۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

هماندیشی با برزویه طبیب (2)


چرخش به راست در سیاست ایران
گفتگوی اخبار روز با ف. تابان پیرامون انتخابات و نتایج آن
سرچشمه:  
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com

تحلیلی از یدالله سلطان پور  

 برزویه طبیب
اگر یک فعال سیاسی هستید و در پی تغییر، اینکه چه کسی را رد صلاحیت کردند و یا تایید نمودند، مسئله ای فرعی است.

·       برزویه طبیب در این رهنمود خویش، چشم و گوش و دست و پای فعال سیاسی کذائی را می بندند و به شط خروشان زندگی می اندازند:
·       بزعم اطبا، فعال سیاسی شدن همان و بی خیال پدیده ها و روندهای اوبژکتیف و سوبژکتیف خرد و کلان اجتماعی شدن همان.
·       اینکه طبقه حاکمه ملی و بین المللی چه بازی ها در صحنه و پشت صحنه انجام می دهد، مسئله ای فرعی است و فرعی بزعم اطبا بدان معنی است که برای فعال سیاسی پشیزی نمی ارزد.
·       اما چرا و به چه دلیل؟

برزویه طبیب
بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی

·       دلیل برزویه طبیب بر فرعی بودن بازی ها از این قرار است:
·       چون بالادستی ها می خواهند به هر نحوی از انحاء حکومت کنند، پس میان احمدی نژاد، خاتمی و روحانی فرقی وجود ندارد.

·       این اما به چه معنی است؟

1

·       این اولا بدان معنی است که بزعم اطبا، طبقه حاکمه چیزی یکدست و فارغ از تضادهای درونی است.

2


·       این ثانیا بدان معنی است که اطبا کمترین آشنائی با طبقات اجتماعی ندارند.
·       و در این زمینه حتی از  شیخ شیراز قرن ها   عقبتر مانده اند:
·       چون او بخوبی می دانست که «ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه (دو عضو طبقه حاکمه فئودالی) در اقلیمی نگنجند.»

·       تضاد درونی طبقات اجتماعی از این قرار است.
·       طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقات حاکمه ای که مومیائی شده اند.
·       البته اطبا تقصیر ندارند.
·       چون تضادهای درونی، تضادهای ماهوی و عینی اند و برای کشف و شناخت آنها باید به تسلیحات تئوری انقلابی مسلح بود.
·       در «فتنه» سال 88 همین پدیده را حتی جماعت کور و کودن و الکن و کر دیدند و در بلندترین مناره های رسانه ای بر زبان راندند:
·       حصر عالی ترین مقامات هیئت حاکمه، افشا و رسواسازی علنی و بی پرده و بی رحمانه یکدیگر که جای خود دارد، حتی دخترکان یکدیگر را در برگشت از مدرسه و دانشکده به خانه مورد تجاوز جنسی قرار دادند.
·       در مقیاس بین المللی هم در همین چند سال اخیر کلی مثال روشن وجود دارد:

الف

·       جنگ جهانی اول چیزی جز تجسم تضاد درونی طبقه حاکمه نبوده است.

ب

·       از عرصه بدر راندن امپراطوری بریتانیا و فرانسه بوسیله امپراطوری تازه نفس امریکا در ایران و مصر و خیلی جاهای دیگر حاکی از همین تضاد درونی است.

3

 بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی

·       این ثالثا بدان معنی است که اطبا صحنه جامعه را با صفحه شطرنج عوضی می گیرند.
·       و گرنه فعالان سیاسی طبقه حاکمه را با مهره های جامد و بی جان و بی طرف شطرنج عوضی نمی گرفتند و میان آنها علامت تساوی نمی گذاشتند.

4

·       این رابعا بدان معنی است که اطبا دیالک تیک داخلی و خارجی را بکلی فراموش می کنند و نمی دانند که طبقه حاکمه بین المللی هم منافعی دارد و میلیون ها دلار صرف تحلیل تضادهای درونی طبقه حاکمه ملی همه کشورها می کند.
·       طبقه حاکمه بین المللی علیرغم ماهیت واحد لاشخورهای مختلف متعلق به طبقه حاکمه ملی، با برخی از  آنها اشتراک و یا اختلاف منافع تاکتیکی و استراتژیکی جدی دارد.

5

·       به همین دلیل است که فعالان سیاسی ملی، قبل از باز کردن دهن خود به دهن طبقه حاکمه بین المللی  گوش می سپارند.
·       به همین دلیل است که بی بی سی و سی ان ان و  دویچه وله برنامه رسانه ای به زبان اطبا هم دایر کرده اند و کلی دلار و یورو در این زمینه سرمایه گذاری و  خرج کرده اند.
·       فعال سیاسی که نمی تواند چشم و گوش بسته به راه افتد و سر و صورت به در و دیوار زند.

6
بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی

·       این سادسا بدان معنی است که اطبا میان تازیانه و هویج فرقی نمی بینند.
·       تازیانه اما هرچه داشته باشد، ویتامین «آ» ندارد که قوت چشم است و به برد دید بنی بشر کمک می کند.
·       حتما حریفی حیرت خواهد کرد و خواهد پرسید:
·       این دیگر چه طبیبی است که فرقی میان تازیانه و هویج نمی بیند؟

7

·       برای درک این فقر فهم اطبا بهتر است که به بقیه کامنت اطبا دقت شود.

·       وقتی طبیبی به تابان، «رفیق» خطاب می کند و کلی هندوانه زیر بغل او می نهد، می توان نتیجه گرفت که خود طبیب دیروز تنها ره رهائی را «جنگ مسلحانه» می دانست.

·       یعنی قادر به تمیز تازیانه از هویج نبود و فکر می کرد تازیانه علاج همه دردهای بی درمان اجتماعی است.

·       فال بینان و رمالان و شیادان با و بی عمامه اما خردگراتر و خردمندتر از اطبا بودند و به همین دلیل هم زمام امور را به دست گرفتند.

ادامه دارد.

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    «طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقات حاکمه ای که مومیائی شده اند.» باید به شکل زیر باشد:
    طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقه حاکمه ی مومیائی شده است.
    با پوزش

    پاسخحذف