۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۶, شنبه

وحدت و مبارزه خدایان سه گانه (۱۰)


تحلیلی از 
مسعود بهبودی
 
 
هرا
(یونو)
الهه آسمان‌ ها و ملکه ایزدان المپ 
  
هرا  دختر بزرگ کرونوس و رئا از تیتان‌ ها
 خواهر و همسر زئوس
ـ ایزد ایزدان ـ
 
۱
هرا
هم همسر زئوس است و هم همشیره او.
 
۲
این بدان معنی است که نیاکان ما
با اعضای خانواده خود هم
ازدواج می کردند.
 
۳
این رسم و روال 
در دربار های سلطنتی ایران قدیم هم رواج داشته است.
 
۴
مفهوم ازدواج با همشیره
هم از جامعه در آیینه آسمان اولمپ منعکس شده است.


  هرا
 از 
برادرش  صاحب فرزندانی به اسامی زیر شده بود:
 
 
 آرس 
خدای جنگ
 
 
هبه
 الهه جوانی
 
 
هفائستوس
 ایزد آتش و آهنگری
 
    
ایلی‌ ثیا  الههٔ وضع حمل 

۱
این بدان معنی است که 
مفاهیم جنگ و جوانی 
و 
حرف (حرفه های) آتش افروزی، نگهبانی از آتش فروزان، آهنگری و قابلگی
نیز در آیینه آسمان منعکس شده اند و در هیئت الهه ای و ایزدی تجسم یافته اند.
 
  هرا
 عمدتاً به عنوان الهه ازدواج و زایش پرستش می‌ شد.
  زنی سختگیر و بسیار حسود بود 
و
  معشوقه های زئوس را به شدت آزار می‌ داد. 
 
۱
این حاکی از این است که 
مفاهیم ازدواج و زایش و حتی حسادت 
در آیینه آسمان منعکس شده اند و در ایزدبانو تجسم یافته اند.
 
۲
خصایل و خصوصیات خدایان اولمپ
همان خصایل و خصوصیات زمینیان است.
حسادت میان ایزد بانوان نیز 
انعکاس آسمانی حسادت میان بانوان زمینی است.
 
۳
حسادت میان زنان و منشاء آن اما چیست؟

۴
 در جهان جانوران
میان نران 
حسادت شدیدی
  وجود دارد که 
به صورت رقابت نمودار می گردد.

۵
جانوران نر برای انتقال ژن های خاص خود و تکثیر نوع خود
به
 رقابت خشن و خونین 
با یکدیگر مبادرت می ورزند.

۶
این حسادت (رقابت) میان نران 
 از طبیعت اول به طبیعت دوم (جامعه)
هم منتقل شده است.
 
۷
این یکی از ترفند های طبیعت ـ خدا
 برای توسعه مطلوب ترین انواع و تضمین 
آنها ست:
سالم ترین و قوی ترین نر 
مجاز به جفتگیری با جانوران ماده می شود.
 
۸
بر این حسادت (رقابت) طبیعی  میان نران
در جامعه بشری
حسادت (رقابت)  زنان هم مزید می شود.
 
۹
بدین طریق
توسعه مطلوب نوع و تضمین آن
دوچندان 
می گردد:
هم میان مردان آتش حسادت (رقابت) شعله ور می شود و هم میان زنان.
 
۱۰
به همین دلیل است که نوع بشری
روز به روز زیبا تر می گردد.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر