۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۵۸)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 

آره.

۱
خرد به لیاقت معرفتی آدمی ایمان دارد.

۲
خرد (فلسفه)
خود
اسباب و ساز و کار شناخت واقعیت عینی است.

۳
خردگرایی
پیش شرط غلبه بر اسرار کذایی است.

۴
برای خردگرایان
هر قفلی گشودنی است.

۵
فقط
باید کلید درخور آن را پیدا کرد و یا تهیه و تولید کرد
 
 
 
 
اشاره به چند نکته نا قابل:

۱
اولا
عمر شهریار بیهوده نگذشته است.

۲
عمر کسی
قاعدتا
بیهوده می گذرد که میراث مادی و فکری و هنری و غیره
از او باقی نماند.

۳
شهریار سراینده حیدر بابایه سلام است که ارزش هنری، ادبی، فکری و اخلاقی و هومانیستی (بشردوستی ـ فئودالی) چشمگیری دارد.

۴
ما
بخشی از اشعار حیدر بابایه سلام را تحلیل و منشتر کرده ایم.

۵
این میراث شهریار
هم به لحاظ فرم و ساختار شعری و هم به لحاظ انعکاس روحیات و ارزش های مترقی و هومان (انسانی) آذری
نمونه وار و بی نظیر است.

۶
یکی از دلایل این تصور شهریار
مبنی بر
بیهوده گذشتن عمر خود
شیره کشی شهریار بوده است.

۷
اعتیاد از هر نوع
جسم و روح و روان آدمی
را
تخریب می کند.

۸
دلایل و علل مختلف شیوع اعتیاد به مواد مخدر
در هر جامعه
اما باید کشف شوند
و راه حلی برای غلبه بر آن دلایل و علل
اندیشیده شود.
 

دولت راستگرای اطریش
متشکل از حزب محافظه کار و حزب فاشیستی اف پ او است
  حمله بر دستاوردهای توده
را
آغاز کرد.
 
۱
شبح لاشخوریسم
در
جهان معاصر
در گشت و گذار است.

۲
خواب خرد
در طویله بحران عمومی سرمایه داری
به
 زایش هیولا
 می انجامد.
 
 
در
 مدرسە اسلام آباد ارومیە 
موی دانش آموزان دختر
بە بهانە رعایت نکردن حجاب 
 قیچی 
می شود.
 
اندکی اندر باره سکه دو رویه تظاهر و تقوا

۱
این نشانه فرمالیسم است.

۲
این
فرمی از تزویر و تظاهر و ریا ست:

الف
از سویی
جامعه را
عملا
به
جنده خانه
مبدل می کنند
و
برای زوار حرم امامان
حرمسرا باز می کنند

ب
از سوی دیگر
از حجاب دفاع سرسختانه به عمل می آورند
اندکی اندر باب دیالک تیک عصیان و انقلاب

۱
اولا مطمئن نباش که کسی تو را و یا حتی مادر و پدر خود را دوست بدارد.

۲
خودخواهی
(اگوئیسم)
خصلتی بنیادی است.

۳
در عصر توحش مدرن
حتی خودخواهی حکم کیمیا دارد.

۴
خودخواهی در عصر حاضر
صفتی انقلابی است.

۵
چرا خودخواهی اکنون حکم کیمیا دارد؟

۶
اکنون بشریت در دوره توحش مدرن
با
خودستیزی
سروکار دارد.

۷
اعضای جامعه بشری
به دلایل مطلقا متضاد
بمب متحرک می شوند

۸
مقوله رقیب رایج در قرون وسطی
اکنون
بادی گارد
نامیده می شود.

۹
ورزیده ترین و خوش تیپ ترین آدم ها
برای حراست از لاشخوری
خویشتن را سپر فشنگ و تفنگ و خدنگ می سازند.

۱۰
ثانیا عصیان نتیجه غیاب شعور تئوریکی (نظری) است.

۱۱
عصیان
از مفاهیم فئودالی است
که
در اوپرای کوراوغلی نیز بکرات نشخوار می شود.

۱۲
عصیان پدیده ای خودپو ست .

۱۳
خودپویی ضد دیالک تیکی آگاهی است.
مراجعه کنید به دیالک تیک خودپویی و آگاهی

۱۴
لنین مبارزه بر ضد خودپویی را
در جنبش کارگری
الزامی می داند.

۱۵
خودپویی ( و عصیان به مثابه فرمی از خودپویی)
نتیجه تلنبار خشم در پی تحمل مسکوت ستم است.

۱۶
عصیان انفجار روانی خشم و نارضایتی است.

۱۷
شناخت تئوریکی
به عوض عصیان
انقلاب را برنامه ریزی می کند.

۱۸
انقلاب
راه حل رادیکال و ریشه ای است.

۱۹
حل تضادهای اصلی هر جامعه
ضمنا
به معنی از بین بردن
علل نارضایتی و خشم و عصیان است.

۲۰
رادیکال بودن
یعنی
دست به ریشه بردن
 
 
اندکی اندر باب داد و ستد جوایز طبقه حاکمه

چرا جورج برنارد شاو جايزه ادبی نوبل را نپذيرفت ؟
۱۸نوامبر 1۱۹۲۶ برنارد شاو
رسماً اعلام کرد كه جايزه ادبی نوبل ۱۹۲۵ را كه به داستان او تعلق گرفته بود
نمی پذيرد
زیرا اين پول از فروش مواد منفجره بدست می‌آيد كه در كارخانه‌ های مهندس نوبل توليد مي شود.
بيشتر اين مواد در كشتار مردم بكار میرود و یک انسان چنين پولی را دريافت نمي كند. انسان پول آلوده و ناپاک را نبايد هزينه زندگی کند. 


ویوا برنارد شاو

۱
ایکاش مسئله فقط همین بود:
خونالود بودن دلارهای نوبل

۲
برنادر شاو
نمی داند
ولی سگ ها که ترک خزیت کرده اند، می دانند.

۳
طبقه حاکمه
جوایز متنوع خود را
قاعدتا
فقط به شرطی به کسی و یا آثار کسی میدهد
که
آب به آسیابش ریخته باشد.

۴
به همین دلیل
حتی جایزه گرفتن شخصیت های توده ای از قبیل نرودا
زیر علامت سؤال است.

۵
اگر آثار مربوطه تحلیل شوند،
دلیل دریافت جایزه روشن می شود.

۶
گاهی جایزه دادن به حریفی
به معنی خواباندن او در آب نمک است.
پاول
لخ والسا

۷
گاهی برای تخریب سیستمی و یا جناحی از طبقه حاکمه در کشور مربوطه است.
سولژنیتسن

۸
تنها چیزی که سگ ها در موردش تردید ندارند
این است که بورژوازی و اشرافیت فئودال و روحانی
صناری
بدون دلیل کافی
به احدی نمی دهند.
 
 
اندکی اندر باب تفاوت خران و سگان

کفشی که اندازه پای یک نفر است، به پای فردی دیگر، فشار می آورد
هیچ دستور العمل خاصی، برای زندگی کردن وجود ندارد
که مناسب همه موقعیت ها باشد.

ارنست یونگ

۱
لنگه کفش چه ربطی به دستور العمل خاص زندگی دارد؟

۲
منظور از دستور العمل خاص برای زندگی چیست؟

۳
ضمنا
لامصب
وقتی می گویی «دستور العمل خاص»
مهر خاصیت (خاص بودن) بر پیشانی اش می کوبی

۴
چگونه می تواند چیزی خاص
متناسب با همه موقیعت ها باشد؟

۴
اصلا
حرف دهن خودت را می فهمی؟

۵
علاوه بر این
هر خاصی
همزمان و ناگزیر با عامی همراه است.

۶
اصلا می دانی مفهوم خاص به چه معنی است؟

۷
مثال:
مفهوم درخت
یک چیز فکری عامی است.

۸
مفهوم درخت نسبت به سرو (درخت خاص)
عام است.

۹
اما همان مفهوم درخت
نسبت به مفهوم
نبات (خزه ها و جلبک ها و گیاهان و درختان)
خاص است.

۱۰
دستور العمل زندگی هم جز این نیست.

۱۱
جامعه که طویله نیست تا فاقد دستورالعمل خاص و عام باشد.

۱۲
مثال
سکس با همسر خود
بنا بر اتیک (اخلاق) جامعه بشری
مجاز و مشروع است.

۱۳
اما
همان سکس
با خواهر و مادر و دختر خود بنا بر اتیک جامعه بشری
ممنوع، مخرب، منفی و مضر است.

۱۴
می بینی
سگ ها
چه شامه ای دارند و چگونه من ـ زور علمای اخلاق ستیز طبقه حاکمه را بو می برند و خر نمی شوند؟
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر