۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۳۵۱)


 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
آره.

۱
فلسفه حیات در المان
آبشخور فاشیسم بوده است
که با اگزیستانسیالیسم در فرانسه تفاوت هایی دارد.

۲
اگزیستانسیالیسم
به
دفاع علنی از فاشیسم نمی پردازد
بلکه فرمی از رویزیونیسم به خود می گیرد و با ادعای تصحیح مارکسیسم به میدان می آید و بعد از آوانتوریسم چپ
مثلا ار آ اف و بریگادهای سرخ و غیره دفاع می کند.

۳
امپریایلسم هم می داند و ساتر و کامو و غیره را
جایزه باران می کند.

۴
اگزیستانسیالیسم عوامفربی می کند:

الف
سارتر
برای خرپروری
به کوبا می رود.
جنگ شکر می نویسد.

ب
شاملو و جلال به حمایت از چریکیسم و مجاهدیسم و لیملام و دیمدام بر می خیزند
 
طرز تفکر در کاخ با طرز تفکر در کوخ متفاوت است.
فویرباخ

۱
برای اینکه
طرز تهیه نان در کاخ
یعنی تعلق طبقاتی کاخ نشین با طرز تهیه نان در کوخ یعنی تعلق طبقاتی کوخ نشین
متفاوت است.

۲
این بیان ساده قانون اصلی جامعه بشری است که به تز درک ماتریالیستی تاریخ معروف است:
زیربنای اقتصادی جامعه (طرز تهیه نان) تعیین کننده روبنای ایده ئولوژیکی جامعه (مذهبو هنر و حقوق و قضاوت و دولت و اخلاق و فلسفه و آداب و رسوم و غیره) است.

۳
ضمنا
طبقه کارگر آلمان متشکل در ح. ک. آلمان بود.

۴
در سال ۱۹۱۸
دست به انقلاب زد
و
دولت شوروی آلمان را تشکیل داد.

۵
آثارش هنوز هم در خیابان های بایرن مونیخ هستند.

۶
ثانیا
فاشیسم با شعار سوسیالیسم به میدان امده بود.

۷
نئوفاشیسم امروزین نیز دم از نمایندگی طبقه کارگر می زند.

۸
حتی
عکس کارگر و چکش و سندان بر بازوی لاشخور منبت کاری شده است

۹
حتی ترامپ مرتب واژه کارگران طویله امریکا را نشخوار می کند.

۱۰
اسم حزب اکهارت - مراد هیتلر ـ حزب کارگران آلمان بود که بعد به حزب ناسیونال ـ سوسیالیستی کارگران اأمان تغییر نام داد.

۱۱
هیتلر هم می خواست سوسیالیسم بسازد.
البته فقط برای نژاد سفید.

۱۲
فاشیسم تا لحظه آخر
کارگران المان را سرکوب کرد
سندیکاها را به آتش کشید
سران ح. ک. آلمان را تیرباران کرد.

۱۳
ایده ئولوژی پرولتاریا
اساسا
مارکسیستی است.

۱۴
پرولتاریا
طبعا
مارکسیستی می اندیشد.
 
مش کرم

۱
سؤال سروش نبود.

۲
هارت و پورت گرداننده مناظره بود.

۳
این به اصطلاح ایراد به اصل حرکت
از خود او هم نبود
از کتاب مسخره ناصر مکارم شیرازی تحت عنوان فیلسوفنماها بود که جایزه سلطنتی برده بود.

۴
مارکس طنز پرداز است

۵
کسی که طنز نفهمد
سخن مارکس را نمی فهمد.

۶
سخن مارکس به شرح زیر است:
همه چیز هستی در تغییر است.
لایتغیر
اصل و یا قانون تغییر است.

۷
مارکس بدین طریق
بر تغییر همه چیز هستی
تأکید مؤکد می ورزد.
بر مطلق بودن تغییر و یا حرکت.

در دیالک تیک حرکت و سکون
حرکت مطلق است و سکون نسبی است.

۸
مثل سعدی:
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
ای برادر سیرت زیبا بیار

۹
منظور سعدی این است که در دیالک تیک صورت و سیرت (فرم و محتوا)
نقش تعیین کننده از آن سیرت (محتوا) است.

۱۰
وگرنه صورت زیبا
موضوع اصلی همه اشعار عاشقانه سعدی است.

۱۱
سیرت معشوق و شاهد و دلبر و دلدار در اشعار سعدی اصلا مطرح نمی شود.

۱۲
لایتغیر بودن اصل و یا قانون حرکت
به
معنی مطلق بودن تغییر و یا حرکت است.
 
اکر او مارکسیست باشد، من قطعا مارکسیست نیستم
مارکس

نه.

۱
مارکس این جمله را در رابطه با دامادش (پل لافارگ)
گفته است.

۲
دامادش
هارت و پورت کرده بود و مارکس به طنز این تکه را پرانده بود.

۳
ولی بریدن جمله ای از متنی
و
دلیل سازی الکی و خر رنگ کنکی از آن جمله
کسب و کار عوامفریبان عوام واره است.
 
مش بهزاد
آری!
کمونیسم یعنی تاریخ کمونیسم
و
اسلام یعنی تاریخ اسلام
و حکومت دینی
یعنی تاریخ حکومت‌های دینی
و
لیبرالیسم و سرمایه‌داری (؟) هم یعنی تاریخ آن.

۱
کسب و کار مش بهزاد بیسواد
به کسب و کار شیاد بیشعوری شباهت دارد 
که به نیت عوامفریبی
عکس مار را می کشید 
تا صحت و اعتبار کلمه مار را انکار کند.

۲
به نظر مش بهزاد
هر چیزی مساوی با تارخ آن است.

۳
یعنی
هیچ چیزی عینیت و موجودیت مشخص و تعریف روشن ندارد.

۴
کرگدن = تاریخ کرگدن

۵
کرگدن اما وجود واقعی و عینی و مشخص و تعریف دارد.
چیستایی کردگدن ربطی به این ندارد که کرگدن یک میلیون سال قبل
کره خر بوده است و یا کفتار.

۶
هر چیزی عینیت و موجودیت مشخص و تعریف روشن خاص خود را دارد و ضمنا تاریخ خود را دارد.

۷
می توان وضو گرفت و یا تیمم کرد و به قبر قمر بنی هاشم قسم خورد
که
مش بهزاد معنی تاریخ را نمی داند.

۸
تاریخیت هر چیز مادی و فکری و هنری و علمی و فلسفی و فقهی
به
معنی سیر تکاملی آن چیز در طول حیات آن است.

۹
اسلام چیست؟

۱۰
اسلام دینی است.

۱۱
دین چیست؟

۱۲
دین و یا مذهب یکی از عناصر روبنای ایده ئولوژیکی هر جامعه است.

۱۳
عناصر روبنایی هر جامعه
انعکاس زیربنای اقتصادی آن جامعه اند.

۱۴
اسلام
دین و یا مذهب مناسبات تولیدی برده داری بوده است.

۱۵
الله در قاموس اسلام
برده داری (معبودی) آسمانی ـ انتزاعی است.

۱۶
و
بشریت در قاموس اسلام
عبد و بنده است.

۱۷
رسالت رسول اکرم (اسلام)
هم توجیه و اثبات فقهی (تئولوژیکی) حقانیت فرماسیون اقتصادی برده داری بوده
است
و
هم
برده سازی بشریت به ضرب شمشیر بوده است.
 
غزوات حضرت محمد
جنگ های برده داری بوده اند که زیر نقاب اشاعه اسلام صورت گرفته اند.
حضرت علی
چه بسا
در شبی واحد ۱۰۰۰ دلاور گردنفراز را که حاضربه برده گشتن نبوده اند
گردن زده است

۱۸
نماز
به مثابه خم و راست شدن مکرر در مقابل برده دار آسمانی ـ انتزاعی
تمرینی برای خم و راست شدن در مقابل اعضای طبقه حاکمه برده دار (یعنی برده داران مشخص زمینی) است

۱۹
الله
نتیجه تجرید (انتزاع)
اعضای طبقه اجتماعی برده دار است.

۲۰
همانطور که از تجرید سرو صنوبر و سپیدار
مفهوم درخت تشکیل یافته
از
تجرید اعضای طبقه اجتماعی برده دار
هم
مفهوم معبود
برده دار
الله
خدا
باری تعالی
تشکیل
یافته است.

۲۱
اسلام در طول تاریخ
مثل مسیحیت و هر چیز مادی و فکری دیگر
تغییر یافته است.

۲۲
مسیحیت قرون وسطی کجا و مسحیت قرن ۲۱ کجا؟

۲۳
حکومت اسلامی هم چیزی روبنایی ـ ایده ئولوژیکی است.

۲۴
حکومت اسلامی
انعکاس زیربنای اقتصادی سرمایه داری عجق ـ وجق در طویله جماران است

۲۵
حکومت اسلامی صدر اسلام کجا و حکومت طویله جماران کجا؟
 
ویرایش:
مارکس

علاوه بر شیاطین معاصر،
جمعی از شیاطین قدیم برآمده از شیوه‌ های تولیدی منسوخ و فرتوت،
همراه با مناسبات اجتماعی و سیاسی کهن
ما را تحت فشار قرار می‌ دهند.
ما نه تنها از زندگان، که از مردگان نیز در عذابیم.»

۱
مفاهیم فلسفی و اقتصادی - سیاسی مهم مارکس در این جمله
کدامند؟

۲
منظور مارکس چیست؟
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر