۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

فاشیسم (1)


پروفسور دکتر  هانس شولتسه
برگردان
 شین میم شین

1

گئورگی دیمیتروف
(1882 ـ 1949)
رهبر کمینترن (1935 ـ 1943)
رئیس جمهور بلغارستان (از سال 1946)
واضع تز دیمیتروف

·       فاشیسم ـ به قول دیمیتروف ـ به دیکتاتوری تروریستی ارتجاعی ترین، شووینیستی ترین و امپریالیستی ترین عناصر سرمایه مالی اطلاق می شود.

2
·       فاشیسم، این عناصر را برای نیل به آماج های زیر به خدمت می گیرد:

الف
·       برای تحکیم و گسترش سیطره خود در کلیه عرصه های حیات اجتماعی

ب
·       برای زیر یوغ کشیدن کامل اقتصاد ملی

پ
·       برای تدارک جنگ.

3
·       فاشیسم ذوب قدرت اولیگارشی مالی و قدرت دولتی را در یکدیگر تسریع می کند و مجموعه دستگاه دولتی را وابسته و تابع سیطره ارتجاعی ترین و تجاوزگرترین گروه های سرمایه مالی می سازد.

4
·       فاشیسم کلیه آزادی های بورژوائی ـ دموکراتیک را نابود می سازد و به ترور بی بند و بار کلیه نیروهای دمکراتیک و پیشرفت طلب خلق می پردازد.

5
·       آماج اصلی هجوم فاشیسم را طبقه کارگر تشکیل می دهد.

6
·       فاشیسم برای در هم شکستن هر مقاومت سازمان یافته در مقابل تشدید استثمار بوسیله سرمایه مالی، سازمان های طبقه کارگر را در هم می کوبد و قبل از همه، به نابودسازی رهبری مارکسیستی ـ لنینیستی طبقه کارگر، یعنی حزب کمونیست اقدام می کند.

7
·       فاشیسم واکنش بورژوازی امپریالیستی به تغییر تناسب قوا، پس از شروع بحران عمومی سرمایه داری و از زمان پیروزی انقلاب سوسیالیستی اکتبر است که گذار جهانی از سرمایه داری به سوسیالیسم را هدایت می کرد.

8
·       فاشیسم حاکی از دو نکته زیر است:

الف
·       فاشیسم اولا حاکی از ناتوانی ارتجاعی ترین قوای سرمایه مالی به تابع ساختن توده های مردم، بویژه جنبش کارگری انقلابی به منافع ضد ملی و امپریالیستی اش است.

ب
·       فاشیسم ثانیا حاکی از ناتوانی ارتجاعی ترین قوای سرمایه مالی به حفظ قدرت خویش با توسل به وسایل دموکراسی بورژوائی است.

9
·       فاشیسم سیستم حکومتی راهزنی و تحریکات سیاسی است.

10
·       فاشیسم سیستم حکومتی آوانتوریستی (مبتنی بر ماجراجوئی) است که در روابط خود با دول دیگر به پایمال کردن بی پروای کلیه حقوق بین المللی اقدام می کند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر