۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

بهارِ تابستان


محمد زهری
بهارِ تابستان
(مرداد 1335)

با سپاس از
مسعود
·        بهار نیست،
·        ولی در خزان سینهٔ من،
·        جوانه می زند اینک گلِ بهارِ نصیب.

·        امیدِِ رفته
·        - که از خویش هم بریده، نشان -
·        به پای پنجره می آید از غروب غریب.

·        چه روزها،
·        که دلم،
·        در هوای او پر زد،
·        ولی غرور منَ اش،
·        در غبار کینه کشید.

·        رسیده ها همه بی رنگ بود
·        چون بیمار

·        امان خواب هم
·        ازِ یاد جاودانه
·        برید.

·        رها به دور زمان کرده بودمش،
·        اما،
·        رها نکرد مرا و
·        به راهِ مانده، کشاند.

·        رسید
·        - آن که دلم از گریز او می سوخت -
·        چه خوب آمد و
·        در من شکیبِ رفته،
·         نشاند.

·        نگاه او
·        - به زبان نوازش دل من -
·        شکست سایهٔ سنگین روز های دراز.

·        لبم،
·        به خنده ی شادی نشانِ خویش
·        شکفت
·        گرفت دستم و
·        بر خاک ریخت آب نیاز.

·        بهارِ من
·        - که گل و ارغوان نشانش نیست -
·        به گرمگاه (ظهر)  بر آمد میان سینهٔ من.

·        مرا ز رنج تهی کرد و
·        پر ز عشرت کرد.
·        سترد آینه را از غبار کینهٔ من

·        کنون منم
·        که در این سرزمین بی همراه
·        قرین (همدم)  خویش
·        - ز دلخواه -
·        همرهی دارم

·        نگاهِ تشنهٔ اندوهِ تلخِ حسرتِ پیر
·        نمی رسد به تماشای بختِ بیدارم

 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر