پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
امیر حسین آریان پور
آموزش
ادامه
۵۰
· به همین دلیل، کلیه طرح
های آموزشی پیشرفت طلب که طرفدار شکوفایی استعدادها، لیاقت ها و مهارت های همه
انسان ها بودند، می بایستی در تضاد با سیستم آموزشی موجود و مکانیسم های آن قرار
گیرند.
۵۱
· مبارزه در راه آموزش همه
جانبه و عالیه و مبارزه در راه از بین بردن امتیازات آموزشی حاکم، جزء جدایی
ناپذیر مبارزه طبقاتی طبقه کارگر بوده است.
۵۲
· با پایان بخشیدن بر مالکیت
خصوصی بر وسایل تولید به مثابه پایه (زیربنای) اقتصادی امتیازات آموزشی، راه به
سوی تحقق همه جانبه یک ایدئال هومانیتسی قدیم هموار گشت.
۵۳
· سیستم سوسیالیستی آموزش
آلمان دموکراتیک تجسم (جسمیت یابی) وحدت گرایش هومانیستی آموزشی ماضی با الزامات
اکنون و آینده سوسیالیستی است.
۵۴
· دانش در آلمان دموکراتیک
به قدرت خلق بدل شده است.
۵۵
·
قدرت دموکراتیکی خلق در آلمان دموکراتیک از آن خود کردن
دانش را برای همه اعضای جامعه تضمین می کند.
۵۶
· آموزش وسیله و هدف برای
تحول سوسیالیستی واقعیت، برای توسعه سیستم
اقتصادی و برای تشکیل سیستم اجتماعی سوسیالیسم توسعه یافته است.
۵۷
·
آموزش در آلمان دموکراتیک به حق و تکلیف هر عضو جامعه مبدل
شده است.
۵۸
·
در قانون اساسی آلمان دموکراتیک، ماده ۲۵، می خوانیم:
·
«هر عضو جامعه از حق برابر بر آموزش، برخوردار است.
·
در اماکن آموزشی به روی تک تک اعضای جامعه باز است.
· سیستم آموزشی یکپارچه برای
هر کدام از اعضای جامعه تربیت، آموزش (تحصیل) و ادامه تحصیل سوسیالیستی مستمر را
تضمین می کند.»
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر