سران فدائی و جلال و ساعدی
اشرف
دهقانی
«رویکرد
جدید» حزب دموکرات کُردستان ایران
در
خدمت کیست؟
سرچشمه:
صفحه
فیسبوک اشرف دهقانی
ویرایش و
تحلیل از
ربابه نون
آن
ها
همچنین
در
جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از
درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به
مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و
یا «مرحله نوین» این مبارزه
نام برده اند.
·
در این سخن سران حزب دموکرات
کردستان ـ اگر به برداشت اشرف دهقانی تکیه شود ـ درگیری مسلحانه با دولت جمهوری اسلامی
با استفاده از دو مفهوم «رویکرد جدید» و «مرحله نوین مبارزه» بطرز عامیانه ای «توضیح»
داده می شود:
1
«رویکرد
جدید» حزب دموکرات
در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
·
منظور از واژه ی رویکرد به احتمال
قوی سمتگیری است.
·
حزب دموکرات کردستان در مبارزه بر
ضد جمهوری اسلامی، ظاهرا سمتگیری جدیدی اتخاذ کرده است.
·
سمتگیری مثل هر چیز دیگر، باید دیالک
تیکی از فرم و محتوا باشد.
·
فرم این سمتگیری جدید، حملات پارتیزانی
به ارگان های نظامی جمهوری اسلامی ایران است.
·
سؤال این است که محتوای طبقاتی و فرماسیونی
این سمتگیری جدید حزب دموکرات کردستان چیست؟
2
«رویکرد
جدید» حزب دموکرات
در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
·
برای اشرف دهقانی، فرم همه چیز است
و محتوا هیچ و پوچ.
·
به همین دلیل، در منجلاب فرم غوطه
ور می شود و غرق می شود.
·
بی آنکه راجع به محتوا حتی حرفی زند:
در
این گفته مسئولان حزب مزبور
در
مورد «رویکرد جدید»
بخشی
از یک واقعیت نهفته است.
·
اشرف دهقانی می خواهد بخش دیگر
واقعیت را افشا کند و شق القمر کند.
·
شعار های سران فدائیان فئودالی، امیر
پرویز پویان و مسعود احمد زاده و غیره نیز دال برهمین فرمالیسم ریشه دار در این
دار و دسته بوده اند:
3
ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان
·
برای امیر پرویز پویان فرم «مسلحانه»
مبارزه، برابر با همه چیز بوده است و محتوای طبقاتی و فرماسیونی مبارزه، برابر با
هیچ و پوچ.
·
نقش تعیین کننده در دیالک تیک فرم
و محتوا اما نه از آن فرم، بلکه از آن محتوا ست.
·
با فرم واحدی از مبارزه هم می توان
محتوای ارتجاعی تر از دشمن را نمایندگی کرد و هم می توان محتوای انقلابی تر از
دشمن را.
·
پس از ظهور جریانات مسلحانه ارتجاعی
از قبیل طالبان و القاعده و داعش و بلاک واتر و غیره این حکم دیالک تیکی، سهل تر و
آسان تر و روشن تر از زمان شاه قابل اثبات تجربی است.
·
چریک های القاعده و طالبان و داعش
و غیره صد ها بار فدائی تر، پیشرو تر، عنگلابی تر و چریک تر از امیر پرویز پویان و
حمید اشرف و این و آن اند.
4
ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان
·
به دلیل مسکوت ماندن محتوای مبارزه
فرقه های مختلف فدائیان فئودالی، سمتگیری طبقاتی این جماعت معما مانده است.
·
کشف ماهیت طبقاتی این دار و دسته
ها دشوار نبوده است.
·
ولی فقر فلسفه در حزب توده ی تحت
فشار و سرکوب مستمر و خیال بافی های سران آن راجع به این دار و دسته ها و حتی راجع
به اجامر فئودالیستی ـ فوندامنتالیستی (اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی) مانع شناخت
دقیق این جریانات شده است.
5
ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان
·
مطلق کردن فرم مبارزه و مسکوت
نهادن محتوای طبقاتی آن به معنی غلبه ی طرز تفکر متافیزیکی (ضد دیالک تیکی) در این
دار و دسته است.
·
قضیه همیشه و همه جا از این قرار
است:
·
کسی که متد ضد دیالک تیکی را برای شناخت
چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای هستی به خدمت گیرد، حتی در کاربست کامل متد
فکری معیوب خود علیل و ذلیل می ماند.
·
در این مورد نیز شاهد همین ذلت معرفتی
سران فدائی هستیم:
·
فرم در بینش فئودالی این دار و
دسته ایدئالیزه می شود:
·
شعار فرمالیستی معروف این دار و
دسته، «تنها ره رهائی، جنگ مسلحانه» بوده است.
·
این شعار اما ضمنا به معنی
ناپیگیری در بینش فرمالیستی آنها ست.
·
چون برای هر مبارزه با هر محتوائی،
فرم های متنوع و متفاوت و حتی متضاد مبارزه وجود دارد.
·
تنها هنر حزب توده، وقوف به این
نکته و گوشزد کردن مکرر آن بوده است.
·
اگر چه خود حزب توده با متد دیالک
تیکی و فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی بیگانه بوده است.
6
مبارزه مسلحانه
هم استراتژی، هم تاکتيک
هم استراتژی، هم تاکتيک
مسعود
احمد زاده
·
در این شعار مسعود احمد زاده نیز دیالک
تیک استراتژی و تاکتیک در سنت عرفان تخریب می شود:
·
در این شعار مسعود احمد زاده، تضاد
استراتژی و تاکتیک نفی می شود و وحدت آندو مورد تأکید مؤکد قرار می گیرد.
·
ذلت فلسفی مسعود احمد زاده بمراتب بیشتر
از ذلت فلسفی پویان ـ آخوند لباس عوض کرده ـ است.
·
طرز تفکر مسعود احمد زاده، طرز
تفکری از سر تا پا عرفانی است.
·
احمدزاده، فرم مبارزه را چنان و
چندان مطلق می کند که از محتوای مبارزه (و ضمنا از فرم های دیگر مبارزه) نه نامی می
ماند و نه نشانی.
·
همه چیز در فرم معینی از مبارزه
خلاصه می شود.
·
این پاوپریسم (ذلت مطلق) فلسفی
است.
7
آن
ها
همچنین
در
جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از
درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به
مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و
یا «مرحله نوین» این مبارزه
نام برده اند.
·
سمتگیری جدید حزب دموکرات کردستان از
دید فرمالیستی اشرف دهقانی در عملیات پارتیزانی بر ضد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خلاصه
می شود.
·
اشرف دهقانی بلحاظ تئوریکی در بهترین
حالت درجا زده است.
·
حتی گام کوچکی به جلو برنداشته
است.
·
حزب دموکرات کردستان به محتوای
سمتگیری اش بیشک واقف است.
·
شاید هم از آن پرده برداشته است.
·
ما شناخت زیادی راجع به احزاب و
سازمان های ایرانی نداریم.
·
آنچه عیان است، این است که محتوای طبقاتی
و فرماسیونی مبارزه حزب دموکرات کردستان و این و آن برای اشرف دهقانی اصلا مهم نیست.
·
تعیین کننده برای اشرف دهقانی بوی
باروت و هارت و پورت است.
8
آن
ها
همچنین
در
جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از
درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به
مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و
یا «مرحله نوین» این مبارزه
نام برده اند.
·
عوامفریبی و یا شاید هم عوام وارگی
سران حزب دموکرات کردستان، «مرحله نوین مبارزه» نامیدن، عملیات پارتیزانی است.
·
سران ساده لوح حزب دموکرات کردستان
خیال می کنند که اگر مثلا به مذاکره با سران جمهوری اسلامی پایان دهند و به عملیات
پارتیزانی شروع کنند، «مرحله نوینی» در مبارزه آغاز می شود.
·
بلحاظ طرز تفکر فرمالیستی، فرق
تعیین کننده ای میان حزب دموکرات کردستان و این و آن وجود ندارد.
·
قطب نمای بینشی این دار و دسته ها،
فرم است و بس.
·
آنهم فرمی از هزاران فرم.
9
«مرحله
نوین» مبارزه
·
از سران ساده لوح حزب دموکرات
کردستان و این و آن، چه پنهان که مراحل مبارزه را محتوای مبارزه تعیین می کند و نه
فرم چلقوز مبارزه.
·
فرم در دیالک تیک فرم و محتوا هیچ
واره نیست و می تواند نقش مهمی به عهده گیرد.
·
فرم ولی اگر همه زورش را هم بزند،
سرانجام فرم می ماند و فرعی.
·
نقش تعیین کننده از آن محتوا ست.
·
به همین دلیل، تعیین کننده ی مراحل
روند مبارزه، محتوا ست.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر