۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

شعری از نصرت رحمانی (5)


نصرت رحمانی
(۱۳۰۸ -  ۱۳۷۹)


من آبروی عشقم


·        ليلي
·        چشمت خراج سلطنت شب را
·        از شاعران شرق
·        طلب مي ‌كند

·        من آبروی عشقم
·        هشدار، به خاك نريزی
·        پركن پياله را
·        آرام ‌تر بخوان
·        آواز فاصله‌ هاي نگاه را
·        در باغكوچه‌هاي فرصت و ميعاد

·        بگشای بند موی و بيفشان
·        شب را ميان شب
·        با من بدار حوصله، اما نه با عتاب.
·        رمز شبان درد، شعر من است

·        گفتي: 
·        «گل در ميان دستت مي‌ پژمرد»

·        گفتم:
·        «خواب
·        در چشم‌هاي مان به شهادت رسيده است.»

·        گفتي كه
·        خوب‌ تريني،
·        آری، خوبم !
·        آرامگاه حافظم
·        شعر ترم
·        تاج سه ترک عرفانم
·        درويشم،
·        خاكم !
·        آينه ‌دار رابطه ‌ام، بنشين
·        بنشين، كنار حادثه، بنشين
·        ياد مرا به خاطره بسپار
·        اما
·        نام مرا ،
·        بر لب مبند كه مسموم مي ‌شوی
·        من داغ ديده ‌ام،
·        ليلی

·        از جای پای تو
·        بر آستانه ‌ی درگاه خوابگاه
·        بر آستان درگاه
·        بوي فرار مي ‌آيد

·        آتش مزن به سينه ‌ي بستر
·        با عطر پيكر برهنه‌ ي سبزت
·        بنشين
·        بانوی بانوان شب و شعر
·        خانم

·        ليلی
·        كليد شهر در سينه ‌بند تو ست
·        آغوش باز كن
·        دست مرا بگير
·        از چارراه خواب گذر كن
·        بگذار بگذريم ز اين خيل خفتگان

·        دست مرا بگير تا بسرايم :
·        «در دست ‌هاي من
·        بال كبوتري است.»

·        ليلی
·        من آبروي عشقم
·        هشدار، تا به خاك نريزي
·        من پاسدار حرمت دردم

·        ـ چشمت خراج مي‌طلبد؟

·        آنك خراج :
·        ليلی
·        وقتی كه پاک مي ‌كنی خط چشمت را
·        ديوارهای اين شب سنگين را
·        درهم شكسته، آه، كه بيداد مي ‌كني

·        وقتی كه پاک مي ‌كنی خط چشمت را
·        در باغ‌ های سبز تنت، شب را
·        آزاد می ‌كنی

·        ليلی
·        بی‌مرز باش
·        ديوار را، ‌ويران كن
·        خط را به حال خويش رها كن
·        بی‌ خط و خال باش
·        با من بيا، هميشه‌ترين باش !

·        باريد شب
·        بارش سيل اشك‌ها، شكست
·        خط سياه دايره ‌ي شب را !

·        خط پاک شد
·        گل در ميان دستم پرپر زد و فسرد
·        در هم دويد، خط
·        ويران شد !

·        ليلي
·        بي ‌مرز عشقبازی كن
·        بی خط و خال باش
·        با من بيا كه خوب ‌ترينم
·        با من كه آبروی عشقم
·        با من كه شعرم، شعرم، شعرم !

·        وای،
·        در من وضو بگير
·        سجاده ‌ام، بايست كنارم
·        رو كن به من كه قبله‌ ي عشاق ‌ام
·        آنگه نماز را
·        با بوسه ‌اي بلند، قامت ببند

·        ليلی
·        با من بودن خوب است
·        من مي ‌سرايمت  

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر