۱۳۹۹ شهریور ۲۱, جمعه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۰۳)

جمعبندی

از
مسعود بهبودی
 
نقدی بر زنتصویر زدایی از کتب درسی طویله

۱
این احتمالا نقدی مصور بر جهالت اجامر دارالمجانین جماران است.

۲
ولی در هر صورت
به قول مش مارکس
رضی الله عنه
«شعور حاکم در هر جامعه = شعور طبقه حاکمه.»

۳
کسانی که مخالف زن ستیزی در فرم های گوناگون اند
اگر ریگی در کفش ندارند
باید
بدانند که شعور
طبقاتی است
و
شعور منعکس در فرمهای زن ستیزی و خردستیزی و توده ستیزی و سنتگرایی و شهادت طلبی و غیره
نه شعور مذهبی
بلکه شعور طبقه حاکمه است
که
تفسیر معین مفیدی از مذهب عرضه می دارد.

۴
این بدان معنی است
که
مبارزه
اگر بخواهد عوامفریبانه نباشد
باید
مبارزه بر ضد طبقه حاکمه باشد

۵
یعنی
دست به ریشه برد
و
فرماسیون اقتصادی طویله را
سیستم سرمایه داری را
آماج قرار دهد و نه این آخوند با عمامه و آن آخوند بی عمامه را

۶
ضمنا
شعور دیگری را
در مقابل شعور حاکم
تبلیغ کند
و
نه
با تسلیحات همان شعور به جنگ زرگری با همان شعور
خطر کند.
 
 
درنگی در معمای کرونا

۱
شادی بخش اینه که بهبود یافته اید.

۲
کرونا شده معما.

۳
همه علمای جهان
از امام طویله تا امام ارامنه
از ترامپ علیل تا تارتان برازیل
از عردوغان تا پویتن و عربان
شب و روز
در تفکر و تفحص و تأمل اند
و هنوز از کرونا سر در نیاورده اند.

۴
کرونا بزرگ ترین نعمت الهی برای رسانه های عوامفریب همگانی بوده است.

۵
چون مسئله اصلی رسانه ها
پیدا کردن موضوعی مهیج برای سر گرم کردن خلایق گیج بوده است

۶
اکنون حداقل ۱۰ ساعت در روز راجع به کرونا عخبار ضد و نقیض منتشر می کنند و کیف خر می کنند.
 
درنگی در معیارها، کعبه ها و ایدئال ها در جامعه بشری

حریف
 
آیا ایده ئولوژی و شعور حاکم بر جامعه
توده را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟

۱
برای پیدا کردن پاسخ به این پرسش
باید پرسید:
خدا
در
تحلیل نهایی
چیست
که
این چنین پرستیده می شود؟

۲
خدا
در
تحلیل نهایی
طبقه ـ حاکمه خدا ست.

۳
خدا
یک مفهوم است
به همان سان که
درخت
مفهومی است.

۴
مفهوم بیولوژیکی درخت
از تجرید سرو و صنوبر و ... تشکیل یافته است.

۵
مفهوم فقهی خدا
بسان مفهوم درخت
فی نفسه
فقط در ذهن ما
وجود دارد
و
نه
در خارج از ذهن ما.

۶
سؤال برای ما همیشه این بود که
اگر سرو و صنوبر ...
ذات و اصل مفهوم درخت اند
ذات و اصل مفهوم خدا چیست و یا کیست؟

۶
دیالک تیک عکس و اصل (ذات)
مثلا دیالک تیک مفهوم درخت و سرو و صنوبر ...
را مدیون شاعر ارجمندی به نام محمد زهری هستیم.

۷
مفهوم خدا
نتیجه تجرید اعضای طبقه حاکمه است:
همانطور که اگر
مفهوم درخت را تعمیم دهیم به سرو وصنوبر و ... می رسیم
به
همان سان هم
اگر مفهوم خدا را تعمیم دهیم
به
اعضای طبقات حاکمه در مقیاس تمام ارضی می رسیم:
در طویله جماران
به
تجار بازار
بانکداران
و
سرمایه داران دیگر در رشته های مختلف صنعتی و کشاورزی و دامداری و منابع زیرزمینی و نمایندگان سیاسی و فکری و فرهنگی و نظامی و غیره آنها می رسیم.

۸
مفاهیمی از قبیل مثلا آیة الله
و
یا ظل الله
برای شیخ و شاه
حقیقی اند و نه خرافی.

۹
آیة الله روح الله، سید علی و یا تمساح یزدی و جنتی جذامی و ...
واقعا
نمایندگان و نشانه های طبقه حاکمه خدا
هستند.

۱۰
الهیت (خداوارگی) اعضای طبقات حاکمه
آنها را به غایت محبوب (به قول فرنگی ها، سکسی) می سازد.
همه عاشق بی قرار آنها می شوند.
اینکه میتراهای ماهرو عاشق نجفی های پیر و پاتال می شوند
به همین دلیل است.
وگرنه قحط مرد که نیست.

هر زن اکبیری از طبقه حاکمه
پس از عنگلاب اسلامی صدها خواستگار داشته است.

اعضای هیئت حاکمه در طویله جماران
قوم و خویشند.
یکی داماد دیگری است و یکی دیگر عروس او و یا داماد برادر او و خواهر او ست.

۱۱
دیدیم به چشم خویشتن:
پس از پیروزی عنگلاب اسلامی
همه
از خرد تا کلان
یکشبه مذهبی شدند.

۱۲
در روسیه
بلشویک شده بودند.

۱۳
لنین علنا هشدار می داد:
بلشویک شدن این جماعت به خاطر سکسی شدن پرولتاریا (طبقه حاکمه) است.

۱۴
با سکسی شدن طبقات حاکمه
شعور و ایده ئولوژی حاکم (یعنی شعور و ایده ئولوژی طبقات حاکمه)
هم
سکسی می شود.

۱۵
اکنون سالانه میلیون ها نفر
از
طویله جماران
برای زیارت قبور ائمه به عراق می روند و چه بسا پس از انفجار بمب
هر تکه اندام شان به گوشه ای از بهشت می افتد.
کسب و کار حوریان و غلمانان قرطی برشت
شده
پازل سازی از تکه های اندام ایرانی جماعت.

۱۶
قبلا که ایرانی جماعت
اینقدر خر نبوده اند.

۱۷
حتی اوپوزیسیون جماران
اینهمه دختران و زنان مبارز و زندانی و شهید
شیفته سینه چاک شعور و ایده ئولوژی طبقه حاکمه امپریالیستی اند که در مقیاس جهانی سکسی است.

۱۸
یعنی
به لحاظ ماهیت طبقاتی
فرقی با اجامر و طرفداران جماران ندارند .

۱۹
مثالی از خارج از طویله جماران:
مثلث زنانه اوپوزیسیون بلاروس
قرطی اند
عنقلابی اند
و
نه انقلابی

 
درنگی در ترقی ترقه وار در طویله جماران

۱
حریفه کوچولو
از مدل های صنایع مد و ...
تقلید کرده است.

۲
این یعنی
ترقی در بلوچستان و کلا در جمارانستان.

۳
هنر خلایق
از خرد تا کلان
در طویله
تقلید طوطی وش از غرب امپریالیستی
ضمن مرگ بر امریکا عرعر کردن
است.

۴
به کجای این طویله می توان آویخت پالان را؟
 
درنگی دیگر در مفاهیم فلسفی مهم شعور و ایده ئولوژی

الف

۱
اعضای طبقات اجتماعی مختلف در هر جامعه
ایده ئولوژی طبقاتی خاص خود را دارند.

۲
مثال:
ایده ئولوژی فئودال و فئودال زاده با ایده ئولوژی رعیت و رعیت زاده
در جامعه فئودالی
دو چیز مطلقا متفاوت و متضادند.

۳
خدا
رسول اکرم
امام زمان
در ایده ئولوژی رعایا
طرفدار توده زحمتکش اند.
 
۴
همین خدا و پیامبر و امام زمان
در ایده ئولوژی اشرافیت فئودال و روحانی
درست بر عکس
طرفدار اغنیا هستند

۵
به قول علم الهدی و لشاخر (لاشخورهای) دیگر
شام خامنه ای را جبرئیل هر شب شخصا می آورد.

۶
به چشم خود دیده اند.

۷
به قول تمساح یزدی
سید علی هر دو هفته یکبار به آسمان هفتم می پرد و با امام زمان و خضر و الیاس
جلسه مشورتی دو هفتگی دارد
و رهنمود می گیرد.
یعنی خدا و امام زمان و غیره طرفدار سید علی و یا طبقه حاکمه اند.

۸
منشاء ثروت در ایده ئولوژی فئودالی
اصلا الهی است.

۹
به قول خواجه شیراز:
روزی مقدر است.

آنکه گنج و رفاه و عزت و لذت را به اغنیا داده
همان کس کنج قناعت و ذلت را به فقرا داده است.

۱۰
در ایده ئولوژی سعدی
جهان
باغ میوه است:
خدا قباله بوستان را به طبقه حاکمه (خوانین و سلاطین فئودالی و بزرگان طویله طبقاتی) داده است.
رعیت
توده زحمتکش
باغبان است و میوه خدادادی را می چیند و به دربار و خرگاه می برد.

۱۱
این خرافه ایده ئولوژیکی
را
حتی کودکان شیرخوار باغبانان و رعایا
نمی پذیرند.

ب
شعور موجود در جامعه
شعور طبقه ی حاکمه ست.
حریف

۱
بعید است که ما چنین ادعایی کرده باشیم.

۲
به نظر مارکس و ضمنا به نظر ما
شعور حاکم (و نه شعور موجود) در جامعه
شعور طبقه ی حاکمه ست.

۳
شعور موجود در جامعه
هم
بسان ایده ئولوژی
طبقاتی است.

۴
برای اینکه
انعکاس واقعیت عینی از صافی های (فیلترهای) طبقاتی عبور می کند

۵
به همین دلیل مارکسیسم برای اعضای طبقات اجتماعی غیر پرولتری
(حتی اگر دبیر اول ح. ک. باشند)
اصلا قابل فهم نیست
چه رسد به اینکه قابل قبول باشد

۶
منافع طبقاتی یکی از مهم ترین مفاهیم ماتریالیسم تاریخی و جامعه شناسی مارکسیستی است.

مراجعه کنید به منافع

۸
منافع طبقاتی علامه ترین علامه ها را کر و کور و لال و خر می کند.

۹
ایده ئولوژی حاکم و مسلط (و نه ایده ئولوژی موجود) در جامعه
هم
ایده ئولوژی طبقه ی حاکمه ست.
 
۱۰
حدیث نبوی زیر
انعکاس همین حقیقت امر مارکسیستی است:
الناس علی دین ملوکهم
ایده ئولوژی توده
ایده ئولوژی طبقه حاکمه است
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر