۱۳۹۵ مرداد ۹, شنبه

شعور دولتی (4) (بخش اخر)


پروفسور دکتر یورگ فورهولتسر     
 برگردان شین میم شین

شعور دولتی سوسیالیستی
ادامه

8
·        تفکرات، احساسات و اعمال شهروندان دولتی که برای سوسیالیسم کار می کنند و برای سوسیالیسم می آموزند، به میزان روزافزونی به قوانین اساسی اخلاق سوسیالیستی و در نتیجه به احساس مسئولیت و تکلیف شناسی سوسیالیستی سرشته است.
·        آن سان که آنها رعایت آگاهانه قوانین سوسیالیستی را به هنجار رفتاری بی چون و چرای خود ارتقاء می دهند.

9
·        اخلاق کاری هر شهروند سوسیالیستی محک تعیین کننده شعور دولتی شمرده می شود.

10
·        در تفکرات، احساسات و اعمال شهروندان دولتی، تضادهای منافع اجتماعی و شخصی (و یا تضادهای موجود میان شهروندان «انتزاعگشته» از مناسبات استثماری واقعی و تضادهای فی مابین خود انسان ها)  که در جامعه سرمایه داری لاینحل اند، حل می شوند.


11
·        انسان آزاد از استثمار، قوای شخصی خود را نه مجزا از نیروهای اجتماعی و یا سیاسی، بلکه بمثابه قوای اجتماعی ئی در نظر می گیرد، که در فرم های متنوع دموکراسی سوسیالیستی سازمان یافته اند و برای رفاه جامعه نوین و حقیقتا انسانی بکار گرفته می شوند.
·        انسان آزاد از استثمار، بدین طریق، بر خودبیگانگی خویش غلبه می کند.

12
·        در این روند «تکمیل ایمانسیپاسیون انسانی» (رهایش انسانی)  (مارکس) ـ قبل از همه ـ مهمترین نیروی محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی سوسیالیسم، یعنی انطباق الزامات اجتماعی با منافع زحمتکشان منفرد و کلکتیو شکوفا می شود.

13

·        با تشکیل سیستم اجتماعی توسعه یافته سوسیالیسم، «با شرکت آگاهانه و خلاقانه همه شهروندان دولت سوسیالیستی در اداره دولت، اقتصاد و جامعه، نیل به مرحله عالی تر، امکان پذیر می گردد، مرحله ای که در آن، کلیه زحمتکشان خود را عضو همبود انسانی سوسیالیستی و مالک سوسیالیستی وسایل تولید احساس می کنند و در مطابقت با آن عمل می کنند.»
·        (والتر اولبریشت)
14
·        در این مرحله توسعه اجتماعی نوین،
·        توسعه مداوم دموکراسی سوسیالیستی بمثابه عنصر ماهوی توسعه هرچه بیشتر جامعه سوسیالیستی تلقی می شود
·         و توسعه هرچه بیشتر انسان های آن بمثابه توسعه هر چه ببیشتر شخصیت های سوسیالیستی تلقی می شود.

15
·        تفکر و عمل شهروندی ـ دولتی بر اعتماد به حزب و دولت سوسیالیستی استوار می گردد و به حمایت همه جانبه از آن منجر می شود.

·        مراجعه کنید به دولت، دموکراسی در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر