چرخش
به راست در سیاست ایران
گفتگوی
اخبار روز با ف. تابان پیرامون انتخابات و نتایج آن
سرچشمه:
اخبار
روز
http://www.akhbar-rooz.com
تحلیلی از یدالله سلطان پور
برزویه طبیب
اگر یک فعال سیاسی هستید و در پی تغییر، اینکه چه کسی را رد صلاحیت کردند و
یا تایید نمودند، مسئله ای فرعی است.
·
برزویه طبیب در این رهنمود خویش، چشم و گوش و دست و پای
فعال سیاسی کذائی را می بندند و به شط خروشان زندگی می اندازند:
·
بزعم اطبا، فعال سیاسی شدن همان و بی خیال پدیده ها و
روندهای اوبژکتیف و سوبژکتیف خرد و کلان اجتماعی شدن همان.
·
اینکه طبقه حاکمه ملی و بین المللی چه بازی ها در صحنه و
پشت صحنه انجام می دهد، مسئله ای فرعی است و فرعی بزعم اطبا بدان معنی است که برای
فعال سیاسی پشیزی نمی ارزد.
·
اما چرا و به چه دلیل؟
برزویه طبیب
بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی
·
دلیل برزویه طبیب بر فرعی بودن بازی ها از این قرار است:
·
چون بالادستی ها می خواهند به هر نحوی از انحاء حکومت
کنند، پس میان احمدی نژاد، خاتمی و روحانی فرقی وجود ندارد.
·
این اما به چه معنی است؟
1
·
این اولا بدان معنی است که بزعم اطبا، طبقه حاکمه چیزی
یکدست و فارغ از تضادهای درونی است.
2
·
این ثانیا بدان معنی است که اطبا کمترین آشنائی با طبقات
اجتماعی ندارند.
·
و در این زمینه حتی از شیخ شیراز قرن ها عقبتر
مانده اند:
·
چون او بخوبی می دانست که «ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه (دو عضو طبقه حاکمه
فئودالی) در اقلیمی نگنجند.»
·
تضاد درونی طبقات اجتماعی از این قرار است.
·
طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقات حاکمه ای که
مومیائی شده اند.
·
البته اطبا تقصیر ندارند.
·
چون تضادهای درونی، تضادهای ماهوی و عینی اند و برای کشف و
شناخت آنها باید به تسلیحات تئوری انقلابی مسلح بود.
·
در «فتنه» سال 88 همین پدیده را حتی جماعت کور و کودن و الکن
و کر دیدند و در بلندترین مناره های رسانه ای بر زبان راندند:
·
حصر عالی ترین مقامات هیئت حاکمه، افشا و رسواسازی علنی و
بی پرده و بی رحمانه یکدیگر که جای خود دارد، حتی دخترکان یکدیگر را در برگشت از مدرسه
و دانشکده به خانه مورد تجاوز جنسی قرار دادند.
·
در مقیاس بین المللی هم در همین چند سال اخیر کلی مثال روشن
وجود دارد:
الف
·
جنگ جهانی اول چیزی جز تجسم تضاد درونی طبقه حاکمه نبوده
است.
ب
·
از عرصه بدر راندن امپراطوری بریتانیا و فرانسه بوسیله
امپراطوری تازه نفس امریکا در ایران و مصر و خیلی جاهای دیگر حاکی از همین تضاد
درونی است.
3
بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی
·
این ثالثا بدان معنی است که اطبا صحنه جامعه را با صفحه
شطرنج عوضی می گیرند.
·
و گرنه فعالان سیاسی طبقه حاکمه را با مهره های جامد و بی
جان و بی طرف شطرنج عوضی نمی گرفتند و میان آنها علامت تساوی نمی گذاشتند.
4
·
این رابعا بدان معنی است که اطبا دیالک تیک داخلی و خارجی
را بکلی فراموش می کنند و نمی دانند که طبقه حاکمه بین المللی هم منافعی دارد و
میلیون ها دلار صرف تحلیل تضادهای درونی طبقه حاکمه ملی همه کشورها می کند.
·
طبقه حاکمه بین المللی علیرغم ماهیت واحد لاشخورهای
مختلف متعلق به طبقه حاکمه ملی، با برخی از
آنها اشتراک و یا اختلاف منافع تاکتیکی و استراتژیکی جدی دارد.
5
·
به همین دلیل است که فعالان سیاسی ملی، قبل از باز کردن
دهن خود به دهن طبقه حاکمه بین المللی گوش
می سپارند.
·
به همین دلیل است که بی بی سی و سی ان ان و دویچه وله برنامه رسانه ای به زبان اطبا هم
دایر کرده اند و کلی دلار و یورو در این زمینه سرمایه گذاری و خرج کرده اند.
·
فعال سیاسی که نمی تواند چشم و گوش بسته به راه افتد و
سر و صورت به در و دیوار زند.
6
بالاخره بالادستی ها می خواهند حکومت کنند،
یا با تازیانه احمدی نژاد،
یا با هویج خاتمی
و یا با ترکیبی از هویج و تازیانه ، یعنی روحانی
·
این سادسا بدان معنی است که اطبا میان تازیانه و هویج
فرقی نمی بینند.
·
تازیانه اما هرچه داشته باشد، ویتامین «آ» ندارد که قوت چشم است و به برد دید بنی
بشر کمک می کند.
·
حتما حریفی حیرت خواهد کرد و خواهد پرسید:
·
این دیگر چه طبیبی است که فرقی میان تازیانه و هویج نمی
بیند؟
7
·
برای درک این فقر فهم اطبا بهتر است که به بقیه کامنت اطبا
دقت شود.
·
وقتی طبیبی به تابان، «رفیق» خطاب می کند و کلی هندوانه زیر
بغل او می نهد، می توان نتیجه گرفت که خود طبیب دیروز تنها ره رهائی را «جنگ
مسلحانه» می دانست.
·
یعنی قادر به تمیز تازیانه از هویج نبود و فکر می کرد
تازیانه علاج همه دردهای بی درمان اجتماعی است.
·
فال بینان و رمالان و شیادان با و بی عمامه اما خردگراتر و
خردمندتر از اطبا بودند و به همین دلیل هم زمام امور را به دست گرفتند.
ادامه دارد.
ویرایش:
پاسخحذف«طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقات حاکمه ای که مومیائی شده اند.» باید به شکل زیر باشد:
طبقه حاکمه همگون و تندیس واره فقط طبقه حاکمه ی مومیائی شده است.
با پوزش