۱۳۹۵ مهر ۲۷, سه‌شنبه

اشرف دهقانی ـ مصطفی کردستانی ـ ادوارد برنشتاینی (2)



سران فدائی و جلال و ساعدی

اشرف دهقانی
«رویکرد جدید» حزب دموکرات کُردستان ایران
در خدمت کیست؟
سرچشمه:
صفحه فیسبوک اشرف دهقانی
ویرایش و تحلیل از
ربابه نون

آن ها
همچنین
در جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
 در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و یا «مرحله نوین» این مبارزه
 نام برده اند.

·        در این سخن سران حزب دموکرات کردستان ـ اگر به برداشت اشرف دهقانی تکیه شود ـ درگیری مسلحانه با دولت جمهوری اسلامی با استفاده از دو مفهوم «رویکرد جدید» و «مرحله نوین مبارزه» بطرز عامیانه ای «توضیح» داده می شود:

1
«رویکرد جدید» حزب دموکرات
 در مبارزه علیه جمهوری اسلامی

·        منظور از واژه ی رویکرد به احتمال قوی سمتگیری است.
·        حزب دموکرات کردستان در مبارزه بر ضد جمهوری اسلامی، ظاهرا سمتگیری جدیدی اتخاذ کرده است.

·        سمتگیری مثل هر چیز دیگر، باید دیالک تیکی از فرم و محتوا باشد.
·        فرم این سمتگیری جدید، حملات پارتیزانی به ارگان های نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

·        سؤال این است که محتوای طبقاتی و فرماسیونی این سمتگیری جدید حزب دموکرات کردستان چیست؟   

2
«رویکرد جدید» حزب دموکرات
 در مبارزه علیه جمهوری اسلامی

·        برای اشرف دهقانی، فرم همه چیز است و محتوا هیچ و پوچ.

·        به همین دلیل، در منجلاب فرم غوطه ور می شود و غرق می شود.
·        بی آنکه راجع به محتوا حتی حرفی زند:

در این گفته مسئولان حزب مزبور
در مورد «رویکرد جدید»
بخشی از یک واقعیت نهفته است.

·        اشرف دهقانی می خواهد بخش دیگر واقعیت را افشا کند و شق القمر کند.
·        شعار های سران فدائیان فئودالی، امیر پرویز پویان و مسعود احمد زاده و غیره نیز دال برهمین فرمالیسم ریشه دار در این دار و دسته بوده اند:    

3

ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان

·        برای امیر پرویز پویان فرم «مسلحانه» مبارزه، برابر با همه چیز بوده است و محتوای طبقاتی و فرماسیونی مبارزه، برابر با هیچ و پوچ.

·        نقش تعیین کننده در دیالک تیک فرم و محتوا اما نه از آن فرم، بلکه از آن محتوا ست.
·        با فرم واحدی از مبارزه هم می توان محتوای ارتجاعی تر از دشمن را نمایندگی کرد و هم می توان محتوای انقلابی تر از دشمن را.

·        پس از ظهور جریانات مسلحانه ارتجاعی از قبیل طالبان و القاعده و داعش و بلاک واتر و غیره این حکم دیالک تیکی، سهل تر و آسان تر و روشن تر از زمان شاه قابل اثبات تجربی است.

·        چریک های القاعده و طالبان و داعش و غیره صد ها بار فدائی تر، پیشرو تر، عنگلابی تر و چریک تر از امیر پرویز پویان و حمید اشرف و این و آن اند.

4
ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان

·        به دلیل مسکوت ماندن محتوای مبارزه فرقه های مختلف فدائیان فئودالی، سمتگیری طبقاتی این جماعت معما مانده است.
·        کشف ماهیت طبقاتی این دار و دسته ها دشوار نبوده است.
·        ولی فقر فلسفه در حزب توده ی تحت فشار و سرکوب مستمر و خیال بافی های سران آن راجع به این دار و دسته ها و حتی راجع به اجامر فئودالیستی ـ فوندامنتالیستی (اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی) مانع شناخت دقیق این جریانات شده است.

5
ضرورت مبارزه مسلحانه و رد تئوری بقا
امیر پرویز پویان

·          مطلق کردن فرم مبارزه و مسکوت نهادن محتوای طبقاتی آن به معنی غلبه ی طرز تفکر متافیزیکی (ضد دیالک تیکی) در این دار و دسته است.

·        قضیه همیشه و همه جا از این قرار است:
·        کسی که متد ضد دیالک تیکی را برای شناخت چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای هستی به خدمت گیرد، حتی در کاربست کامل متد فکری معیوب خود علیل و ذلیل می ماند.
·        در این مورد نیز شاهد همین ذلت معرفتی سران فدائی هستیم:
·        فرم در بینش فئودالی این دار و دسته ایدئالیزه می شود:
·        شعار فرمالیستی معروف این دار و دسته، «تنها ره رهائی، جنگ مسلحانه» بوده است.

·        این شعار اما ضمنا به معنی ناپیگیری در بینش فرمالیستی آنها ست.
·        چون برای هر مبارزه با هر محتوائی، فرم های متنوع و متفاوت و حتی متضاد مبارزه وجود دارد.
·        تنها هنر حزب توده، وقوف به این نکته و گوشزد کردن مکرر آن بوده است.
·        اگر چه خود حزب توده با متد دیالک تیکی و فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی بیگانه بوده است.

6


مبارزه مسلحانه
هم استراتژی، هم تاکتيک
مسعود احمد زاده

·        در این شعار مسعود احمد زاده نیز دیالک تیک استراتژی و تاکتیک در سنت عرفان تخریب می شود:
·        در این شعار مسعود احمد زاده، تضاد استراتژی و تاکتیک نفی می شود و وحدت آندو مورد تأکید مؤکد قرار می گیرد.

·        ذلت فلسفی مسعود احمد زاده بمراتب بیشتر از ذلت فلسفی پویان ـ آخوند لباس عوض کرده ـ  است.
·        طرز تفکر مسعود احمد زاده، طرز تفکری از سر تا پا عرفانی است.
·        احمدزاده، فرم مبارزه را چنان و چندان مطلق می کند که از محتوای مبارزه (و ضمنا از فرم های دیگر مبارزه) نه نامی می ماند و نه نشانی.
·        همه چیز در فرم معینی از مبارزه خلاصه می شود.

·        این پاوپریسم (ذلت مطلق) فلسفی است.

7
آن ها
همچنین
در جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
 در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و یا «مرحله نوین» این مبارزه
 نام برده اند.

·        سمتگیری جدید حزب دموکرات کردستان از دید فرمالیستی اشرف دهقانی در عملیات پارتیزانی بر ضد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خلاصه می شود.
·        اشرف دهقانی بلحاظ تئوریکی در بهترین حالت درجا زده است.
·        حتی گام کوچکی به جلو برنداشته است.

·        حزب دموکرات کردستان به محتوای سمتگیری اش بیشک واقف است.
·        شاید هم از آن پرده برداشته است.
·        ما شناخت زیادی راجع به احزاب و سازمان های ایرانی نداریم.
·        آنچه عیان است، این است که محتوای طبقاتی و فرماسیونی مبارزه حزب دموکرات کردستان و این و آن برای اشرف دهقانی اصلا مهم نیست.
·        تعیین کننده برای اشرف دهقانی بوی باروت و هارت و پورت است.

8
آن ها
همچنین
در جریان مصاحبه ها و یا اظهار نظر های دیگری
از درگیری های نظامی و عملیات اخیر
به مثابه «رویکرد جدید» حزب دموکرات
 در مبارزه علیه جمهوری اسلامی
و یا «مرحله نوین» این مبارزه
 نام برده اند.

·        عوامفریبی و یا شاید هم عوام وارگی سران حزب دموکرات کردستان، «مرحله نوین مبارزه» نامیدن، عملیات پارتیزانی است.
·        سران ساده لوح حزب دموکرات کردستان خیال می کنند که اگر مثلا به مذاکره با سران جمهوری اسلامی پایان دهند و به عملیات پارتیزانی شروع کنند، «مرحله نوینی» در مبارزه آغاز می شود.

·        بلحاظ طرز تفکر فرمالیستی، فرق تعیین کننده ای میان حزب دموکرات کردستان و این و آن وجود ندارد.
·        قطب نمای بینشی این دار و دسته ها، فرم است و بس.
·        آنهم فرمی از هزاران فرم.

9
«مرحله نوین» مبارزه

·        از سران ساده لوح حزب دموکرات کردستان و این و آن، چه پنهان که مراحل مبارزه را محتوای مبارزه تعیین می کند و نه فرم چلقوز مبارزه.
·        فرم در دیالک تیک فرم و محتوا هیچ واره نیست و می تواند نقش مهمی به عهده گیرد.
·        فرم ولی اگر همه زورش را هم بزند، سرانجام فرم می ماند و فرعی.
·        نقش تعیین کننده از آن محتوا ست.
·        به همین دلیل، تعیین کننده ی مراحل روند مبارزه، محتوا ست.     

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر