تحلیلی از
مسعود بهبودی
مسعود بهبودی
هرا
(یونو)
الهه آسمان ها و ملکه ایزدان المپ
هرا
دختر بزرگ کرونوس و رئا از تیتان ها
خواهر و همسر زئوس ـ ایزد ایزدان ـ
خواهر و همسر زئوس ـ ایزد ایزدان ـ
۱
هرا
هم همسر زئوس است و هم همشیره او.
۲
این بدان معنی است که نیاکان ما
با اعضای خانواده خود هم
ازدواج می کردند.
۳
این رسم و روال
در دربار های سلطنتی ایران قدیم هم رواج داشته است.
۴
مفهوم ازدواج با همشیره
هم از جامعه در آیینه آسمان اولمپ منعکس شده است.
هرا
از برادرش صاحب فرزندانی به اسامی زیر شده بود:
آرس خدای جنگ
هبه
الهه جوانی
الهه جوانی
هفائستوس
ایزد آتش و آهنگری
ایزد آتش و آهنگری
ایلی ثیا
الههٔ وضع حمل
۱
این بدان معنی است که
مفاهیم جنگ و جوانی
و
حرف (حرفه های) آتش افروزی، نگهبانی از آتش فروزان، آهنگری و قابلگی
نیز در آیینه آسمان منعکس شده اند و در هیئت الهه ای و ایزدی تجسم یافته اند.
هرا
عمدتاً به عنوان الهه ازدواج و زایش پرستش می شد.
زنی سختگیر و بسیار حسود بود
عمدتاً به عنوان الهه ازدواج و زایش پرستش می شد.
زنی سختگیر و بسیار حسود بود
و
معشوقه های زئوس را به شدت آزار می داد.
معشوقه های زئوس را به شدت آزار می داد.
۱
این حاکی از این است که
مفاهیم ازدواج و زایش و حتی حسادت
در آیینه آسمان منعکس شده اند و در ایزدبانو تجسم یافته اند.
۲
خصایل و خصوصیات خدایان اولمپ
همان خصایل و خصوصیات زمینیان است.
حسادت میان ایزد بانوان نیز
انعکاس آسمانی حسادت میان بانوان زمینی است.
۳
حسادت میان زنان و منشاء آن اما چیست؟
۴
در جهان جانوران
میان نران
حسادت شدیدی
وجود دارد که
به صورت رقابت نمودار می گردد.
۵
جانوران نر برای انتقال ژن های خاص خود و تکثیر نوع خود
به
رقابت خشن و خونین
با یکدیگر مبادرت می ورزند.
۶
این حسادت (رقابت) میان نران
از طبیعت اول به طبیعت دوم (جامعه)
هم منتقل شده است.
۷
این یکی از ترفند های طبیعت ـ خدا
برای توسعه مطلوب ترین انواع و تضمین
آنها ست:
سالم ترین و قوی ترین نر
مجاز به جفتگیری با جانوران ماده می شود.
۸
بر این حسادت (رقابت) طبیعی میان نران
در جامعه بشری
حسادت (رقابت) زنان هم مزید می شود.
۹
بدین طریق
توسعه مطلوب نوع و تضمین آن
دوچندان
می گردد:
هم میان مردان آتش حسادت (رقابت) شعله ور می شود و هم میان زنان.
۱۰
به همین دلیل است که نوع بشری
روز به روز زیبا تر می گردد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر