۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

سیری در شعری از مهدی اخوان ثالث (96)



مهدی اخوان ثالث
(1307 ـ 1369)

پرستار


از این اوستا
(1344)

ویرایش و تحلیل از
ربابه نون


·         شب از شب های پاییزی است
·        از آن همدرد و با من مهربان، شب های شک آور
·         ملول و خسته دل، گریان و طولانی

·        شبی که در گمانم من که آیا بر شبم گرید ـ چنین همدرد ـ  
·        و یا بر بامدادم گرید، از من نیز پنهانی؟

·        شب از شب های پاییزی است
·        و اینک ـ خیره در من، مهربان ـ بینم
·        که دست سرد و خیسش را چو بالشتی سیه، زیر سرم
ـ بالین سودا ها ـ گذارد شب.

·        من این می گویم و دنباله دارد، شب

·        خموش و مهربان با من
·        به کردار پرستاری سیه پوشیده ـ پیشاپیش ـ دل برکنده از بیمار
·        نشسته در کنارم، اشک بارد، شب
 
·        من این می گویم و دنباله دارد، شب

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر