموشم.

·        رنجه از من مشو که کار،
·        کار دل است،
·        کار دل،
·         کار نابسامانی است.

·        آه،
·        دیوانگی است، قصهٔ من.
·        دل بگردان،
·         که جای، جای تو نیست.

·        بی گناهی، تو و
·         نمی دانی:
·        عشق
·         با جان
·         چه می کند بیداد.

·        من
·        ـ که از دست رفته ام ـ
·        دانم.
·        دل پاکت اسیر عشق، مباد.

·        از گزندِ گریز من،
·        مخروش.
·        - به خدا -
·        نیش من،
·        شکرخند است.

·        باری،
·         از من،
·        نگاه مهر مخواه.

·        دل من
·        جای دیگری  
·        بند است.

 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر